מתעניינים/ות בלימודים במכללה האקדמית כנרת?

    תוכנית לימודים חדשנית וייחודית בחינוך וקהילה.
    התוכנית מותאמת גם לאנשים עובדים

    תוארB.A המאפשר שילוב של עבודה ולימודים
    אפשרות לשלב לימודי תעודת הוראה בשיתוף מכללת גורדון
    תעודה בהנחיית קבוצות מטעם מכון מיטב
    תואר פלוס תעודה (הטבות לנרשמים)

    בחינוך וקהילה .B.A

    לימודי חינוך וקהילה במכללה האקדמית כנרת – לומדים היום להוביל את המחר.

    המחלקה לחינוך וקהילה באקדמית כנרת מציעה תואר חדשני וייחודי לא.נשים עובדים ועובדות. תוכנית הלימודים מבוססת על תפיסה של מערכת חינוך הוליסטית מיטבית, המשלבת בין החינוך הפורמלי, החינוך החברתי (בלתי פורמלי) והקהילה, חינוך מהגיל הרך ועד הגיל השלישי. התוכנית פועלת בגישת חינוך חדשנית המפתחת לומדים עצמאיים, בעלי הבנה רחבה ויכולת עבודה בצוותים מגוונים. כמו גם מקנה כלים עדכניים ויכולות אישיות המותאמות למאה ה 21.
    התוכנית מתאימה לא.נשי חינוך וקהילה עם ניסיון בשטח המבקשים ומבקשות להרחיב את ההבנה התאורטית והכלים המעשיים ולהתקדם בתחום באמצעות רכישת תואר, וכן לאלו ללא הניסיון המבקשים.ות לעסוק בתחום החינוך והקהילה ולהוביל, יחד איתנו, שינויים בתחום.
    זו הזדמנות לרכוש ידע ומיומנויות שיאפשרו התפתחות אישית, התמקצעות והשתלבות בעולם העבודה בתחומים שונים ומגוונים. כמו גם הזדמנות להפוך גורם מעצב ומשמעותי עבור הדורות הבאים.

    מדוע כדאי לבחור בתואר ללימודי חינוך וקהילה?

    ללמוד להצליח

    התוכנית מפתחת בקרב הסטודנטים והסטודנטיות יכולות אישיות החשובות להצלחה במאה ה 21 בכלל ובעולם החינוך המשתנה בפרט, מיומנויות המסייעות לקידום הקריירה המקצועית ולרווחה האישית. התוכנית מפתחת את יכולת הלמידה לאורך החיים, יכולת נדרשת בעולם משתנה ומתפתח.
    לימוד במגוון שיטות חדשניות
    הלמידה נעשית באופן חדשני באמצעות מתודות מגוונות (כגון מישחוק, צילום, האקתונים, שימוש בטכנולוגיות חדשניות) וכן למידה חווייתית הכוללת סדנאות, סיורים, הרצאות אורח, מפגשים עם אנשי מקצוע, למידה חוץ כיתתית ועוד.

    ליווי אישי לאורך כל התואר

    מהיום הראשון ללימודי התואר ועד סיומו סגל המחלקה מלווה באופן אישי את הסטודנטים והסטודנטיות. לליווי זה מצטרפים חונכים מטעם דיקנט הסטודנטים, ברובם בוגרי המחלקה, היוצרים יחד קהילה תומכת עבור הסטודנטים והסטודנטיות.
    לימודים המשלבים תיאוריה וכלים מעשיים לאורך כל התואר
    עוד מהשנה הראשונה ללימודי התואר ולכל אורכו, במקביל לקורסי המבוא (למשל, פסיכולוגיה חינוכית, סוציולוגיה, פסיכולוגיה חברתית) ולקורסים מתקדמים אחרים (למשל החברה הישראלית), משולבים קורסים מעשיים (כדוגמת, אינטליגנציה רגשית, חינוך סביבתי, יזמות וחדשנות בחינוך, מיומנויות תקשורת בין אישית) המטפחים בקרב הלומדים והלומדות מיומנויות וארגז כלים מקצועי. כלים עדכניים אלה נחוצים לעבודה במגוון תפקידי שטח ותפקידי ניהול במערכות החינוך והתרבות, במערכות החינוך החברתי והבלתי פורמלי, בקהילות, ברשויות מקומיות ובארגונים חברתיים שונים. כמו כן הם מאפשרים לעבוד עם מגוון אוכלוסיות, מהגיל הרך ועד הגיל השלישי.
    בשנה השלישית ללימודים הסטודנטים והסטודנטיות יתנסו בעבודה מעשית (פרקטיקום) בשדה החינוכי בה יחשפו למגוון מערכות, תפקידים ופרויקטים חברתיים שונים, אשר יעשירו את הידע המקצועי ויכשירו אותם.ן לעבודה מגוונת בשטח.

    התואר מתמקד בשתי הרחבות ייחודי:

    • פיתוח מיומנויות רגשיות חברתיות (SEL)
      מתוך הבנה שידע ופרקטיקה לא מבטיחים הצלחה בהיעדרן של יכולות אישיות, המחלקה מתמחה במיוחד בפיתוח יכולות אישיות, רגשיות וחברתיות הנחשבות היום למיומנויות קריטיות להתמודדות עם אתגרים, השגת מטרות והצלחה בחיים האישיים והמקצועיים. הסטודנטים.ות ירכשו ידע וכלים לפיתוח מיומנויות רגשיות וכישורים חברתיים בקרב ילדים, בני נוער ומבוגרים.
    • פיתוח תוכניות למידה והדרכה
      הרחבה ייחודית המכשירה את הסטודנטים להיות מפתחים של תוכנית למידה והדרכה בחינוך הפורמלי והלא פורמלי. החל משנה א' ולאורך שלוש שנים הסטודנטים.יות ירכשו כלים וידע לפיתוח תוכניות דיגיטליות, אינטראקטיביות ומודפסות,  במסגרת קורסים בתחום הטכנולוגיה בחינוך, טכנו פדגוגיה, פיתוח תוכניות הדרכה ופדגוגיה חדשנית.

