ח"כ שאול מופז תקף את ביבי בהרצאה במכללה האקדמית כנרת

ח"כ שאול מופז תקף את ביבי בהרצאה במכללה האקדמית כנרת: "מדיר שינה מעיניי לחשוב איך נתניהו יתפקד בסיבוב הבא מול החמאס, או ארגון טרור גרוע מכך". ביחס למצב החברתי-כלכלי אמר: "נתניהו ראש ממשלה 7 שנים, עכשיו נזכר להעלות את שכר המינימום?"

יו"ר מפלגת קדימה, ח"כ מופז, התארח היום (יום ב', ה22.12.2014) במכון כנרת ע"ש דן שומרון לקשרי חברה, ביטחון ושלום במכללה האקדמית כנרת. ביחס לנושא המדיני אמר מופז כי "צריך להפסיק להפחיד את הציבור. ישראל חזקה ואנחנו אחראים על גורלנו ועל הגעה להסדר. ככל שנתמהמה המחירים יהיו יותר גבוהים". מופז אף תקף את החלטת רוה"מ בנימין נתניהו להעלות את שכר המינימום בעת זו: "הוא ראש ממשלה 7 שנים ונזכר רק עכשיו רגע לפני הבחירות". ביחס למצב הביטחוני אמר "הבעיה בצוק איתן לא הייתה של הצבא אלא של הקבינט ומי שעומד בראשו, ראש הממשלה. אני לא זוכר רוה"מ שהתקפל ככה מול טרור".

במסגרת הרצאתו ועל רקע הבחירות הקרבות, מופז הודיע כי הוא יעמיד את כישוריו בתחום הביטחוני לכל מפלגה במרכז. "אני איש מרכז בכל מה שנוגע לשלום ולהסדר מדיני, ואיש ימין בכל מה שנוגע לביטחון", אמר מופז, והוסיף: "כל הישראלים בעד הסדר, פשוט מפחידים אותם במקום להגיד להם שאנו חזקים, ושאפשר להתקדם עם הסדר. ישראל חזקה בעשרות מונים מהדימוי שלה, שיפסיקו להפחיד אתכם".

מופז התייחס לתהליך המדיני בהרחבה, ואמר: "גם בתחום המדיני חייבים לקחת את גורלנו בידינו ולקבל החלטות כי הזמן פועל לרעתה של מדינת ישראל. ככל שנתמהמה, המחירים בעתיד יהיו יותר כבדים". מופז אמר כי הוא תומך ברעיון שתי המדינות, והוסיף כי זוהי חובתנו לדור הבא. "הבעיות החברתיות והכלכליות שלנו, קשורות לעניין ההסדר", אמר מופז, "הכלכלה שלנו תהיה הרבה יותר טובה, הצמיחה תעלה ופיריון העבודה יגדל. אני תומך בזה ומאמין שאזרחי ישראל, רובם הגדול, רוצים את הדרך הזאת".

מופז הרחיב בדבריו על המצב החברתי-כלכלי, ואמר: "הייתי שם כשאתה פותח מקרר ריק, זו חרפה. אני מוכן להסביר לכם מה זו הסוגיה הזאת של עוני כשילדים הולכים לישון בלילה רעבים, אני הייתי שם".. מופז תקף ישירות את ראש הממשלה בנושא זה, ואמר: "עכשיו ראש הממשלה נזכר להעלות את שכר המינימום? אתה ראש ממשלה שבע שנים, מישהו הפריע לך להעלות את שכר המינימום? פתאום עכשיו, ערב הבחירות, הוא נזכר. זו חרפה".

בהמשך דבריו, התייחס מופז להתנהלות הקבינט במבצע צוק איתן, ואמר שבמהלך המבצע עמד לצד ראשי הקבינט, מכיוון שבמהלך עמידה מול אויב, חשוב לתמוך בקבינט. עם זאת, מופז ביקר עתה בחריפות את התנהלות ראש הממשלה במהלך המבצע, ואמר כי הבעיה לא הייתה של הצבא, אלא של הדרג המדיני, הקבינט ומי שעומד בראשו, ראש הממשלה. "אני לא זוכר ראש ממשלה שהתקפל כך מול טרור, 51 ימי התשה עם מספר הרוגים מבלי שהושג הישג", אמר מופז, והתייחס גם לירי בסוף השבוע האחרון מרצועת עזה: "ברור לכולנו שהולכים לעוד סיבוב". מופז רמז גם על איומים נוספים במזרח התיכון, ופנה לראש הממשלה ואמר: "עכשיו אם אתה מדבר גבוהה גבוהה ויוצא ראש ממשלה חלש מול חמאס, מה תעשה כשיהיה ארגון טרור יותר חזק מהחמאס? איך תתמודד מולו? זה מדיר שינה מעיני".

מנכ"ל המכללה האקדמית כנרת, אל"מ (מיל') פרופ זאב דרורי: ביקורו של איש ביטחון משמעותי כמו שאול מופז במכון כנרת ע"ש דן שומרון לקשרי חברה, ביטחון ושלום, דווקא בתקופת בחירות ובתקופה ביטחונית לא פשוטה, הוא זכות גדולה. זכינו לשמוע היום מתובנותיו של איש רב ניסיון והישגים, בתחומי הביטחון והחברה. המכון ימשיך לארח דמויות בכירות ומרכזיות נוספות, שמסבירות מנקודת מבטן, על מציאות חיי כולנו בישראל"

מתעניינים/ות בלימודים באקדמית כנרת?

מלאו את פרטיכם/ן ויועץ לימודים יחזור אליכם בהקדם!