מטרות וחזון
המרכז לקידום ההוראה והלמידה משמש כגוף מרכזי לקידום ופיתוח מיומנויות ההוראה במכללה האקדמית כנרת. מטרת המרכז היא לקדם את השילוב של שיטות הוראה ולמידה חדשניות, המבוססות על ראיות מחקריות, בקרב סגל המרצים.ות והמתרגלים.ות במכללה.
כדי לקדם את איכות ההוראה המרכז יפעל בשני מישורים – מערכתי ופרטני:
ברמה המערכתית מטרת המרכז היא לחזק את תרבות ההוראה במכללה באמצעות יצירת קהילת הוראה המעודכנת בחידושים הרלוונטיים ושואפת לשפר את איכות ההוראה במוסד. במישור הזה יפעל המרכז באפיקים הבאים:
o ארגון ימי עיון וסדנאות שיסייעו לסגל לפתח את כישורי ההוראה ולהתעדכן בחידושים הפדגוגיים הרלוונטיים.
o הדרכות ממוקדות בנושאים פרקטיים המועברות על ידי חברי המרכז בהתאם לצרכים שעולים מצד הסגל.
o שיתוף פעולה עם הדיקנט ביצירת פרויקטים משותפים, בנושאים כגון: רב תרבותיות, הוראה ותעסוקה וכו׳.
o סיוע באיתור מצוינות בהוראה והעצמתה.
o שיתוף פעולה עם פקולטות ומחלקות בהקשרים פדגוגיים ספציפיים.
ברמה הפרטנית המרכז מבקש להעניק לסגל ההוראה את המשאבים והכלים שיאפשרו להם.ן להצטיין בהוראה. במישור הזה יפעל המרכז במספר אפיקים מרכזיים:
o תחזוק אתר Moodle המשמר את הידע הנצבר במרכז ומנגיש אותו לסגל.
o הפצה יזומה של חומרי עזר הנוגעים ללמידה והוראה לכלל המרצים.
o בחינת כלי הוראה חדשים ועבודה משותפת עם יחידת המחשוב כדי להטמיע כלים דיגיטליים רלוונטיים.
o ליווי וייעוץ אישי למרצים חדשים במכללה ולמרצים שפונים מיוזמתם לקבלת סיוע בהתמודדות עם אתגרי ההוראה.
המרכז פועל על פי כמה קווי יסוד:
· למידה מתמשכת – נק׳ המוצא של המרכז היא שסגל ההוראה במוסד יודע ללמד ועם זאת לכולנו יש את היכולת ללמוד ולשפר את מיומנויות ההוראה. לפיכך בכל הפעילויות שיקיים המרכז נשאף ליצור מרחב שיח של החלפת רעיונות ומחשבות מצד סגל המרצים ולמידת עמיתים.
· חשיפת שיטות הוראה מבוססות מחקר – אין דרך אחת נכונה ללמוד או ללמד. מיומנות ההוראה היא מיומנות מתפתחת המבוססת על ניסיון ורפלקציה. לפיכך תפקיד המרכז הוא לחשוף בפני המרצים ידע פדגוגי רלוונטי, מבוסס ראיות מחקריות, שיוכל לסייע להם ברכישת מיומנויות המתאימות לשיטת ההוראה שלהם.ן.
· יעילות – זמנו של סגל ההוראה יקר. לפיכך נשאף להשתמש במשאבים שעומדים לרשות המרכז באופן יעיל הממוקד בצרכי הסגל ולהנגיש ידע גם באופן א-סינכרוני.
צוות המרכז:
ד״ר חיים חגי, ראש המרכז
ד״ר אפרת דסקל, אחראית מדידה והערכה
גב׳ שרון בן-דויד, טכנו-פדגוגית
קרן קרדי, רכזת אדמינסטרטיבית