קורסי חובה- שנה א'
סטטיסטיקה לפסיכולוגים א'
מטרת הקורס היא להקנות לסטודנטים ידע בסיסי בסטטיסטיקה והסתברות. הנושאים העיקריים שילמדו הינם: מושגים בסיסיים בהסתברות ובקומבינטוריקה (מרחב מדגם, הסתברות מאורעות, חיתוך ואיחוד מאורעות, הסתברות מותנה, תלות בין משתנים, משפט בייס, פרמוטציות, קומבינציות, סדרות). בנוסף נלמד אודות הגדרת משתנים וסיווגם לסולמות מדידה ועל סטטיסטיקה תיאורית (חישוב מדדי מרכז, מדדי פיזור, מדדי מיקום יחסי), הבנת משמעותם של המדדים השונים ואופן הצגת נתונים בצורה גרפית. בנוסף, נלמד על תכונותיה של ההתפלגות הנורמלית, ציוני תקן ושימושים רלוונטיים בסטטיסטיקה.
2 ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60
א' 0201131 ד"ר טל סלע ג' 12:00-13:30
סטטיסטיקה לפסיכולוגים א' – תרגיל
1 ש"ס / 1 נ"ז / ת' / 60
א' 0201152 גב' שרון בן- דוד א' 14:00-14:45 או 15:00-15:45
סטטיסטיקה לפסיכולוגים ב'
קורס זה מהווה המשך לקורס "סטטיסטיקה לפסיכולוגים א" ומיועד לספק לסטודנט כלים שיאפשרו לו לנסח השערת מחקר לבצע ניתוח נתונים כמותיים שנאספו ממדגם ומשם להסיק מסקנות, ולהכלילם על האוכלוסייה. בהתאם, במהלך הקורס נעסוק במספר סוגיות עיקריות: סטטיסטיקה היסקית – ניסוח השערות, מבחן Z, אמידה נקודתית ורווח בר סמך, מבחן חי בריבוע לאי תלות ולאי התאמה, מבחני t (מדגם יחיד, מדגמים תלויים ובלתי תלויים), ניתוח שונות חד גורמי, מתאם פירסון וספירמן ורגרסיה עם חזאי יחיד. בנוסף, נדון בסוגיות הקשורות להליך בדיקת ההשערות (עוצמה, טעויות הסקה מסוג ראשון/שני, השפעת גודל המדגם).
2 ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60
ב' 0201141 ד"ר טל סלע א' 12:00-13:30
סטטיסטיקה לפסיכולוגים ב' –תרגיל
1 ש"ס / 1 נ"ז / ת' / 60
ב' 0201162 גב' שרון בן דוד א' 16:00-16:45, 17:00-17:45
מבוא לפסיכולוגיה א'
הקורס מהווה את שער הכניסה אל העולם המגוון והמרתק של הפסיכולוגיה. בחלקו הראשון של הקורס יכיר הסטודנט את עולם הפסיכולוגיה על שני ענפיה המרכזיים (המחקרי והטיפולי) ואת הרעיונות, המושגים והדילמות המרכזיות המלוות אותם. בין הנושאים שילמדו בקורס זה הם: שיטות מחקר בפסיכולוגיה, פסיכולוגיה פיזיולוגית, תהליכים קוגניטיביים, פסיכולוגיה התפתחותית, אישיות, פסיכופתולוגיה, סוגיות במדידה והערכה ועוד.
2 ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60
א' 0201051 ד"ר טל סלע ד' 14:00-15:30
מבוא לפסיכולוגיה א'- תרגיל
1 ש"ס / 1 נ"ז / ת'
א' 0201072 גב' קרן בהט ג' 16:00-16:45, 17:00-17:45
מבוא לפסיכולוגיה ב'
קורס זה מהווה את שער הכניסה אל העולם המגוון והמרתק של הפסיכולוגיה. במהלך הסמסטר השני של הקורס, הסטודנטים ימשיכו להיחשף לתחומי הדעת המרכזיים בפסיכולוגיה, וזאת תוך שימת דגש על השדה הקליני. הנושאים המרכזיים שילמדו בקורס הינם: רבדיה השונים של התודעה; תהליכים מוטיבציוניים; רגש, עקה ובריאות; תיאוריות אישיות; פסיכופתולוגיה; וטיפול בהפרעות פסיכולוגיות.
