מתעניינים/ות בלימודים במכללה האקדמית כנרת?

    שנתון

    שנתון קורסים כלליים
תשפ"ה

    קוד קורס שם הקורס מקוון/ פרונטלי נ"ז סמס' יום משעה עד שעה מרצה
    קורסי ספורט
    2100001-02 כדורגל פרונטלי 2 א א 16:00 17:30 מר איטח יוסי
    2100002-01 יוגה פרונטלי 2 ב ג 18:00 19:30 גב' אלוני שני
    2100007-00 כושר ואורח חיים בריא פרונטלי 2 ב א 16:00 17:30 גב' קרדי קרן
    2100007-01 כושר ואורח חיים בריא פרונטלי 2 א ב 16:00 17:30 גב' קרדי קרן
    ניהול תיירות ומלונאות
    0222251-00 סוגיות בפנאי   פרונטלי 2 ב ג 12:00 13:30 ד"ר  צבן הילה
    0223181-00 ניהול תיירות עיסקית  פרונטלי 2 ב ד 14:00 15:30 ד"ר  אונגר אורית
    0224031-00 תיירות מורשת  פרונטלי 2 ב ג 14:00 15:30 ד"ר  צבן הילה
    0224191-00 תיירות קרוזים  פרונטלי 2 ב ג 16:00 17:30 ד"ר פרוינד-פיינשטיין עוזי
    תקשורת
    0230015-00 מפגשי מדיה  פרונטלי 1 א ד 14:00 15:30 ד"ר  כץ ניסים
    0231301-00 תרבות דיגיטלית   פרונטלי 2 ב ב 10:00 11:30 ד"ר  מנוסביץ עידית
    0231339-00 טלוויזיה פופולרית  פרונטלי 2 ב ד 16:00 17:30 ד:ר חיים חגי
    0231321-00 פסיכולוגיה חברתית בתקשורת   פרונטלי 2 א ד 12:00 13:30 ד"ר  חגי חיים
    0232141-00 אתיקה ודיני תקשורת בישראל  פרונטלי 2 ב ג 16:00 17:30 ד"ר  דסקל אפרת
    0232289-00 חדשות בעידן הרשתות חברתיות  פרונטלי 2 א ג 14:00 15:30 ד"ר  חגי חיים
    0233021-00 הקהל בעידן התקשורת הרב ערוצי   פרונטלי 2 א ד 08:30 10:00 ד"ר  כץ ניסים
    0233031-00 מ"כור היתוך לרב תרבותיות"   פרונטלי 2 ב ד 08:30 10:00 ד"ר  כץ ניסים
    0233231-00 מדיה וספורט  פרונטלי 2 א ג 12:00 13:30 ד"ר  חגי חיים
    לימודי ארץ ישראל
    0225051-00 ניהול ארועים וכנסים   פרונטלי 2 א ד 16:00 17:30 מר שורץ מיכאל
    0225311-00 דת, היסטוריה וארכיאולוגיה של ארץ ישראל   פרונטלי 2 א ג 16:00 17:30 ד"ר  דוקטורי מרון
    0252391-00 גליל הגוים? הארכיאולוגיה וההיסטוריה של הגליל בתקופת המקרא   פרונטלי 2 א ד 16:00 17:30 ד"ר  כץ חיה
    0253331-00 חידושים בחקלאות אקולוגית   פרונטלי 2 א ג 14:00 15:30 ד"ר  לוטן אלון
    0254041-00 מדינה אחת פעמיים ים – סוגיות פוליטיות וחברתיות בארץ ישראל מקוון 2 א א 20:00 21:30 פרופ' לוז נמרוד
    0254071-00 אסלאם, לאומיות ומשבר המודרניות   פרונטלי 2 ב ג 12:00 13:30 פרופ' לוז נמרוד
    0254230-00 עירונים כחלוצים  מקוון 2 ב א 20:00 21:30 פרופ' לוז נמרוד
    0255191-00 רגיונאלי כרמל  פרונטלי 2 א ג 12:00 13:30 ד"ר  בוכניק רם
    0255401-00 רגיונאלי גליל מערבי  פרונטלי 2 ב ג 10:00 11:30 פרופ' לוז נמרוד
    חינוך וקהילה
    0261980 מנהיגות בקהילה מקווו אסינכרוני 2 ב ד"ר יצחק דהן
    0261918 התנהגות ארגונית פרונטלי 2 ב ב  16:00 17:30 ד"ר אורית פישר שלם
    0263930-00 מה הסיפור שלכם? שימוש בכלים סיפוריים בעבודת ההדרכה  מקוון אסינכרוני 2 ב ד"ר  פלג-פדידה גולן
    ניהול משאבי אנוש
    0280831-00 ניהול רגשות בארגון  פרונטלי 2 ב ד 16:00 17:30 ד"ר  שנפר-כהן מורן
