אודות המכון

הקתדרה על שם בורנבלום לחקר ההיסטוריה של ארץ-ישראל, קשורה לחוג ללימודי ארץ-ישראל במכללה האקדמית כנרת, כמו המכון לארכיאולוגיה גלילית (בשיתוף עם אוניברסיטת מיאמי) ומכון כנרת לקשרי חברה, ביטחון ושלום ע"ש דן שומרון.

הקתדרה הוקמה על-ידי ברט בורנבלום ואלווין גורדון מממפיס טנסי, ארה"ב, ובראשה עומד ד"ר יעקב אשכנזי, ראש התכנית ללימודי ארץ-ישראל במכללה האקדמית כנרת בעמק הירדן.

מטרת הקתדרה היא לקדם מחקרים העוסקים בתולדות ארץ-ישראל ולהביא את פירות המחקרים האלה לקהל הרחב בכנסים, ימי עיון, ופרסום המחקרים. .
את פעילות הקתדרה מתכנן ומפעיל היו"ר, ולצידו וועדה מייעצת הכוללת את נשיא המכללה, פרופ' אריה רטנר, מנכ"ל המכללה ד"ר זאב דרורי ומנהל הפיתוח מר ברוך גורדון, שהוא גם נציג התורמים בוועדת הקתדרה.

הקתדרה מקיימת סדנת מחקר בארכיאולוגיה גלילית, בשיתוף עם המכון לארכיאולוגיה גלילית. בסדנא, העוסקת בחידושים במחקר הארכיאולוגי במרחב הצפוני של ארץ-ישראל, נוטלים חלק מיטב הארכיאולוגים באוניברסיטאות וברשות העתיקות.

כמו כן מקיימת הקתדרה מדי שנה שני כנסים. כנס העוסק במחקרי כינרת ומוקדש בכל שנה לנושא אחר הקשור לסביבה האנושית והטבעית של המכללה, וכנס שני בשיתוף עם מוסדות או מכוני מחקר אחרים.

במסגרת מחקרי כנרת השתתפה הקתדרה בהכנת כנס על המים בישראל, כנס על 100 שנות קיבוץ וכנס לזכרו של מנדל נון, חוקר הכנרת.

במסגרת שיתופי הפעולה עם מוסדות אחרים השתתפה הקתדרה בארגון כנס ראש פנה הראשון לחקר תולדות הישוב היהודי בגליל, שהוקדש לתלמוד הירושלמי ותקופתו, והיא תהיה שותפה גם לכנס ראש פנה השני שיוקדש ליישוב היהודי בגליל בימי הביניים.

הקתדרה מקיימת ערבי ספר וערבי עיון לחברי הסגל של המכללה ולקהל הרחב, וכמו כן היא מעניקה מלגות לסטודנטים ללימודי ארץ-ישראל המשלבים לימודים לתואר עם קורס מורי דרך הנלמד במכללה.

מתעניינים/ות בלימודים באקדמית כנרת?

מלאו את פרטיכם/ן ויועץ לימודים יחזור אליכם בהקדם!