איך לומדים צילום, עריכה, והפקה טלוויזיונית בימי הקורונה? האתגרים ופיצוח הנוסחה להצלחה

מגיפת הקורונה והמעבר ללימודים מקוונים, חייבו את המרצים לחשוב באופן יצירתי על הסדנאות המקצועיות בטלוויזיה וקולנוע. דני רייספלד, במאי ותסריטאי, ומרצה במחלקה לתקשורת באקדמית כנרת, מספר:

"את חודשי הסגר ניצלנו ליצירת דמויות תסריטאיות. הסטודנטים קיבלו סיטואציות טלוויזיוניות מז'אנרים שונים, והתנסו בבימוי הסיטואציות. דיברנו על האתגרים בעבודה עם שחקנים, וכיצד אפשר להתמודד איתם, כל זאת תוך כדי ניתוח של דוגמאות מעשיות. הסטודנטים למדו גם על כתיבה טלוויזיונית, ועבדו גם על כתיבת תסריטים.

ככל שהסמסטר התקדם, והסגר נמשך, היה קשה. הסטודנטים הרגישו מיואשים. הצורך ביציאה לשטח בער בהם, והם חששו שזה כבר לא יקרה בשנה הנוכחית.

עם ההקלות בסגר, נכנס לתמונה רועי גלוסקא, צלם ומפיק בעל ניסיון עשיר בתעשיית התקשורת (ארץ נהדרת, האחיות המוצלחות שלי, זה האח שלי, שותפים,  המוח, לבד בבית ועוד).

שני המרצים, אנשי מקצוע מנוסים מתעשיית התקשורת, שילבו כוחות, ופתחו תכנית לימודים אינטנסיבית של 10 שיעורים כפולים, ששילבה בין שני הקורסים "כתיבה ועבודה עם שחקנים" ו-"צילום ועריכה מתקדמים".

כחלק מהמרכיב המעשי של הקורס של רייספלד, הסטודנטים ייצרו תסריטים ועבדו על משחק ובימוי. ובקורס הצילום והעריכה, הסטודנטים לקחו את החומרים שפיתחו עם דני רייספלד וצילמו אותם.

בימים אלה הסטודנטים מסיימים את עריכת הסרטים ומתכוננים לאירוע המסיים בו נצפה בסרטי הסטודנטים מז'אנרים: אימה, קומי, ואקשן.

רייספלד "הסטודנטים ממש בהיי. הקבוצה של הקורס רותחת, הם מביאים שחקנים ותפאורות ואיפור, מגיעים שעות לפני תחילת השיעור. מרגש."

"אנחנו לגמרי גאים בהם. מה שמוכיח כשרוצים ויש אש יש תוצאות. כל הדיכאון של תקופת הקורונה התהפך כשהתסריטים מקבלים עור וגידים והסטודנטים מממשים אותם הלכה למעשה."

 

רועי גלוסקא מספר על הרקע שלו בתעשיית הטלוויזיה: כצלם ראשי אני שותף פעיל בכל אחד משלבי ההפקה מרגע הינתן האות לצאת לדרך. תהליך הפרה-פרודקשיין המורכב והמעניין תמיד מוליד הרבה תובנות לצרכי הצילום הבימוי והעריכה .

העבודה בכפוף לתקציב ההפקה בארץ תמיד מאתגרת ואני נדרש למצוא פתרונות יצירתיים לכל אחד ואחת משלבי ההפקה השונים. מתוקף תפקידי אני מרבה לבקר בחדרי הפוסט משלב האופליין האונליין המוסיקה והפסקול, תהליך שתמיד מפרה את היצירה והלמידה.

בשנה שעברה במהלך ההכנות לצילומי הסרט " אל תחכי לי " העברתי סדנת מרצה אורח במחלקה לתקשורת בכנרת, במסגרת הקורס של דני רייספלד ומצאתי הנאה סיפוק ועניין רב מאוד בללמד ולהעביר מניסיוני לסטודנטים ש"ינקו" בשקיקה את שהיה לי לתת.

נהניתי מכך מאוד וכבן העמק אני שמח על ההזדמנות לחזור לנוף הולדתי כמרצה, ולעבוד עם סטודנטים.

ד"ר עידית מנוסביץ, ראשת המחלקה ללימודי תקשורת: "הסמסטר הזה חייב את כולנו לשלב כוחות, לחשוב יצירתית וללמוד תוך כדי תנועה. אני מברכת על שותפים לעשייה כמו דני רייספלד, שמכוון תמיד למציאת דרכים חדשות ויצירתיות למנף את לימודי התואר הראשון להכשרת הסטודנטים לעבודה בתעשיית התקשורת."

דני רייספלד (מרצה קורס כתיבה ועבודה עם שחקנים), במאי ותסריטאי, עובד עם יונייטד קינג. במאי, תסריט והפקה של הסרט "הפנתר הלבן" עם יונייטד קינג. הסרט החדש שלו "אל תחכי לי", גם כן עם יונייטד קינג, הוא סרט הקיץ החדש של יונייטד קינג, שצריך לצאת לאקרנים הקיץ (אם ייפתחו בתי הקולנוע).

,רועי גלוסקא (מרצה בקורס צילום ועריכה מתקדמים), בעל ניסיון מקצועי עשיר של כ-16 שנים בתעשיית התקשורת בצילום והפקה של תכני טלוויזיה, קולנוע, ופרסום, כולל: סדרת טלוויזיה האחיות המוצלחות שלי, ארץ נהדרת, עוד סיפור אחד (סרט של גורי אלפי), שותפים:  – סדרה קומית HOT' המוח: סדרת דוקו לכאן 11 ועוד.

מתעניינים/ות בלימודים באקדמית כנרת?

מלאו את פרטיכם/ן ויועץ לימודים יחזור אליכם בהקדם!