ייצוגיים בתקשורת הפופולרית
בעידן הדיגיטלי עולמנו רווי בדימויים אותם אנו צורכים על בסיס יומי מהתקשורת. מה מאפיין את הדימויים הללו וכיצד הם משפיעים עלינו? נק׳ המוצא של הקורס היא שהדימויים התקשורתיים מכוננים ומבנים את זהותנו. לכן הבנת דפוסי הייצוג במדיה תסייע בפיענוח המציאות החברתית. בקורס נדון ביחס שבין ייצוג למציאות, נשאל כיצד מייצרת התקשורת זהות מובחנת לקבוצות חברתיות ומהן ההשלכות של דפוסי הייצוג הללו, תוך התייחסות ביקורתית להקשרים של גזע, מגדר, מעמד, לאום, גיל והעדפות מיניות.
תקשורת פוליטית
הקורס יעסוק בקשר המורכב שבין תקשורת, פוליטיקה וחברה. נסקור תיאוריות יסוד בתקשורת פוליטית, ונבחן מה תפקיד התקשורת כשחקן פוליטי. נכיר את דרכי הפעולה של התקשורת הפוליטית, בנייה והפצה של מסרים פוליטיים, השפעות התקשורת על דעת הקהל, על הבחירות ותהליכים דמוקרטים אחרים. במהלך הקורס ננתח דוגמאות אקטואליות מהמציאות היומיומית.
"מאחורי הקלעים" של האינטרנט
מרחב הסייבר מהווה זירה בה שחקנים פוליטיים וחברתיים שונים – מדינות, תאגידי אינטרנט, ארגוני חברה אזרחית וגופים בינלאומיים – נאבקים על שליטה. קורס זה מתמקד בחקר המתרחש "מאחורי הקלעים" של האינטרנט. מלחמות סייבר, פרטיות ומעקב, רשתות חברתיות, זכויות דיגיטליות, ותוכנות נוזקה הם רק חלק מהנושאים בהם נדון בקורס זה במהלך הסמסטר. במסגרת הקורס ילמדו הסטודנטים על אודות השחקנים הפוליטיים והחברתיים השונים הפועלים במרחב זה וידעו לנתח לעומק את המאבקים הפוליטיים, הכלכליים, המשפטיים, הטכנולוגיים והחברתיים אשר מעצבים ומכוננים את המרחב האינטרנטי בו אנו חיים ופועלים בזירה הלאומית והבינלאומית.
מפגשים עם תעשיית התקשורת
מטרת הקורס לשמש מרחב ציבורי המחבר יחד את כלל הסטודנטים והמרצים בבית הספר לתקשורת, למפגש שבועי פתוח עם דמויות המובילות, מעצבות ומשפיעות על השיח בכלי התקשורת בפלטפורמות השונות. נדון בתובנות מקצועיות של מאחורי הקלעים, וכיצד כל אחת ואחד מאיתנו יכולים וצריכים להיערך לעולם התעסוקה שבו התקשורת מהווה גורם מכריע על ההתמקצעות והקריירה. כל מפגש יוקדש לתחום אחר מעולם המדיה העשיר והמגוון, ויאיר נקודות מבט על העשייה התקשורתית בהקשר החברה, התרבות והפוליטיקה בישראל
תקשורת שיווקית בעולמות הדיגיטל
בתוך עשורים בודדים, האינטרנט הפך למדיום תקשורת דומיננטי הבולע אל תוכו את טכנולוגיות התקשורת שקדמו לו. הנגישות הגלובלית הגוברת של אזרחים וצרכנים לרשת האינטרנט קורצת כמובן גם למשווקים, והאינטרנט משמש כמרחב מסחרי מוביל המאפשר קידום וצריכה של מגוון מסרים, שירותים ומוצרים. כיצד ניתן לשווק באינטרנט באופן יעיל? אלו כלי שיווק ייחודיים עומדים לרשות המפרסמים באינטרנט? הקורס יעמיק את הידע של המשתתפים באספקטים השיווקיים של רשת האינטרנט ויקנה כלים יישומיים לשיווק מקוון.
אתיקה ודיני תקשורת
חופש הביטוי הוא לב ליבה של הדמוקרטיה הישראלית. בצל הרצון לחשוף ולפרסם קיים מתח מתמיד בין חופש הביטוי לבין זכויות יסודיות אחרות כגון הזכות לביטחון, הזכות לפרטיות, הזכות לשם טוב ועוד. הסטודנטים בקורס ילמדו להכיר את מפת התקשורת בישראל, את המשמעות העמוקה של חופש הביטוי, את הדילמות העולות מהתנגשות בינו לבין הזכויות האחרות ואת האופן שבו דילמות אלו נפתרות (או לא) במדינת ישראל.
שיטות מחקר איכותניות
הקורס יעסוק בתהליך החשיבה והמחקר המדעי בתקשורת עם דגש על שיטות איכותניות. מטרת הקורס להקנות לתלמידים כישורים לקריאה ביקורתית של ספרות מקצועית, להערכת איכותם של מחקרים, כמו גם לתכנון מחקרים אמפיריים ולאיסוף וניתוח נתונים.