2 ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60
ב' 0201061 ד"ר אלכס מנביץ א' 14:00-15:30
מבוא לפסיכולוגיה ב'
1 ש"ס / 1 נ"ז / ת'
ב' 0201082 גב' קרן בהט ג' 14:00-14:45, 15:00-15:45
מבוא לסוציולוגיה א'+ב'
מטרת הקורס היא להציג בפני הלומדים את הסוציולוגיה כעולם ידע מגוון, וכתחום של חשיבה, לימוד ומחקר. ומשכך מטרת הקורס היא להציג מושגי יסוד, פרספקטיבות תיאורטיות וכלי ניתוח בסיסיים בסוציולוגיה. בנוסף, בקורס נלמד כיצד להסתכל על המציאות דרך פריזמה סוציולוגית, לנתחה דרך ההמשגה הסוציולוגית ולהתוודע למחקר הסוציולוגי הקלאסי והעכשווי.
4 ש"ס / 4 נ"ז / ש' / 60
א' 0201171 ד"ר ריקי גליה א' 10:00-11:30
ב' 0201181 ד"ר ריקי גליה א' 10:00-11:30
פסיכולוגיה התפתחותית א'
בקורס זה נלמדות תיאוריות העוסקות בהתפתחות החל מגיל הינקות עד ההתבגרות ושינוי במעגל החיים. בנוסף לכך, ילמדו תיאוריות מרכזיות העוסקות בהתפתחות קוגניטיבית, חברתית ורגשית. הנושאים הנלמדים מתייחסים להתפתחות של חשיבה, שפה, זהות מינית, התקשרות חברתית ורגשית, התנהגות פרו-חברתית ועוד.
2 ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60
א' 0201091 ד"ר שועאע עסל- זריק ג' 14:00-15:30
פסיכולוגיה התפתחותית א'- תרגיל
1 ש"ס / 1 נ"ז / ת'
א' 0201112 גב' נעמה גלמן א' 14:00-14:45 או 15:00-15:45
פסיכולוגיה התפתחותית ב'
מדובר בקורס המשך של "פסיכופתולוגיה התפתחותית א'". בקורס זה נמשיך ללמוד תיאוריות העוסקות בהתפתחות של גיל הילדות המוקדמת, הילדות המאוחרת וגיל ההתבגרות. בנוסף, בקורס ילמדו תיאוריות מרכזיות העוסקות בהתפתחות קוגניטיבית, חברתית ורגשית. הנושאים הנלמדים מתייחסים להתפתחות של חשיבה, שפה, זהות מינית, התקשרות חברתית ורגשית, התנהגות פרו-חברתית ועוד.
2 ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60
ב' 0201101 ד"ר שועאע עסל- זריק ג' 12:00-13:30
פסיכולוגיה התפתחותית ב'- תרגיל
1 ש"ס / 1 נ"ז / ת'
ב' 0201122 גב' נעמה גלמן א' 16:00-16:45 או 17:00-17:45
יסודות ביולוגיים של התנהגות א'+ב'
הקורס מתמקד בחקר המערכות הביולוגיות הנמצאות בבסיס התפקודים ההתנהגותיים, הקוגניטיביים והרגשיים של האדם ובחקר יחסי הגומלין בין תפקודים אלו מנקודת מבט ביולוגית. במסגרת הקורס נלמד על: מבנה מערכת העצבים ועל אבני הייסוד שלה החל מהרמה המולקולרית, התאית ועד לרמה המערכתית. נלמד כיצד נקלט מידע במערכת העצבים וכיצד הוא מעובד ונעשה בו שימוש על מנת להוציא לפועל התנהגות. על מנת להבין כיצד מנגנונים ביולוגיים מאפשרים למעשה את שלל התפקודים האנושיים נסקור במהלך השנה מגוון נושאים הכוללים בין השאר: גנטיקה, מבנה מערכת העצבים, תהליכי העברת מידע בתוך התא ובין תאים, המערכת ההורמונלית, מערכות מין, מערכות חישה, מנגנוני זיכרון, מערכות רגש, פסיכופרמקולוגיה ועוד. במהלך הקורס יחשפו הסטודנטים למגוון מודלים מחקריים השופכים ידע על המנגנונים הביולוגים העומדים בסיס תפקודים אלו ברמה האדפטיבית ובנוגע לגורמים לתפקוד פתולוגי.
4 ש"ס / 4 נ"ז / ש' / 60
א' 0201011 ד"ר זיו ארדי א' 12:00-13:30
ב' 0201021 ד"ר זיו ארדי ד' 14:00-15:30
יסודות ביולוגיים של התנהגות א'+ב'
2 ש"ס /2 נ"ז / ת'
א' 0201032 טרם נקבע ג' 16:00-16:45, 17:00-17:45
ב' 0201042 טרם נקבע ג' 14:00-14:45, 15:00-15:45
קריאה וכתיבה אקדמית
קורס תשתית להכרת אופן החשיבה וכללי השיח הנהוגים בעולם האקדמי, תוך פיתוח חשיבה ביקורתית. הקורס יעסוק בהיכרות עם סוגים שונים של טקסטים אקדמיים וההבדל ביניהם לבין טקסטים אחרים, לימוד דרכים לקריאה יעילה של חיבורים אקדמיים, ביצוע נכון של אזכורים והפניות ביבליוגרפיות, רכישת מיומנויות יסוד בכתיבה של טקסטים אקדמיים והתמודדות עם כתיבת תשובות במבחנים.