    0280881-00 ארגוני שירות  פרונטלי 2 א ד 19:30 21:00 ד"ר  שנפר-כהן מורן
    0280921-00 נשים מעוררות השראה  פרונטלי 2 ב ד 16:00 17:30 ד"ר  ליבנה יעל
    0280922-00 אינטליגנציה רגשית-חברתית בניהול משאבי אנוש  פרונטלי 2 ב ד 16:00 17:30 ד"ר  דולב ניבה
    0280941-00 סביבה, ארגונים וחברה  פרונטלי 2 א ו 11:45 13:15 ד"ר  גורה עוז
    0280971-00 חשיבה ביקורתית לניהול  משולב 2 ב ו 11:30 13:00 ד"ר  גורה עוז
    לימודים רב תחומיים
    0293141-00 התמודדות הורים לילדים בעלי לקות למידה עם קשיים רגשיים וחברתיים פרונטלי 2 א א 16:00 17:30 ד"ר  זועבי תגריד
    0293191-00 שגשוג וצמיחה נפשית: תהליכי הכוונה עצמית ומוטיבציה פרונטלי 2 א ג 10:00 11:30 ד"ר  דאוד דאוד
    0293211-00 פסיכולוגיה בגישה בין-תרבותית פרונטלי 2 א ב 14:00 15:30 ד"ר  עכריה זאהר
    0293226-00 קלינאות תקשורת פרונטלי 2 ב א 12:00 13:30 ד"ר  עכריה זאהר
    0293227-00 התפתחות שפה ותקשורת בילדות פרונטלי 2 ב א 10:00 11:30 ד"ר תתיאנה חתוקאי
    0294151-00 סוגיות בחינוך ושילוב ילדים בעלי צרכים מיוחדים במסגרות חינוך פרונטלי 2 ב ג 14:00 15:30 ד"ר  זועבי תגריד
    0294191-00 התמודדות עם מצבי לחץ ומשבר פרונטלי 2 ב ג 10:00 11:30 ד"ר  זועבי תגריד
    0294202-00 מסיכון לחוסן בילדים ובנערים בסיכון במערכת החינוך פרונטלי 2 א א 14:00 15:30 ד"ר  זועבי תגריד
    0294203-00 מיינדפולנס בחינוך פרונטלי 2 א ג 16:00 17:30 ד"ר  קפשוק יואב
    0295151-00 משטרה ושיטור מקוון 2 א ג 06:00 07:30 ד"ר  לבנקרון נעמי
    0295171-00 זנות וסחר בנשים בראי החברה והמשפט בישראל מקוון 2 ב ה 06:00 07:30 ד"ר  לבנקרון נעמי
    0296072-00 הנצרות בנוף הארץ פרונטלי 2 א ג 14:00 15:30 פרופ' אשכנזי יעקב
    0296171-00 ספורט, חברה ולאומיות בישראל פרונטלי 2 ב א 16:00 17:30 ד"ר  גודמן גיורא
    0296231-00 הדמוקרטיה במאה ה- 21: מבט היסטורי והשוואתי פרונטלי 2 ב ב 12:00 13:30 ד"ר  עבו אופיר
    0297101-00 ארגוני שירות פרונטלי 2 א ד 16:00 17:30 ד"ר  שנפר-כהן מורן
    0297111-00 תרבות ארגונית מקוון 2 א א 06:00 07:30 ד"ר  פישר-שלם אורית
    0297121-00 ניהול רגשות בארגונים פרונטלי 2 א א 10:00 11:30 ד"ר  שנפר-כהן מורן
    0297161-00 רגישות תרבותית פרונטלי 2 א א 17:45 19:15 ד"ר  זועבי תגריד
    0297191-00 מגזר שלישי פרונטלי 2 ב ד 16:00 17:30 ד"ר  פישר-שלם אורית
    0297201-00 ניהול מערכות הבריאות בישראל פרונטלי 2 א א 16:00 17:30 ד"ר  שנפר-כהן מורן
    0297202-00 פסיכולוגיה ארגונית פרונטלי 2 ב א 17:45 19:15 ד"ר  שנפר-כהן מורן
    קורסי תוכן באנגלית
    0211018-00 Talking Politics: Public Deliberation and Framing  מקוון 2 א ב 18:00 19:30 ד"ר  מנוסביץ עידית
    0281472-00 Team's Development and Management  פרונטלי 2 ב ב 14:00 15:30 ד"ר  איצקוביץ יריב
    0296292-00 Sport, Society and Nationalism in Israel and the World מקוון אסינכרוני 2 ב ב 22:00 23:30 טרם נקבע

