מבוא לסטטיסטיקה א'
בקורס יושם דגש על שיטות שונות לאיסוף נתונים, ארגון הנתונים ע"י טבלאות שכיחות, ניתוח הנתונים וסיכומם. ייעודו העיקרי של הקורס הינו הקניית ידע בפרוצדורות הסטטיסטיות המקובלות במדעי החברה. במסגרת הקורס נניח את אבני היסוד למחקר האמפירי, במטרה לאפשר קריאה והבנה של נתונים סטטיסטיים המופיעים במאמרים מדעיים. בין הנושאים הנלמדים בקורס: מושגי יסוד בסטטיסטיקה, סולמות מדידה, טבלאות שכיחות, הצגה גרפית, מדדי מרכז, מדדי פיזור, ציוני תקן, ההתפלגות הנורמאלית, מדגם ואוכלוסייה, בדיקת השערות, קשרים בין משתנים, מדדי קשר, רגרסיה, ניתוח שונות
2 ש"ס / 2.5 נ"ז / ש' / 60
א' 0271031 ד"ר אוקסנה ניר ד' 18:00-19:30
מבוא לסטטיסטיקה א' – תרגיל
1 ש"ס / 0 נ"ז / ת' / 60
צ: 0271031
א' 0271032 גב' שרון בן דוד/ גב' אביטל ליאת ד' 09:00-09:45
מבוא לסטטיסטיקה ב'
הקורס נועד להקנות לסטודנטים כלי יסוד בהבנת טכניקות סטטיסטיות וביישום מחקר. בקורס יושם דגש על שיטות שונות לאיסוף נתונים, ארגון הנתונים ע"י טבלאות שכיחות, ניתוח הנתונים וסיכומם. ייעודו העיקרי של הקורס הינו הקניית ידע בפרוצדורות הסטטיסטיות המקובלות במדעי החברה. במסגרת הקורס נניח את אבני היסוד למחקר האמפירי, במטרה לאפשר קריאה והבנה של נתונים סטטיסטיים המופיעים במאמרים מדעיים. בין הנושאים הנלמדים בקורס: מושגי יסוד בסטטיסטיקה, סולמות מדידה, טבלאות שכיחות, הצגה גרפית, מדדי מרכז, מדדי פיזור, ציוני תקן, ההתפלגות הנורמלית, מדגם ואוכלוסייה, בדיקת השערות, קשרים בין משתנים, מדדי קשר, רגרסיה, ניתוח שונות.
2 ש"ס / 2.5 נ"ז / ש' / 60
ב' 0271041 ד"ר אוקסנה ניר ד' 18:00-19:30
מבוא לסטטיסטיקה ב' –תרגיל
1 ש"ס / 0 נ"ז / ת' / 60
צ: 0271041
ב' 0271042 גב' שרון בן דוד/ גב' אביטל ליאת ד' 09:00-09:44
כתיבה אקדמית
קורס תשתית להכרת אופן החשיבה וכללי השיח הנהוגים בעולם האקדמי, תוך פיתוח חשיבה ביקורתית. הקורס יעסוק בהיכרות עם סוגים שונים של טקסטים אקדמיים וההבדל ביניהם לבין טקסטים אחרים, לימוד דרכים לקריאה יעילה של חיבורים אקדמיים, ביצוע נכון של אזכורים והפניות ביבליוגרפיות, רכישת מיומנויות יסוד בכתיבה של טקסטים אקדמיים והתמודדות עם כתיבת תשובות במבחנים.
2 ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60
ב' 0271021 ד"ר חיים חגי/ ד"ר ניסים כץ ג' 10:00-11:30
יישומי מחשב
במסגרת הקורס יוקנו עקרונות השימוש של היישומים השונים ותבנה תשתית שתשמש לצורך המשך לימוד עצמי הן של היישומים הנלמדים והן של יישומים נוספים. הלמידה תלווה בהתנסות מעשית.
כגון: הכרת סביבת חלונות, מעבד תמלילים Word , גיליון אלקטרוני Excel, מחולל מצגות Power Point ומיומנויות חיפוש מידע באופן יעיל ברשת האינטרנט. כל זאת, תוך דגש על פיתוח יכולות בעריכת עבודה אקדמית ושלוב בין היישומים לפי הצורך.
