מרכז חדשנות כנרת (KIC) בשיתוף עם הפקולטה למדעי החברה ורוח באקדמית כנרת קיימו השבוע האקתון ראשון מסוגו בנושא מעורבות ויזמות חברתית. האירוע נערך במסגרת תכנית "רימונים", תכנית המצטיינים של הפקולטה.

את ההאקתון הובילה מחלקת החינוך של KIC ומטרתו היא לפצח אתגרים ולייצר פתרונות חדשניים במסגרת זמן מצומצמת, הסטודנטים התחלקו ל-4 קבוצות עבודה כאשר כל קבוצה בחרה אתגר חברתי ובמהלך היום קיבלה כלים רבים וסדנאות בנושאי יזמות וחדשנות בהן סדנת AI על הכלים החדשניים.

הקבוצות עברו תהליך עבודה ולמידה שכלל חמישה שלבים: הבנת הבעיה לעומק, רעיונאות והצפת מגוון פתרונות, מיקוד בפתרון נבחר, בדיקת היתכנות ופיתוח הרעיון, ולבסוף פיץ' – הצגת הרעיון בצורה מרשימה וממוקדת תוך 3 דקות. במהלך היום קיבלו הסטודנטים הדרכה ממנטורים מומחים בתחומי האתגרים שניצבו בפניהם, ובמעמד הסיום הציגה כל קבוצה את הפתרון שפיתחה מול פאנל שופטים מכובד. הקבוצה הזוכה הציבה אתגר למצוא פתרון לבעיית החנייה במכללת "כנרת" והציגה פתרון טכנולוגי, חדשני, מקורי ובעל היתכנות כלכלית.

ההאקתון סיפק למשתתפים כלים ומיומנויות לפיצוח אתגרים, יצר היכרות ונטוורקטינג בין המשתתפים וסיפק חווית למידה משמעותית.

תוכנית רימונים היא תוכנית למצטייני הפקולטה. נערכת כבר מספר שנים. לאורך שני סמסטרים סטודנטים וסטודנטיות מכל מגוון המחלקות במכללה נפגשים לערב לימודים במהלכו נחשפים לנושאים רחבים של הדיספלינות השונות במדעי החברה והרוח.

KIC הוא פרי היוזמה של קק"ל, המכללה האקדמית כנרת, וצמח מפעלים

מתעניינים/ות בלימודים באקדמית כנרת?

מלאו את פרטיכם/ן ויועץ לימודים יחזור אליכם בהקדם!