    קורסי ספורט

    כדורגל
    מטרות הקורס הן העלאת כושר גופני, שיפור יכולות טכניות ופיזיות  בתחום הכדורגל, רכישת ידע עיוני על כושר גופני לאורך חיים בריא.
    2
    ש"ס/ 2 נ"ז/ש'/60
    א' 21000001-02 מר יוסי איטח א' 16:00-17:30

    יוגה
    יוגה כשיעור משלים למען בריאות הגוף והנפש. בשיעור נתרגל יוגה ויניאסה דינאמית ומאתגרת. נעבוד על חיזוק שרירי ליבה , יציבה נכונה, גמישות השרירים ועמוד השדרה. היוגה תורמת לבריאותנו ומשפרת את תפקודן של כל מערכות הגוף (למשל: מערכת העצבים, הנשימה, העיכול, החיסון, המערכת ההורמונלית ועוד) והאיברים  השונים. יוגה היא למעשה מדיטציה בתנועה, והיא
    2
    ש"ס/ 2 נ"ז/ש'/60
    ב' 21000002-01 גב' שני אלוני ג' 18:00-19:30

    כושר ואורח חיים בריא
    הקורס יעסוק בפעילות גופנית כמשפרת איכות חיים, מונעת מחלות ומקדמת אורח חיים פעיל ובריא. במסגרת הקורס יערכו אימוני כושר, עיצוב וחיטוב לצד הקניית ידע בתחום גוף האדם ותזונה נכונה. הסטודנט יקבל כלים וטיפים להתנהלות יום יומית בריאה ואיכותית ובמקביל ישפר את הכושר הגופני האישי שלו. הסטודנט יתנסה בסגנונות אימון שונים כמו אינטרוולי, התנגדות וכוח, תחנות וכו.
    2
    ש"ס/ 2 נ"ז/ש'/60
    א' 21000007-00 גב' קרן קרדי ב' 16:00-17:30
    ב' 21000007-01 גב' קרן קרדי א' 16:00-17:30