2 ש"ס / 1 נ"ז / סד' / 60
א' 0271011 ד"ר אוקסנה ניר ד' 14:00-15:30
מבוא לתיירות
הכרה והבנה של התיירות כתחום יצרני ומוסדי בעל השלכות כלכליות, חברתיות ותרבותיות. ענף התיירות ידון מנקודות המבט של הצרכן והתעשייה תוך התייחסות למישור הגלובלי, האזורי והמקומי. החומר הנלמד משלב ידע מתחומים מדעיים שונים ונושאים מגוונים הקשורים אליו. הבנה והעמקת ההיכרות עם תעשיית התיירות בעולם ובארץ על מאפיינה השונים והתחומים המגוונים הקשורים לה. בין הנושאים הנלמדים בקורס: הגדרות בתחום התיירות – הצגת ענף התיירות, התפתחות היסטורית ועכשווית של תופעת התיירות בעולם, התפתחות התיירות בישראל לאורך השנים, ארגונים בינלאומיים ומקומיים הפועלים בתעשיית התיירות, מרכיבים של תעשיית התיירות, מקומה של התיירות בכלכלה, כנסים, תערוכות וירידי תיירות, מגמות ותמורות עתידיות בתעשיית התיירות.
2 ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60
א' 221081 פרופ' אלון גלבמן, ג' 14:00-15:30
גיאוגרפיה של תיירות
תיירות היא תופעה המבוססת על תנועה בין מרחבים של גיאוגרפיה פיזית ואנושית. הקורס ידגיש את ההיבטים המרחביים של תופעת התיירות וידון בנושאים כגון: המרחב התיירותי והגדרותיו השונות, מרחבי המוצא והיעד, התפתחות המרחב התיירותי, גיאוגרפיה של יעדי תיירות בעולם ומשאבי תיירות. הקורס ישלב הבנה תיאורטית של תופעות תיירותיות–מרחביות עם דוגמאות מתעשיית התיירות בישראל ובעולם.
2 ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60
א' 221091 ד"ר הילה צבן, ד' 16:00-17:30
תחבורה ותעופה בתיירות
הקורס עוסק במקומה ותפקידיה של המערכת התחבורתית כמערכת תומכת בתעשיית התיירות. הקורס יעסוק בכל תצורות התחבורה: יבשה, אויר וים, עם דגש מיוחד לתחבורה אווירית. נתמקד בתפקידיה של המערכת התחבורתית ברמה הגלובלית, האזורית והמקומית. הקורס יעסוק בגורמי המערכת התחבורתית ויחסי הגומלין ביניהם, מבנה רשתות תחבורה ומאפייניהן, עונתיות בתחבורה, מאפיינים עולמיים בהתפתחות מערכות התחבורה, דרכי מימון מערכות תחבורה, ותהליך תכנון תחבורה בעולם ובארץ.
2 ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60
ב' 221101 ד"ר עוזי פרוינד פיינשטיין, ג' 12:00-13:30
תיירות, חברה וסביבה
בקורס זה נעמוד על ההשלכות החברתיות והסביבתיות שיש לתיירות, במבט גלובלי. הקורס יתחלק לארבעה חלקים: ראשית, נכיר את מאפייני היעד התיירותי ונתייחס למודלים מרכזיים בתיירות. שנית, נתייחס להשלכות חברתיות של תיירות על אוכלוסייה מקומית. שלישית, נתייחס להשלכות הסביבתיות של התיירות ולהיבטים של אקולוגיה. רביעית, נתייחס לאלטרנטיבות שהתפתחו בעקבות הניסיון לצמצם את נזקי התיירות – תיירות בת קיימא ותיירות אלטרנטיבית. הקורס מקנה כלים להכרה, בחינה וניתוח של מגמות וכיוונים בהתפתחות התיירות בעולם ובישראל, תוך שימוש במודלים ותאוריות המהווים כלים שימושיים ויישומיים לניתוח ביקורתי והשוואתי בין חקרי מקרה מגוונים בניהול של יעדים תיירותיים.
2 ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60
ב' 221111 ד"ר הילה צבן, ד' 10:30-12:00
המוצר התיירותי של ישראל
הקניית ידע, הבנה וכלים מעשיים בתחומים העיקריים של תפעול תיירות בישראל: תיירות נכנסת, תיירות פנים ותיירות יוצאת. הקניית כלים תיאורטיים ומעשיים לתכנון וארגון טיולים בארץ ובחו"ל. התייחסות למטייל כלקוח ובחינת כלל ההיבטים הכרוכים בטיול ובארגונו. מפגש עם אנשי שטח: מנהלים ואנשי ביצוע. בין הנושאים הנלמדים בקורס: הטיול מאורגן לחו"ל, פסטיבלים תיירותיים, אירוח כפרי בארץ, תעופה פנים ארצית, עמותות תיירות, הטיול המאורגן בארץ, צליינות, טיולי תמריץ, אטרקציות תיירותיות ייחודיות.