חדשות בעידן הרשתות החברתיות
איפה שמעתם לראשונה על מגיפת הקורונה? ואיפה שמעתם לראשונה על אירועי ה-7.10.23? העשור השלישי של המאה ה-21 מביא איתו שינויים משמעותיים לעולם העיתונות – מתפיסה של מומחים המתפקדים כשומרי סף של סדר היום הציבורי לעולם שבו ידיעות מתפשטות בקצב מהיר ברשתות החברתיות גם על ידי אזרחים שאינם עיתונאים. בקורס נחקור את האופן שבו השתנה שדה העיתונות מתקופת הפרינט, דרך שלב המעבר למדיה הדיגיטלית, אל עולמות המדיה החברתית והבינה המלאכותית. נבחן את ההשפעה של השינויים הטכנולוגיים על מקצוע העיתונות, על המודל הכלכלי של השדה, על הטקסטים העיתונאים ועל דפוסי צריכת החדשות. נדון גם באתגרים הקשורים בהתנהלות האתית בסביבת המדיה החברתית ובפייק ניוז כדי לנסות ולהבין את תפקיד העיתונות בעידן החדש.
התנסות מעשית
התנסות מעשית/מקצועית בת 100 שעות הינה חלק מתכנית הלימודים ומהווה תנאי לקבלת תואר ראשון. במסגרת ההתנסות נחשפים הסטודנטים לעולם התעסוקה בתחום הלימודים וצוברים ניסיון בהדרכה צמודה והכוונה של מנחת הסדנא ושל בעלי התפקידים בארגונים בו הם עושים את ההתנסות המעשית. כמו כן, ההתנסות מכשירה באופן מעשי ואישי כל אחד מהסטודנטים ומאפשרת את יישום הידע ומיומנויות שנלמדו במהלך תכנית הלימודים. ההתנסות מאפשרת להיות חלק מתהליכים ארגוניים ולצבור ניסיון תעסוקתי אשר יהווה מרכיב משמעותי ומקדם בקורות החיים המוצגים ובראיונות אישיים.
ההתנסות המעשית יכולה להתבצע במגוון תחומים וארגונים פרטיים, ציבוריים, עסקיים, עמותות, מלכ"רים ואגודות למיניהן.
הפקת אולפן טלוויזיה
עולם הטלוויזיה הינו עולם נוצץ כלפי חוץ אך מורכב מאוד כלפי פנים, מאחורי כל תוכנית טלוויזיה עומדים צוות הפקה שלם וגדול שנמצא מאחורי הקלעים ועובד ימים כלילות ובראשם – המפיק.
למפיק תפקיד חשוב ומורכב בו הוא צריך לדעת לאחד סביבו את מיטב אנשי המקצוע – החל משלב היצירה, הכתיבה, הליהוק, הצילום, הבימוי ועד לשלב העריכה – ולדעת להוביל את כולם בדרך הטובה והנכונה ביותר, הןמבחינתהיצירהוהןמבחינהעסקיתוכלכלית
הסטודנטים בקורס יחוו את עולם הטלוויזיה מבפנים. הם יתנסו בהפעלת אולפן טלוויזיה ובניהול ההפקה עצמה. הם יקבלו את כל הכלים על מנת שיוכלו בעתיד להשתלב בתעשיית הטלוויזיה בשלל תפקידים – החל מיוצרים בין ־תחומיים, עורכים, אנשי צוות הפקה, צלמים ואפילו עד כיוצרים עצמאיים
פוטושופ ואיילוסטריטור
הכרת תוכנת Photoshop, הבנת התוכנה והשימושים בה, התממשקות עם תוכנת Illustrator, הקניית כלי העבודה ליצירת עיצוב גרפי לממשק הרשת והדפוס.
בשיעור ניישם טכניקות שונות תוך שימוש בתוכנה ונדון בסוגי הפלטפורמות המקובלות היום במדיה החברתית.
סטוריטלינג וכתיבת תוכן שיווקי
הקורס עוסק בתהליכי יצירה של טקסטים שיווקיים עבור ארגונים מסחריים והמגזר השלישי המעוניינים לקדם את מסריהם בפלטפורמות הדיגיטליות. במסגרת הקורס יתנסו הסטודנטים בכתיבת מאמרי קידום, בדיוור ישיר, בכתיבה לרשת החברתית, לבלוגים וכיו"ב, לצד הערכה מעצבת ודיון באפקטיביות התוצרים.
שיווק דיגיטלי – רשתות חברתיות ומה שביניהן
קורס יישומי מעשי הכולל כלים פרקטיים לניהול רשתות חברתיות– פייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב, לינקדין וכו' וכולל בתוכו ניהול אסטרטגיות תוכן , כתיבת תוכן וניהול קמפיינים.