יפעת היא נוירופסיכולוגית שיקומית בעלת רקע בפסיכודיאגנוסטיקה, בהערכה נוירופסיכולוגית קלינית נרחבת ובטיפול בקרב אוכלוסיות שונות. כמו כן, עוסקת בהנחיית צוותים חינוכיים בהטמעת עקרונות של פסיכולוגיה חיובית ונוירו-פדגוגיה במערכת החינוך הפורמאלית והבלתי-פורמאלית, תוך שימת דגש על הקשר שבין גמישות מוחית לתהליכים מקדמי רווחה נפשית. תחומי המחקר שלה הינם הפרעות נוירופסיכולוגיות; גמישות מוחית; תהליכי קשב, זיכרון ותפקודים ניהוליים; פסיכולוגיה חיובית וקידום רווחה נפשית. עבודת הדוקטורט שלה ומחקרי המשך שבוצעו בשיתוף פעולה עם מחלקת אשפוז יום שיקומי במרכז הרפואי שיבא והמרכז לשיקום נפגעי ראש של צה"ל ביפו עסקו בבחינה מקיפה של תיאורית הרזרבה (Reserve Theory) בפגיעת ראש טראומטית. באופן ספציפי, נבחנו ההשלכות של משאבים מוחיים, אינטלקטואליים ורגשיים פרה-מורבידיים על שיקום לאחר פגיעת הראש וכן הקשר שבין הפגיעה להזדקנות מואצת. בנוסף, עוסקת במחקרים הבוחנים משתנים והתערבויות המקושרים לרווחה נפשית במערכת החינוך ובתחומי חיים נוספים.
ד"ר יפעת לוי
הוראה אקדמית; הממונה למניעת הטרדות מיניות, מרצה
המחלקה לחינוך וקהילה, המחלקה ללימודים רב-תחומיים, הפקולטה למדעי החברה והרוח, מחקר, פסיכולוגיה
B.A בלימודים רב תחומיים, B.A. בחינוך וקהילה, B.A. פסיכולוגיה, M.A בניתוח התנהגות
תחומי התמחות
קורסים נבחרים
יסודות ביולוגיים של ההתנהגות,
נוירופסיכולוגיה,
פסיכולוגיה אבנורמאלית,
תיאוריות באישיות,
פסיכולוגיה חיובית,
מח והתנהגות,
הבטים פסיכולוגיים של משמעות בחיים.
תפקידים נוספים
הממונה על מניעת הטרדת מינית במכללה
פרסומים נבחרים
Rassovsky, Y.*, Levi, Y.*, Agranov, E., Sela-Kaufman, M., Sverdlik, A. & Vakil, E. (2015). Predicting long-term outcome following Traumatic Brain Injury (TBI). Journal of Clinical and Experimental Neuropsychology, 37, 354-366. *(Equal contribution)
Levi Y., Rassovsky Y., Agranov E., Sela-Kaufman M., & Vakil E. (2013). Cognitive Reserve components as expressed in traumatic brain injury. Journal of the International Neuropsychology Society, 19, 1-8
Sela-Kaufman, M., Rassovsky, Y., Agranov, E., Levi, Y., & Vakil, E. (2013). Premorbid personality characteristics and attachment style moderate the effect of injury severity on occupational outcome in traumatic brain injury: Another aspect of reserve. Journal of Clinical and Experimental Neuropsychology, 35, 584-595
Levi, Y., Kofman, O., Schwebel, M., & Shaldubina, A. (2008). Discrimination and avoidance learning in adult mice following developmental exposure to diisopropylfluorophosphate. Pharmacology, Biochemistry and Behavior, 88, 438-445
Golan, L., & Levi., Y. (2022). An Educational Approach to At-Risk Youth as “Specialized Needs” Students Lacking Family Resources: Implementation and Implications. International Journal of Inclusive Education, 1-21