2 ש"ס / 2 נ"ז / סד' / 60
א' 221121 ד"ר ערן כתר, ד' 10:30-12:00
מבוא למלונאות
קורס מבוא למלונאות א' נועד לחשוף את הסטודנטים לתעשיית המלונאות והאירוח בישראל ובעולם תוך תשומת לב למאפייניה הייחודיים, מגמות עכשוויות ואתגרים עתידיים. באופן ספציפי, הקורס יעסוק בהתפתחות תעשיית המלונאות לאורך השנים, בסוגים השונים של ניהול ואירוח בתעשייה, במחלקות המלון השונות ובמשאב האנושי. כמו כן, במסגרת הקורס יחשפו הסטודנטים לסוגיות, אתגרים ומגמות בתעשייה כגון הכלכלה השיתופית, אירוח בעולם טכנולוגי, רשתות חברתיות וסוגיות אתיות וסביבתיות בענף המלונאות.
2 ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60
א' 221132 ד"ר רונן שי, ג' 12:00-13:30
מפגשים עם תעשיית התיירות
תעשיית התיירות הינה תעשייה דינמית אשר במסגרתה פועלים יזמים, מנהלים ואנשי אקדמיה וממשל אשר מעצבים את דמותה ומתמודדים עם אתגרים מורכבים וייחודיים. קורס זה יאפשר מפגש עם מגוון אישים הפועלים בתעשיית התיירות אשר יחלקו עם משתתפי הקורס את הניסיון ואת נקודת המבט שלהם בפעילותם בתעשיית התיירות. במקביל, וכהשלמה למפגשים תתבצע העמקה בסוגיות תיירותיות–ניהוליות הקשורות למפגשים בקורס באמצעות דיונים וקריאת ספרות מחקרית ופרקטית.
2 ש"ס / 2 נ"ז / ה' / 60
א' 221216 ד"ר עוזי פרוינד– פיינשטיין, ג' 10:00-11:30
לינה ואירוח 360
תעשיית התיירות והאירוח ממשיכה להתפתח ולהתאים את עצמה לשינויים בעולם העכשווי. שינויים אלו באים לידי ביטוי בטעמם, העדפותיהם וצרכיהם של התיירים אשר מחפשים חוויות חדשות, לא שגרתיות וברות קיימא. הקורס יבחן את תעשיית האירוח על כל גווניה השונים ויחשוף את הסטודנטים.יות למגמות, סוגיות, והתפתחויות בתעשייה זו. במסגרת זו, הקורס ידון בגישות תיאורטיות רלוונטיות כגון הכלכלה השיתופית ופיתוח בר קיימא לצד דוגמאות למגוון אפשרויות לינה אלטרנטיביות כגון גלמפינג, אירוח ביתי ועוד.
2 ש"ס / 2 נ"ז / ה' / 60
ב' 221216 ד"ר אורית אונגר, ד' 16:00-17:30
תיירות מורשת
תיירות מורשת עוסקת בייצוג התיירותי של תרבויות, אנשים וסיפורים מהעבר. בין היתר, תיירות מורשת מתייחסת לאתרי טבע, מורשת תרבותית, מורשת אדריכלית, מורשת דתית, מורשת ארכיאולוגית, מורשת מלחמה, מורשת קולינרית ומורשת אומנותית. בתוך מגוון רחב זה – כיצד ניתן לאפיין מורשת? איך לנהל מערכי ביקוש והיצע? וכיצד ניתן לשמר ולנהל מורשת? מתוך שאלות ניהוליות אלה עולות גם דילמות רבות: איזה מורשת להציג? מה האג'נדה העומדת מאחורי המורשת? והאם פיתוח תיירותי יסייע לשימור המורשת או יביא להכחדתה?
2 ש"ס / 2 נ"ז / ה' / 60
ב' 224031 ד"ר הילה צבן, ג' 14:00-15:30
ניהול שירות וחוויה בתיירות ומלונאות
תעשיית התיירות והמלונאות הן חלק מתעשיית השירותים, ולכן התפקיד המרכזי שלה הוא אספקת חוויית שירות אשר עומדת בציפיות הלקוחות ומשביעה את רצונם. היכולת לספק שירות ברמה גבוה וחוויה מעולה מאפשרים לספקים בתעשיית התיירות והמלונאות לבדל את עצמם מהמתחרים ולהפוך למובילי השוק בתחומם. יכולת זו גם תבטיח את רמת הרווחיות אליה הם שואפים. קורס זה נועד להניח את היסודות לנושא ניהול השירות והחוויה, והוא יעסוק בהגדרת מושגים מקובלים, הצגת כלי מדידה בתחום השירות והחוויה, הכשרת כוח–אדם שירותי, קביעת מדדי איכות שירות, והכרת כלים טכנולוגיים למדידת ואספקת שירות.