    מחלקה לניהול תיירות ומלונאות

    סוגיות בפנאי
    מטרת הקורס היא להתוודע למרכזיותה של תרבות הפנאי בעידן הנוכחי, המכונה לעתים "עידן הפנאי". במסגרת הקורס נכיר לעומק את המושגים "פנאי" ו"נופש" בעבר ובהווה, בהקשרים רבתחומיים ולפיכך נתייחס להקשר התרבותי, החברתי, הכלכלי, ההתנהגותי, הפוליטי, ההיסטורי והדתי שבתוכו צומחת תרבות הפנאי, ובשינויים של תרבות הפנאי לאורך מחזור החיים של האדם. הקורס יקנה לסטודנטים כלים להבנה ולניתוח ביקורתי של תופעה חברתית זו, בין היתר בעזרת עבודת חקר בצוות והתבוננות רפלקסיבית על עצמם.
    2
    ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60
    ב' 222111 ד"ר הילה צבן, ג' 12:00-13:30

    ניהול תיירות עסקית
    קורס ניהול תיירות עסקית נועד לחשוף את הסטודנטים לתיירות העסקית, המהווה חלק נכבד מתעשיית התיירות ובעלת חשיבות כלכלית רבה. הקורס יתמקד בהכרות עם התיירות העסקית על פלחיה השונים ויעסוק בשילוב בין תיירות, פנאי ועבודה בעולם גלובלי תוך תשומת לב למפגש הרב תרבותי וחוויתם התיירותית של תיירי העסקים. במהלך הקורס נבחן את התיירות העסקית בעזרת תיאוריות מתחום חקר התיירות והניהול ונחשף לאופן ניהול השירותים הייחודיים שתעשיית התיירות מציעה לתיירים העסקיים.
    2
    ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60
    ב' 224161 ד"ר אורית אונגר, ד' 14:00-15:30

    תיירות מורשת
    תיירות מורשת עוסקת בייצוג התיירותי של תרבויות, אנשים וסיפורים מהעבר. בין היתר, תיירות מורשת מתייחסת לאתרי טבע, מורשת תרבותית, מורשת אדריכלית, מורשת דתית, מורשת ארכיאולוגית, מורשת מלחמה, מורשת קולינרית ומורשת אומנותית. בתוך מגוון רחב זהכיצד ניתן לאפיין מורשת? איך לנהל מערכי ביקוש והיצע? וכיצד ניתן לשמר ולנהל מורשת? מתוך שאלות ניהוליות אלה עולות גם דילמות רבות: איזה מורשת להציג? מה האג'נדה העומדת מאחורי המורשת? והאם פיתוח תיירותי יסייע לשימור המורשת או יביא להכחדתה?
    2
    ש"ס / 2 נ"ז /  ה' / 60
    ב' 224031 ד"ר הילה צבן, ג' 14:00-15:30

    תיירות קרוזים
    ענף תיירות הקרוזים התאפיין עד לפרוץ מגיפת הקורונה בשיעורי ביקוש גבוהים ופיתוח מואץ מבחינת מגוון מסלולי השייט ומגוון כליהשייט ומאפייני השירות המסופקים על האוניה ומחוצה לה. למרות שרבים הספידו את תעשיית הקרוזים, אנו רואים התאוששות מרשימה בפעילות התעשייה ובביקושים לשייט. קורס זה מהווה בסיס להכרת תעשיית הקרוזים. בקורס נעסוק בייחודיות התעשייה, מאפייני הביקוש וההיצע לשירותי הקרוז, טכנולוגיות ומאפייני אוניות הקרוז השונות וכן חברות הקרוזים. כמוכן נעסוק במאפייני המוצר בצדדים המשפטיים, התמודדות עם משברים (לרבות משבר הקורונה), אתגרי איכות הסביבה וגיוס ותפעול כחאדם לסוגיו. הקורס יתמקד מבחינה גיאוגרפית באזור אגן הים התיכון, מעצם היותו מרחב מבוקש לפעילות קרוזים ויכולתו לספק נמלי עגינה לסיורי חוף מגוונים.
    2
    ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60
    ב'  224191 ד"ר עוזי פרוינדפיינשטיין, ג' 16:00-17:30

