כ – 400 משתתפים השתתפו ביום שישי ה- 30/03/12 באירוע ציבורי מיוחד בנחל פרת, שנערך ביוזמת החברה להגנת הטבע, רשות הטבע והגנים, המועצה האזורית מטה בנימין, עמותת סיירת חרוב ומכון כנרת ע"ש דן שומרון, לציון מרדף ואדי קלט ולזכרו של סא"ל צביקה עופר.

כ – 400 משתתפים, בהם מתן וילנאי ופרופ' זאב דרורי, מנכ"ל המכללה האקדמית כנרת ויו"ר מכון כנרת ע"ש דן שומרון, השתתפו ביום שישי באירוע ציבורי מיוחד שערכו החברה להגנת הטבע, בשיתוף רשות הטבע והגנים, המועצה האזורית מטה בנימין, עמותת סיירת חרוב ומכון כנרת, לציון מרדף ואדי קלט ולזכרו של סא"ל צביקה עפר. האירוע התקיים בשמורת הטבע נחל פרת (ואדי קלט) ולקחו בו חלק לוחמי ומפקדי המרדף, משפחת עופר, אישי ציבור, לוחמים מסיירת חרוב ונציגי החברה להגנת הטבע, בהם המנכ"ל, קושה פקמן. במהלכו של האירוע התקיימו טיולים מודרכים במרחב עין קלט, סיורי לוחמים וטקס זיכרון עם אישי ציבור והמשפחה.

וילנאי (בתמונה למעלה) אמר באירוע: "מבחינתי הדבר הכי ישראלי שיש זה מפת סימון שבילים של החברה להגנת הטבע וידיעת הארץ. את ארץ ישראל יש לאהוב ללא תנאי ולהנחיל אהבה זו לבני הנוער, על ידי טיולים בשבילי ארצנו".

לדברי רועי סימון מהחברה להגנת הטבע, מיוזמי האירוע, "בנופי מזרח בנימין, בהם זורם נחל פרת ונחלים מרהיבים אחרים, מצויים גם פרקי היסטוריה ומורשת קרב מהעבר הקרוב. בימים אלה פועלים בבי"ס שדה עפרה של החברה להגנת הטבע על קידום זיכרון מרדף ואדי קלט ודמותו של סא"ל צביקה עופר ז"ל, מפקד סיירת חרוב, שנפל במרדף זה. לשם כך אנחנו פועלים בשיתוף פעולה עם משפחת עופר, לוחמי התקופה ומפקדים, אשר מסייעים לחבר את פאזל הזיכרון לכדי תמונה מגובשת. מאנשי התקופה אספנו מידע וסיפורים ואנחנו מנסים ללמוד על האווירה אשר שרתה בציבור הישראלי ואצל הלוחמים בשטח. גם אחרי למעלה מ – 40 שנה, ישנה גאוות לוחמים ובה סיפורים רבים וזיכרונות על הנופים, המרחבים, החברים שלחמו ונפלו ועל הרצון להקרבה ולנתינה. לפני כשנה שוקמה אנדרטת המערה לזכרם של יוסי קפלן, חנן סמסון ובועז ששון ז"ל, הנמצאת ליד מעלה אפרים. האנדרטה שוקמה בעזרת לוחמים, משפחות הנופלים והמועצה האזורית בקעת הירדן והדבר התאפשר הודות להרבה אנשים טובים שראו בשימור הזיכרון ערך לאומי ולא רק שימור הזיכרון הפרטי – מקומי. אנחנו סבורים כי ישנה חשיבות רבה בשיקום האלמנטים הפיזיים בשטח (שילוט מכוון, סימוני שבילים, אנדרטאות, חומרי הסברה וכדומה), על מנת לחבר את היישובים, הקהילות והציבור בכלל, למורשת התקופה."

מתעניינים/ות בלימודים באקדמית כנרת?

מלאו את פרטיכם/ן ויועץ לימודים יחזור אליכם בהקדם!