2 ש"ס / 2 נ"ז / ה' / 60
ב' 221211 ד"ר עוזי פרוינד– פיינשטיין, ד' 14:00-15:30
יסודות השיווק והפרסום
שיווק הינו תהליך גג אסטרטגי אשר מטרתו לייצר, לתקשר ולהעביר ערך ללקוחות. בעידן המודרני בו ההיצעים עולים על הביקושים, שיווק ויצירת לקוחות עומדים בלב הפעילות העסקית של כל ארגון. הקורס יעסוק בסוגיות יסוד בשיווק ובפרסום: מחקר שיווקי, בניית אסטרטגיה שיווקית, מיצוב ויתרון תחרותי, יצירת תמהיל שיווק, תכנון ערוצי שיווק ופרסום, וניהול תקשורת שיווקית (מרקום) וקמפיין. הקורס יציג אספקטים תאורטיים ומקצועיים של הגישה האסטרטגית לשיווק, תוך מתן דגש על הכרת מושגי יסוד, רכישת כלים מעשיים, והכרת הפרקטיקה בתחום.
2 ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60
ב' 0298105 ד"ר ערן כתר, ג' 17:45-19:15
ארגז כלים לניהול
קורס ארגז כלים לניהול, נועד לחשוף את הסטודנטים לתיאוריות מובילות מתחום הניהול תוך תשומת לב לאופיו הדינמי של עולם העבודה העכשווי. במסגרת זו, יחשפו הסטודנטים לכלים ניהוליים מגוונים אשר בעזרתם ניתן לבצע את המשימות החשובות של המנהל הכוללות: תכנון, ארגון, הנהגה ובקרה. כלים אלה מהווים גם יסוד להבנה ארגונית עמוקה והתמודדות עם הסביבה הארגונית, תופעות ארגוניות בחיי יום–יום, ולהכרת התנהגות הפרט בתוך הארגון.
2 ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60
א' 0298101 ד"ר אורית אונגר, ג' 16:00-17:30
יסודות הכלכלה
במסגרת הקורס, הסטודנטים יכירו את ענף הכלכלה משני היבטים עיקריים. הראשון הוא אקדמי טהור ומתייחס לבסיס התיאורטי של הכלכלה. במסגרת זו יכירו הסטודנטים את מבנה השוק התחרותי, פונקציות הביקוש וההיצע ושיווי המשקל בשוק. ההיבט השני הוא מעשי, ומתייחס למספר מרכיבים המלווים את הפעילות הכלכלית. במסגרת זו יוגדרו המטרות ודפוסי הפעילות של השוק הפרטי והמערכת הציבורית וכן הקשרים ביניהן. יוסברו נושאים כמו שער החליפין, מדד המחירים לצרכן, ריכוזיות ורווחיות בסקטור הפרטי, תקציב, מיסוי ומסחר בינלאומי.
2 ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60
א' 0298102 ד"ר עוזי פרוינד–פיינשטיין, ג' 17:45-19:15
ניהול פיננסי לעסקים
הקורס יתמקד בניהול הפיננסי של עסקים קטנים. חלקו הראשון של הקורס יעסוק בעקרונות היסוד של חשבונאות והנהלת חשבונות – חישוב כפול, דו"ח רווח והפסד ומאזן. בחלקו השני ייחשף הסטודנט לעקרונות פיננסיים ראשוניים, כמו תשואה על ההון, שיעור הרווחיות, תשואה לעובד. יילמדו שיטות לקבלת החלטות, בתנאי וודאות וחוסר וודאות, כמו גם פעילות בתנאי סיכון עסקי. החלק השלישי של הקורס יעסוק בתמונה הכללית של הכנת תוכנית עסקית על היבטיה השונים: ארגון וכוח אדם, תוכנית פיננסית ותוכנית שיווקית,
2 ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60
ב' 0298103 ד"ר נתן תירוש, ג' 16:00-17:30
ארגז כלים לניהול עסקים ויזמות
קורס ארגז כלים לניהול עסקים ויזמות הוא המשכו של הקורס ארגז כלים לניהול עסקים אשר הניח את יסודות הניהול והרקע התיאורטי. קורס זה, מכיל כלים ופרקטיקות להתמודדות עם מצבים ניהוליים מורכבים בעולם עכשווי משתנה, תוך מתן דגש לניהול עסקים קטנים ובינוניים. הקורס יתמקד באסטרטגיות ניהול וילמדו בו נושאים כגון חזון ואסטרטגיה, ניהול קונפליקטים, תרבות ארגונית, ניהול שינויים ועוד. כל אלה יסייעו למנהל לפתח מודעות גבוה ולהשיג תוצאות טובות יותר עבור הארגון וכן יעודדו את החשיבה היזמית הנדרשת בעולם העבודה המשתנה.
2 ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60
ב' 0298104 ד"ר אורית פישר–שלם, מקוון