    ניהול כנסים ואירועים
    תכנון מערך התפעול בהתאם למיצוב הפרויקט בשוק, גודלו, הסביבה העסקית בה הוא פועל, אופק ציפיות הלקוחות והפניה להרכבי הארנק השונים. התכנון יכלול את סוגי ומגוון שרותי היצעי המזון ומשקאות השונים הקיימים במתחמי אירוח מסוג זה. בהתייחס לסוג האירועים, הפקת האירוע כמכלול מרגע המכירה ועד ההקמה, הביצוע וסיום האירוע תוך התייחסות למערך שימור הלקוחות בעתיד, כל זאת תוך התייחסות לסגנונות שירות והגשה מותאמים. טכניקות עדכניות לתכנון ובניה של אולמי אירועים וכנסים, לרבות תכנון המודל, בניית מטבח ושירותי מטבח ועד לתכנון שטח ההסעדה מבחינת גודל, מס' מקומות, סוג הישיבה, סגנון ההגשה וסוגי תפריטים. תכנון כ"א עפ"י סוג המתחםבניית מתכונתקליטה ואיוש תקנים

    סוגי ההדרכות הנדרשים להכשרת כ"א ע"פ סטנדרט השירות שנקבע מטבח, שירות ברים, מכירות ותפעול.
    2 ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60
    א' 225051 מר מיקי שוורץ, ד' 16:00-17:30

    המחלקה לתקשורת

    מפגשי מדיה
    מטרת הקורס לשמש מרחב ציבורי המחבר יחד את כלל הסטודנטים והמרצים בבית הספר לתקשורת, למפגש שבועי פתוח עם דמויות המובילות, מעצבות ומשפיעות על השיח בכלי התקשורת בפלטפורמות השונות. נדון בתובנות מקצועיות של מאחורי הקלעים, וכיצד כל אחת ואחד מאיתנו יכולים וצריכים להיערך לעולם התעסוקה שבו התקשורת מהווה גורם מכריע על ההתמקצעות והקריירהכל מפגש יוקדש לתחום אחר מעולם המדיה העשיר והמגוון, ויאיר נקודות מבט על העשייה התקשורתית בהקשר החברה, התרבות והפוליטיקה בישראל
    2
    ש"ס /1 נ"ז / ש' / 60
    א' 0230014 ד"ר ניסים כץ ד' 14:00-15:30

    תרבות דיגיטלית
    הקורס מספק סקירה של מנעד רחב של נושאים הנוגעים לתקשורת הדיגיטלית ומקומה בחברה כיום. נעמוד על המאפיינים הייחודיים למדיה דיגיטליים ככלל ולרשתות החברתיות בפרט, ומבדילים אותם מאמצעי תקשורת מסורתיים. נכיר תיאוריות יסוד בתחום, ונדון בדילמות אקטואליות הנוגעות להשפעותיה של חברת הרשת על מגוון פעילויות אנושיות. במהלך הקורס נסקור פלטפורמות דיגיטליות שונות, כולל: רשתות חברתיות, בלוגים, הודעות טקסט ויישומים סלולריים
    2
    ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60
    ב' 0231231 ד"ר עידית מנוסביץ ג' 10:00-11:30

    טלוויזיה פופולרית
    בשנים האחרונות עובר המדיום הטלוויזיוני שינויים רבים בניסיון להתמודד עם המדיה הדיגיטליים המאיימים על מעמדו הבכיר במרחב הציבורי והביתי. על אף שהיו שחזו את 'מותה של הטלוויזיה' בעידן הדיגיטלי, נדמה שהמדיום שומר עדיין על מעמדו כזירה תרבותית משמעותית ורלוונטית.  מהו סודו של המדיום?  בקורס ננסה לבחון במבט ביקורתי את מקומה של הטלוויזיה בהיבטים שונים: נבחן את השינויים שחלו במבנה התעשייה; נחקור את תהליכי ההפקה והשפעתם על התכנים; נברר מהם מאפייני הטקסט הטלוויזיוני; ונשאל באיזה אופן השתנו דפוסי הצריכה של הצופים בעידן הדיגיטלי. 
    2
    ש"ס /2 נ"ז / ש' / 60
    ב' 0231339 ד"ר חיים חגי ד' 16:00-17:30

