ועידת הסטודנטים של המחלקה לתקשורת – המכללה האקדמית כנרת בנושא 'שוויון בנטל'

המלחמה המתמשכת וצורכי הביטחון הגוברים של ישראל עוררו מחדש דיון ציבורי נוקב על חוק הגיוס. הסטודנטים לתקשורת במכללת כנרת, יהודים וערבים כאחד, מי ששירתו בצה״ל ומי שלא שרתו, החליטו לקחת על עצמם את האתגר ולקיים דיון משמעותי בנושא, תחת הכותרת: ביטחון, שוויון, חברה: איך מרכיבים את הפאזל הישראלי?

בעוד התקשורת הישראלית מסקרת רבות את נושא שילוב החברה החרדית בשמירה על ביטחון המדינה, במחלקה לתקשורת בכנרת החליטו להתמודד עם אתגר לא פחות משמעותי—השילוב של החברה הערבית בצורכי החברה והביטחון של המדינה.

בוועידת הסטודנטים 2024, יתכנסו סטודנטים וסטודנטיות מקשת הקבוצות בחברה הישראלית, יהודים דתיים וחילונים, וערבים מוסלמים, נוצרים ודרוזים, במטרה לקיים דיאלוג משמעותי בנושא, לבחון לעומק את האתגרים והחשוב מכל—את הערכים המתנגשים העומדים בבסיס המחלוקת על השירות בצה״ל. הדיון יעסוק בשאלות רלוונטיות, כולל: איך שומרים על ביטחון וגם על שוויון בפסיפס החברה הישראלית? מדוע אין חובת גיוס על חלק מהציבור, והאם צריך או אפשר לשנות את החוק? מה תפקיד השירות הלאומי, והאם הוא מתאים לכל מי שלא רוצים להתגייס מטעמי דת או לאום? האם יש עוד דרכים לדאוג גם לביטחון וגם לשוויון בין המגזרים השונים בישראל? ועוד.

המטרה היא להבין את מורכבות הסוגייה, וחשוב עוד יותר—להתחיל לחשוב על דרכים לשנות את המצב הקיים כדי להתאים אותו לצרכים הבוערים של החברה הישראלית. הוועידה תתחיל בחלוקת פרס כנרת לתקשורת ופאנל מומחים שיציגו צדדים שונים במחלוקת. נמשיך במעגלי דיון בהנחיית הסטודנטים לתקשורת בכנרת. המטרה לגשר על הקיטוב, ליצור שיח שיביא לפתרונות.

הוועידה תתקיים במכללה האקדמית כנרת, בתאריך 25.6.2024. הצטרפו אלינו ליום של דיון תובנה ופתרון בעיות שיתופיות כאשר אנו עובדים יחד כדי לטפל באחד הנושאים המאתגרים ביותר בחברה הישראלית.

מתעניינים/ות בלימודים באקדמית כנרת?

מלאו את פרטיכם/ן ויועץ לימודים יחזור אליכם בהקדם!