    כחלק מהלימודים במחלקה לחינוך וקהילה ניתן ללמוד קורס הנחיית קבוצות עם תעודה מטעם מכון מיטב.

    מה ניתן לעשות עם התואר/ היכן אוכל להשתלב?

    בוגרי המחלקה יוכלו להשתלב במגוון תפקידים בתחום החינוך והקהילה במערכות רבות שונות, וביניהן: פיתוח תוכניות הדרכה ולמידה בארגוני חינוך וארגונים פרטיים, תפקידי ניהול במערכות חינוך פורמליות ובלתי פורמליות-חברתיות, ניהול קהילות הדרכה של ילדים ונוער בחינוך החברתי, פיתוח, הפעלה וניהול של מיזמי חינוך ותרבות בקהילה, ניהול והובלת פרויקטים חברתיים וקהילתיים, ניהול קהילות, פיתוח וניהול עמותות חברתיות, עבודה עם נוער במצבי סיכון, הדרכה במתנ"סים, פנימיות ותנועות נוער, פיתוח והובלת חוגים לימודיים ופעילויות פנאי, עבודה עם קבוצות ויחידים עם צרכים מיוחדים, עבודה בגנים עם הגיל הרך, עבודה עם בני הגיל השלישי, עבודה עם תושבים חדשים בקהילה, עולים חדשים ומהגרים.
    התואר מהווה תשתית תיאורטית ומחקרית ללימודי המשך בתארים מתקדמים.

    חדש!

    החל משנה ב' ניתן להצטרף למסלול תעודת הוראה, בשיתוף המכללה האקדמית גורדון, בחינוך מיוחד, חינוך יסודי והגיל הרך (פתיחת מהמסלולים השונים מותנת במספר נרשמים). הלימודים, שיתקיימו במכללה האקדמית כנרת, מותאמים למסלול העובדים. בנוסף, ישנה הכרה ומתן פטור עבור קורסים הנלמדים בתואר ורלוונטיים עבור תעודת ההוראה.

    זוהר צור

    בת 48, עוזרת הוראה ומתרגלת בפקולטה לחברה ורוח באקדמית כנרת. הלימודים במכללה היו משמעותיים ומעצבים בדרך המקצועית, מפגש מרתק עם מרצים ומרצות וחיבור לחברים לחיים. בצעדי הראשונים היום…

    היא סעדי

    בוגרת המחלקה לחינוך וקהילה במכללת כנרת, ומצטיינת נשיא. חונכת במחלקה לחינוך וקהילה ועוזרת מחקר.  המשכתי את לימודיי להסבה להוראה במתמטיקה, וכיום סטודנטית לתואר שני בניהול מערכות חינוך באוניברסיטת…

    מוחמד עפאן

    קוראים לי מוחמד עפאן, בוגר המחלקה לחינוך וקהילה, חונך אקדמי ועוזר הוראה במכללה האקדמית  כנרת. ללמוד חינוך זה היה מטרה עבורי, כי תמיד האמנתי שהכול יתחיל בחינוך, חינוך…

    אילה בסקיר

    בוגרת המחלקה לחינוך וקהילה, מתרגלת ועוזרת הוראה. הלימודים במחלקה היוו עבורי מקור להתפתחות מקצועית ואקדמית בעקבותיהם המשכתי ללימודי דוקטורט בפקולטה לחינוך באוניברסיטת חיפה.
    ליאת אביטל

    ליאת אביטל Liat Avital

    בוגרת המחלקה לחינוך וקהילה, ודוקטורנטית בפקולטה לחינוך באוניברסיטת חיפה. עבודת הדוקטורט עוסקת בפרשנות, תרגום ויישום כללים משפטיים בחינוך. ליאת מרצה בקורס הגיל הרך בראייה מערכתית, ומתרגלת בקורסים מבוא…

    איה חלאילה

    בוגרת המחלקה לחינוך וקהילה, בת 23. הלימודים במחלקה היו אחת התקופות המאתגרות בחיי. למדתי על עצמי הרבה. על איך לא לוותר, לא להתייאש ובעיקר לתת מעצמי. למדתי שאני…

    שרון בן דוד

    בת 46, לומדת תואר שני בלימודי הגירה, אשת חינוך, מתרגלת ועוזרת הוראה באקדמית כנרת. כמי שעסקה בחינוך גם לפני לימודי התואר, הלימודים ספקו לי מסגרת תאורטית מעמיקה ורחבה,…

    גישה שוכמן

    בן 31. במשך כל תקופת הלימודים, הם היו בשבילי הבריחה המושלמת מהשגרה. מקום לפתוח את הראש ולהתפתח, להיות חלק מדיונים מרתקים ומעשירים, ולהכיר אנשים שרק בשבילם היה שווה…

    זוהר צור

    בת 44, לומדת תואר שני במכללת רופין, מתרגלת ועוזרת הוראה בחוג לחינוך באקדמית כנרת. הלימודים במכללה היו חוויה משמעותית ומעצבת עבורי. הכרתי סטודנטים מעולים שהפכו לחברים ומרצים מרתקים…