    פסיכולוגיה חברתית בתקשורת
    הכרות עם תחום הפסיכולוגיה החברתית, הגדרת התחום המדעיהבנת הגורמים המשפיעים על התנהגות חברתית וחשיבה חברתית, כולל תהליכים קוגניטיביים, תרבות, סביבה וכן גורמים ביולוגיים. הקורס יסקור תיאוריות קלאסיות בצד תיאוריות עדכניות ויינתן דגש מיוחד על מחקרים חדשים. תינתן תשומת לב מיוחדת לחשיבות המחקר בהשפעות חברתיות על הפרט להגברת המודעות לדרכים שבהן ניתן לנצל את הידע בפסיכולוגיה וחשיבה חברתית לפתרון בעיות.  
    2
    ש"ס / 2 נ"ז / ה' / 60                                                                                                                                    
    א' 0231321 ד"ר חיים חגי  ד' 12:00-13:30

    אתיקה ודיני תקשורת
    חופש הביטוי הוא לב ליבה של הדמוקרטיה הישראלית. בצל הרצון לחשוף ולפרסם קיים מתח מתמיד בין חופש הביטוי לבין זכויות יסודיות אחרות כגון הזכות לביטחון, הזכות לפרטיות, הזכות לשם טוב ועוד. הסטודנטים בקורס ילמדו להכיר את מפת התקשורת בישראל, את המשמעות העמוקה של חופש הביטוי, את הדילמות העולות מהתנגשות בינו לבין הזכויות האחרות ואת האופן שבו דילמות אלו נפתרות (או לא) במדינת ישראל
    2
    ש"ס / 2 נ"ז / ש'/ 60
    ב' 0232141 ד"ר אפרת דסקל ג' 16:00-17:30

    חדשות בעידן הרשתות החברתיות
    איפה שמעתם לראשונה על מגיפת הקורונה? ואיפה שמעתם לראשונה על אירועי ה-7.10.23? העשור השלישי של המאה ה-21 מביא איתו שינויים משמעותיים לעולם העיתונותמתפיסה של מומחים המתפקדים כשומרי סף של סדר היום הציבורי לעולם שבו ידיעות מתפשטות בקצב מהיר ברשתות החברתיות גם על ידי אזרחים שאינם עיתונאים. בקורס נחקור את האופן שבו השתנה שדה העיתונות מתקופת הפרינט, דרך שלב המעבר למדיה הדיגיטלית, אל עולמות המדיה החברתית והבינה המלאכותית. נבחן את ההשפעה של השינויים הטכנולוגיים על מקצוע העיתונות, על המודל הכלכלי של השדה, על הטקסטים העיתונאים ועל דפוסי צריכת החדשות. נדון גם באתגרים הקשורים בהתנהלות האתית בסביבת המדיה החברתית ובפייק ניוז כדי לנסות ולהבין את תפקיד  העיתונות בעידן החדש.
    2
    ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60
    א' 0232289 ד"ר חיים חגי ג' 14:00-15:30

    הקהל בעידן התקשורת הרב ערוצי
    הקורס מתמקד בקהל כמושג מפתח בחקר התקשורת ובתעשיית התקשורת גם יחד.בקורס נדון בהתפתחויות בהגדרת הקהל מעידן תקשורת ההמונים לעידן התקשורת החדשה ובהשלכות של השינויים במאפייני הקהל לתהליכים הפוליטיים, החברתיים והתרבותיים בעולם המערבי בכלל ובישראל בפרט.  כמו כן, נעסוק ביישום של התיאוריה והמחקר והמשמעויות הכלכליות והמקצועיות של  ההתפתחויות בקהל להתנהלות  תעשיית התקשורת.
    2
    ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60
    א' 0233021 ד"ר ניסים כץ ד' 08:30-10:00

