ללמוד להצליח
התוכנית מפתחת בקרב הסטודנטים והסטודנטיות יכולות אישיות החשובות להצלחה במאה ה 21 בכלל ובעולם החינוך המשתנה בפרט, מיומנויות המסייעות לקידום הקריירה המקצועית ולרווחה האישית. התוכנית מפתחת את יכולת הלמידה לאורך החיים, יכולת נדרשת בעולם משתנה ומתפתח.
לימוד במגוון שיטות חדשניות
הלמידה נעשית באופן חדשני באמצעות מתודות מגוונות (כגון מישחוק, צילום, האקתונים, שימוש בטכנולוגיות חדשניות) וכן למידה חווייתית הכוללת סדנאות, סיורים, הרצאות אורח, מפגשים עם אנשי מקצוע, למידה חוץ כיתתית ועוד.
ליווי אישי לאורך כל התואר
מהיום הראשון ללימודי התואר ועד סיומו סגל המחלקה מלווה באופן אישי את הסטודנטים והסטודנטיות. לליווי זה מצטרפים חונכים מטעם דיקנט הסטודנטים, ברובם בוגרי המחלקה, היוצרים יחד קהילה תומכת עבור הסטודנטים והסטודנטיות.
לימודים המשלבים תיאוריה וכלים מעשיים לאורך כל התואר
עוד מהשנה הראשונה ללימודי התואר ולכל אורכו, במקביל לקורסי המבוא (למשל, פסיכולוגיה חינוכית, סוציולוגיה, פסיכולוגיה חברתית) ולקורסים מתקדמים אחרים (למשל החברה הישראלית), משולבים קורסים מעשיים (כדוגמת, אינטליגנציה רגשית, חינוך סביבתי, יזמות וחדשנות בחינוך, מיומנויות תקשורת בין אישית) המטפחים בקרב הלומדים והלומדות מיומנויות וארגז כלים מקצועי. כלים עדכניים אלה נחוצים לעבודה במגוון תפקידי שטח ותפקידי ניהול במערכות החינוך והתרבות, במערכות החינוך החברתי והבלתי פורמלי, בקהילות, ברשויות מקומיות ובארגונים חברתיים שונים. כמו כן הם מאפשרים לעבוד עם מגוון אוכלוסיות, מהגיל הרך ועד הגיל השלישי.
בשנה השלישית ללימודים הסטודנטים והסטודנטיות יתנסו בעבודה מעשית (פרקטיקום) בשדה החינוכי בה יחשפו למגוון מערכות, תפקידים ופרויקטים חברתיים שונים, אשר יעשירו את הידע המקצועי ויכשירו אותם.ן לעבודה מגוונת בשטח.
התואר מתמקד בשתי הרחבות ייחודי:
- פיתוח מיומנויות רגשיות חברתיות (SEL)
מתוך הבנה שידע ופרקטיקה לא מבטיחים הצלחה בהיעדרן של יכולות אישיות, המחלקה מתמחה במיוחד בפיתוח יכולות אישיות, רגשיות וחברתיות הנחשבות היום למיומנויות קריטיות להתמודדות עם אתגרים, השגת מטרות והצלחה בחיים האישיים והמקצועיים. הסטודנטים.ות ירכשו ידע וכלים לפיתוח מיומנויות רגשיות וכישורים חברתיים בקרב ילדים, בני נוער ומבוגרים.
- פיתוח תוכניות למידה והדרכה
הרחבה ייחודית המכשירה את הסטודנטים להיות מפתחים של תוכנית למידה והדרכה בחינוך הפורמלי והלא פורמלי. החל משנה א' ולאורך שלוש שנים הסטודנטים.יות ירכשו כלים וידע לפיתוח תוכניות דיגיטליות, אינטראקטיביות ומודפסות, במסגרת קורסים בתחום הטכנולוגיה בחינוך, טכנו פדגוגיה, פיתוח תוכניות הדרכה ופדגוגיה חדשנית.
כחלק מהלימודים במחלקה לחינוך וקהילה ניתן ללמוד קורס הנחיית קבוצות עם תעודה מטעם מכון מיטב.