2 ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60
ב' 0201221 ד"ר חיים חגי ג' 16:00-17:30
עיבוד נתונים ממוחשב במחקר פסיכולוגי (SPSS)
מטרת הקורס היא לאפשר לסטודנטים רכישת ידע, הבנה ויישום של הכלים הבסיסיים הנחוצים לביצוע ניתוחים סטטיסטים והצגתם בצורה גרפית באמצעות תוכנת SPSS. הכרות עם התוכנה מהווה בסיס להמשך ההבנה של הכלים הסטטיסטיים העומדים לרשות החוקרים/ות בסביבה ממוחשבת ודינאמית. הכרות עם כל הכלים הנ"ל ושילובם באופן מיטבי יאפשרו לסטודנטים להתמצא באופן קל ונוח עם עולם המחקר האקדמי. בנוסף, הסטודנטים יכירו את אופן הדיווח של נתונים סטטיסטיים והצגת הממצאים בהתאם לכתיבה האקדמית הנהוגה בשיטת ה- APA (American Psychological Association) מהדורה 7.
2 ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60
ב' 0201231 ד"ר אוקסנה ניר ד' 16:00-17:30
יישומי מחשב- מקוון
הקורס מיועד להקנות לסטודנטים ידע בסיסי בשימושי מחשב תוך התנסות בתוכנות מחשב רלוונטיות לשוק העבודה ולמחקר. היכרות עם הסביבה הממוחשבת ושילובם של התוכנות באופן מיטבי מהווים בסיס הכרחי להשתלבות הסטודנטים באקדמיה. שימוש בתוכנות: WORD, EXCEL, POWER POINT המאפשרות כתיבת עבודות העונות על הסטנדרטים האקדמיים.
2 ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60
א' 0271011-02 ד"ר אוקסנה ניר – מקוון
עקרונות יסוד בניתוח התנהגות אנוש
מטרת הקורס להקנות לסטודנטים ידע בסיסי רחב בחשיבה מדעית העוסקת בניתוח התנהגות אנוש ברמה הבסיסית והיישומית ((Applied Behavior Analysis. באופן ספציפי יעסוק הקורס במושגי יסוד ועקרונות בסיסיים בניתוח התנהגות והקשירה עם הסביבה בה מתרחשת ההתנהגות, הבהרת עקרונות בסיסיים בחשיבה מדעית על ההתנהגות, הפילוסופיה המדעית ההתנהגותית פרוצדורות לשינוי התנהגות והשלכות מעשיות להבנת תהליכי טיפול בקשיי התנהגות ותפקוד של פרטים בסיבות שונות.
4 ש"ס / 4 נ"ז / ש' / 60
ש' 0201191 פרופ' עמוס רולידר ד' 10:00-11:30
פסיכולוגיה רגישת תרבות
הקורס יעסוק בהיכרות עם עקרונות כלליים ותיאוריות מרכזיות בפסיכולוגיה רגישת תרבות, נתייחס לעולם המחקר הפסיכולוגי התרבותי, ובהתאם לכך נדון בסוגיות תרבותיות הקשורות בטיפול בכלל ובטיפול בישראל כמדינה רב תרבותית בפרט. באופן ספציפי, הקורס יתייחס לשני מוקדים מרכזיים: 1.עקרונות המחקר של פסיכולוגיה ותרבות, בו ניחשף לעריכת מחקר המתייחס לתרבות ונדון בסוגיה איך משפיעה תרבות מסוימת על סגנון ההורות. 2.טיפול פסיכולוגי בפרספקטיבה תרבותית – בחלק זה נתייחס לעולם הטיפול שבו יש לתרבות, ולפער התרבותי שבין מטפל למטופל, השפעה משמעותית. אלו יכללו את המפגש בין אנשים מתרבויות שונות, הגירה והסתגלות, פסיכופתולוגיה בפרספקטיבה תרבותית, מפגש בין "אחרים" תרבותיים – יהודים וערבים, דתיים וחילונים ועוד קבוצות בני מיעוט.
2 ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60
א' 0201201 ד"ר שועאע עסל- זריק ג' 10:00-11:30