    מ"כור היתוך לרב תרבותיות"
    בקורס נתייחס ליחסי הגומלין בין חברה תרבות ותקשורת בהתפתחות ההיסטוריה של החברה הישראלית מתקופת הישוב ועד ימינו. הפרקים בהן נדון: מישוב למדינה; מכור היתוך לפלורליזםחברה, תקשורת ודמוקרטיה; חברה, תקשורתהדרה ואי שיווין. סוגיות אלו יבחנו לאור השינויים אשר במשך השנים הפכו את השיח החברתי והתקשורתי בישראל משיח "כור ההיתוך" לשיח  פלורליסטי ו/או רב תרבותי.
    2
    ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60
    ב' 0233031 ד"ר ניסים כץ ד' 08:30-10:00

    מדיה וספורט
    הספורט בעידן המודרני הפך למוסד חברתי בעל עוצמה תרבותית, פוליטית וכלכלית רבה. במאה ה-21 הספורט מהווה מרכיב משמעותי גם בתעשיית התקשורת: עיתוני הדפוס, תחנות הרדיו, ערוצי הטלוויזיה ואתרי האינטרנט מציגים מדי יום סיקור נרחב של המתרחש בשדה ואירועי הספורט מושכים מיליוני צופים. במסגרת הקורס נבחן באופן ביקורתי את יחסי הגומלין שבין המדיה ותעשיית הספורט. הקורס יתחלק לארבעה חלקים:
    מבואנגדיר את שדה המחקר, נציג את ההיסטוריה של תקשורת הספורט ונבחן את יחסי הגומלין בין המדיה ושדה והספורט.
    תהליך ההפקהאילוצים כלכליים וארגוניים בתהליכי ההפקה של תקשורת הספורט; עיתונות הספורט.
    הטקסטתקשורת ספורט וזהותלאומית, אתנית, מגדרית וקוסמופוליטית.
    הצרכןאהדה וריטואל הצפייה באירועי הספורט.
    2
    ש"ס / 2 נ"ז / ש'/ 60
    א' 0233231 ד"ר חיים חגי ג' 12:00-13:30

    המחלקה ללימודי ארץ ישראל

    דת, היסטוריה וארכיאולוגיה של ארץ ישראל
    הסטודנט יכיר את רצף האירועים ההיסטוריים ואת מאפייני התקופות ההיסטוריות ארכיאולוגיות של ארץ ישראל. באמצעות תהליך של הכרות ושליטה בסיסית עם ההיסטוריה והארכיאולוגיה של ארץ ישראל, תיוצר הכרות בסיסית עם אוצרות התיירות והמורשת של מדינת ישראל. הסטודנט ילמד ויכיר את מערכת הקשרים בין דת לתיירות, נעסוק במופעים שונים של תופעת העלייה לרגל או הצליינות והיבטיה התיירותיים הן בעבר ועד ימינו. זאת, תוך הדגמה משלוש הדתות המרכזיותיהדות, נצרות ואסלאם. בנוסף, הסטודנט ילמד ויכיר דוגמאות לאתרי תיירות מרכזיים בישראל עבור עולי הרגל בני הדתות השונות, יבין את חשיבותם וילמד אודות משמעותם עבור עולי הרגל.
    2
    ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60
    א' 223141 ד"ר מרון דוקטורי, ג' 16:00-17:30

