מבוא למלונאות ב'

  • שם הקורס: מבוא למלונאות ב'
  • קוד הקורס: 225011
  • שם המרצה: ד"ר רונן שי
  • היקף:   2 ש"ס
  • מועד הקורס: סמסטר ב' יום ב' 12:00-13:30
  • דרישות קדם: מבוא למלונאות א'

תיאור הקורס:
קורס מבוא למלונאות א הינו קורס שנועד להמחיש לסטודנטים את מבנה המלון למחלקותיו השונים. כיצד מתממשקות המחלקות הללו בתוך אגף חדרים ובאגף מזון ומשקאות (יחסי ספק לקוח ) ובמחלקות התומכות הנוספות שבמלון. הסטודנטים יתרגלו תרגילי תשואה ויבינו את התרומה  שלהם להכנסות. ילמדו על תהליך הכנת תקציב המלון ובמקביל ינתחו דוחות רווח והפסד ,תזרים מזומנים ויבינו את משמעות ההחזר הפוטנציאלי של ההשקעה בבית המלון. יחשפו למשאב האנושי ולחשיבות שלו יכירו תכניות הדרכה ורווחה ומה תרומתם להצלחת העובד. בנוסף יבצעו תרגול כתתי בהכנת סידורי עבודה. נעבור על סוגיי השיטות השונות בניהול בתיי המלון, תוך מתן דגש להיבט הזכיינות ההולך וגדל בתעשייה האירוח העולמית. נצא לסיבוב עולמי ובו נבחן טרנדים ומגמות עולמיות חדשות בתעשייה ונדון בהשפעות שלהם נבחן דוגמאות לפרויקטים תיירותיים, ומה הייתה השפעתם הישירה והעקיפה לאזור כולו.

מטרות הקורס:
בסוף הקורס הסטודנטים ידעו :

  • להכיר את מבנה המלון למחלקותיו השונות ותרומתם להצלחת הארגון.
  • יחשפו לתהליך בנית תקציב המלון וחשיבותו
  • למפות את שיטות הניהול השונות וייחודם.
  • לתרגל סידורי עבודה, ותחזיות
  • להבין טרנדים עולמיים חדשים והשפעתם על התעשייה

פירוט נושאי הקורס:

מס' שיעור

נושא

פירוט הנושאים

קריאה

1

מבוא להבנת המוצר המלונאי

המבנה ארגוני של מלון

אגף חדרים ,אגף מזומ"ש ,והמחלקות השונות .

Douek, S. 2021

2

אגף חדרים

מחלקת קבלה

תרגיל כתתי

מבנה הקבלה והחשיבות שלה

O’Fallon, M.J, and Rutherford, D.G 2010

פרק 4

3

ניהול הכנסות ותשואה

הבנת היסודות בניהול ההכנסות של המלון יישום מנגנון התשואה

דוחות מלונאיים

4

אגף חדרים

משק בית

סקירה מקיפה כולל הכנת סידורי עבודה ותרגול שימוש באפליקציה ייעודית

Smart butler 2020

5

אגף חדרים

אחזקה, יחסי ציבור, ביטחון

הכרת מחלקות השונות והתרומה שלהם לאגף חדרים ולהצלחת המלון בפרט.

Walker, J.R. 2017

6

אגף מזון ומשקאות

מטבח וסטיוארטים

. הכרת האגף ויחסי הספק לקוח הפנימי שלו.

National Restaurant Association. 2021

7

מחלקת כספים

הכרת המחלקה והתפקידים השונים תזרים מזומנים ,אשראי, ספקים, רכש

Douek, S. 2021

8

דוחות רווח והפסד, תזרים מזומנים, משמעות ההחזר הפוטנציאלי של ההשקעה בבית המלון. הכנת תקציב המלון

מדדים לרווחיות המלון, קריאת דוחות

וניתוחם. תהליך הכנת התקציב בתוך הארגון ומחוצה לו

תרגיל כתתי בניתוח דוחות

O’Fallon, M.J, and Rutherford

9

סוגיי הבעלות, התפעול , וההשקעה בתעשיית המלונאות.

השיטות השונות בניהול בתיי המלון, תוך מתן דגש להיבט הזכיינות.

, הרצאת אורח

10

המשאב האנושי כמדד להצלחה בתעשייה

מבנה המחלקה יתור והדרכה של עובדים הכשרות מקצועיות מסלול קידום..

Walker, J.R. 2017

11

משאביי אנוש

הכנת סידוריי עבודה קריאת דוחות שעות עבודה ,תחלופת עובדים חשיבות ה B.O.H

Tveteraas, S.L. and Falk, M.

12

שיווק ומכירות

הכרת המחלקה תחומי אחריות ערוצי קידום מכירות

O’Fallon, M.J, and Rutherford, D.G. 2010 פרק 7

13

סיור וחזרה למבחן

דרישות הקורס:

  • נוכחות מלאה בשעורים
  • השתתפות פעילה בדיונים הכיתתיים.
  • מטלות .
  • מבחן מסכם .   
  • השתתפות חובה בסיור המקצועי.

הרכב הציון:

שם המטלה

אחוז מהציון הכולל

מטלות

10%

מבחן מסכם

90%

סה"כ

100%

ביבליוגרפיה :

  • Douek, S. 2021 The Hotel and the hospitality Product
  • Carol Lu, C., Berchoux, C., Marek, M.W. and Chen, B. 2015. Service quality and customer satisfaction: qualitative research implications for luxury hotels, International Journal of Culture, Tourism and Hospitality Research, 9(2)168-182
  • Clarke, A. and Chen, W. 2007. International hospitality management – Concepts and Cases. Elsevier
  • Larsson, R. and Finkelstein, S. (1999) ‘Integrating Strategic, Organizational, and Human Resource Perspectives on Mergers and Acquisitions: A Case Survey of Synergy Realization’, Organization Science, 10: 1–26.
  • National Restaurant Association. 2021. What’s hot: Top 10 industry trends? Available: http://www.restaurant.org/News-Research/News/Whats-hot-Top-10-concept-trends
  • Tveteraas, S.L. and Falk, M. 2016. The productivity challenge facing the global hospitality industry, in: Pappas, N. and Bregoli, I. (Eds.) “Global Dynamics in Travel, Tourism, and Hospitality”, 2016, with TOC. Business Science Reference, US. Chap. 13, p.223-238.
  • Xiao, Q., Heo, C.Y., and Lee, S. 2017. How do Consumers' Perceptions Differ across Dimensions of Corporate Social Responsibility and Hotel Types? Journal of Travel & Tourism Marketing, 34(5), 694-707.
  • Walker, J.R. 2017. Introduction to Hospitality Management, 5th Edition. Pearson.
  • O’Fallon, M.J, and Rutherford, D.G. 2010. Hotel Management and Operations, 5th Edition. Wiley, NY.

מתעניינים/ות בלימודים באקדמית כנרת?

מלאו את פרטיכם/ן ויועץ לימודים יחזור אליכם בהקדם!