המחקר מתמקד בבחינת ההשתקפות של עקרונות החינוך הקיבוצי, מהם נבעה דרכו של בית הספר בראשיתו, במהלך התפתחותו על ציר הזמן. ממטרת העל נובעות שלוש מטרות משנה: בחינת השתקפות האידאולוגיה החינוכית-קיבוצית בעשייה החינוכית בתקופת היותו בית-ספר קיבוצי.
בחינת השתקפות העקרונות החינוכיים הקיבוצייםבחצר בית-הספר בתהליך הפיכתו לבית ספר איזורי –ניסויי.
בחינת מקומה של האידיאולוגיה החינוכית-קיבוצית בתהליך בניית השותפות/ עמיתות עם המכללה להכשרת מורים (אוהלו) .
המאמר מלווה את תהליך הצמיחה של בית הספר מיומו הראשון, באוקטובר 1942, עת פתח את שעריו בפני ילדי קיבוץ גינוסר הרכים, ועד, אוגוסט 2010, עת התבסס מעמדו כבית הספר עמית למכללה לחינוך.
(התקבל לדור, לדור)