נושא המחקר הוא תפיסת המנהלים את דיוקן המורה הראוי ואת מקומם בעיצובו. שאלות המחקר הן: כיצד מנהלים תופסים את דיוקן המורה הראוי? וכיצד הם תופסים את מקומם בעיצובו? במחקר השתתפו שש מנהלות ושש סגניות, מבתי ספר יסודיים במחוז צפון. שיטת המחקר הייתה איכותנית וכלי המחקר היה ריאיון חצי מובנה. מממצאי המחקר עלה כי המנהלות מדגישות את אישיות האדם בדיוקנו של המורה הראוי וסבורות כי לא ניתן להכשיר ולהדריך כל אחד למקצוע ההוראה. תרומת המחקר בחשיפת תפיסותיהן של המנהלות כמנהיגות מעצבות, המשפיעות ומקדמות את עבודת המורה. ההמלצות המרכזיות העולות מהמחקר: הן שיש למיין ביתר קפדנות את בחירת פרחי ההוראה ולתת את הדעת על פיתוח אישיותם בתהליכי ההכשרה. ראוי להוסיף תקן להוסיף תקן לעוזר-מנהל בתחום הבירוקראטי כדי שלמנהל יתאפשר להשקיע בפיתוח ההון האנושי בבית ספרו.
(התקבל לפרסום, בעיונים במינהל החינוך)