    גליל הגויים? הארכיאולוגיה וההיסטוריה של הגליל בתקופת המקרא
    הגליל הוא חבל ארץ הררילמחצה בצפון ישראל, בין מישור החוף במערב ובין בקעת הירדן במזרח. במשך אלפי שנים התגוררו באזור זה חברות בניאדם רבות שניצלו את יתרונותיו הטבעיים, ובעיקר את דרכי הרוחב החשובות שקישרו את הדרך הבינלאומית שעברה ממזרח לגליל עם ערי הנמל של החוף במערב. בתקופת הברונזה צמחו בגליל ערימדינה רבות, הנזכרות לעתים בכתובות מצריות ובתכתובות בינלאומיות אחרות, ובאלף הראשון לפסה"נ שימש הגליל כאזור ספר בין ישראל, פיניקיה וארם. מטרת הקורס היא הבנה בסיסית של התהליכים היישוביים והתרבותיים שהתרחשו בגליל בתקופת המקרא: מהופעת עריהמדינה הראשונות במרחב בתקופת הברונזה ועד חדירתן של קבוצות פיניקיות לתחומי הגליל בשלהי תקופת הברזל. קורס זה הוא פרי שיתוף פעולה בין אוניברסיטת בןגוריון בנגב והמכללה האקדמית כנרת ויתקיים בצורה מקוונת. הוא כולל, בין היתר, סקירות נושאיות, הרצאות אורח ודיונים בקבוצות קטנות על סוגיות שונות הקשורות לגליל בתקופות הברונזה והברזל.
    2 ש"ס / 2 נ"ז/ ש' / 60
    א' 0252391-00 ד"ר חיה כץ ואוניברסיטת בן גוריון שבנגב, ד 16:00-17:30 הלימודים יתקיימו בזום 

    חידושים בחקלאות אקולוגית
    במסגרת הקורס נלמד על המגמות הסביבתיות העיקריות בחקלאות המודרנית, נכיר את הבסיס האקולוגי של מגמות אלה ומה מניע אותן, ונבחן כיצד הן משתלבות הן בחקלאות האורגנית והן בחקלאות הקונבנציונאלית. בין היתר, נעסוק במאפיינים של השטח החקלאי כמערכת אקולוגית ואיך פרקטיקות חקלאיות יכולות להתבסס על מאפיינים אלה, למשל, באמצעות שיטות שונות של הדברה ביולוגית ומשולבת, של צמחי כיסוי ושל גידולים משולבים.
    2 ש"ס / 2 נ"ז/ ש' / 60
    א' 0253331-00-00 ד"ר אלון לוטן  ג'  14:00-15:30

    מדינה אחת פעמיים ים: סוגיות פוליטיות וחברתיות בארץ ישראל
    העבר של מדינת ישראל עמוס בצבעים אבל גם בכתמים. נפגוש  פינות פחות נעימות לזכירה ונשער אילו ערכים נרמסו ומה אפשר לעשות עם משא ההיסטוריה.  פליטות וביזה, שינויים חברתיים בצבא וגוונים שונים של התיישבות יעמדו במרכז קורס וירטואלי סוער.  המטלות כוללות קבוצות דיון רועשות ומבחנים אמריקאים.
    2 ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60
    א'  00254041-00 טרם נקבע קורס מתוקשב

    אסלאם לאומיות ומשבר המודרניות
    קורס זה עוסק בהופעתן של מדינות לאום במזרח התיכון, כתופעה מודרנית משברית, וצמיחתן של אלטרנטיביות רעיוניות לאלו של האסלאם הפוליטי. הדיון יבהיר את שורשי התיאוריה הפוליטית בחברות מוסלמיות, יתאר את צמיחת הלאומיות כתופעה מודרנית, יבהיר את הקשר שבין השפעות המערב על התהליך המשברי באזור, ויעמוד על הקשרים שבין תופעת הלאומיות, דת וצמיחת של תנועות דתיות לאומיות ופוסט לאומיות במרחב. נתמקד בסוגיות שונות ממספר מקרי מבחן ובהם: תורכיה, מצרים, ישראל והמרחב הפלסטיני ותופעת המדינה האסלאמית (דאע"ש). במהלך הקורס נבחן את הקשרים המורכבים שבין צמיחתן של מדינות לאום במזרח התיכון והופעתן של מסגרות אסלאמיות חדשות, המבקשות להחזיר את האסלאם כמרכיב מרכזי במרחב הציבורי והפרטי.; עלייתו של האסלאם הפוליטי והקשרים בינו לבין הפוליטיקה המזרח תיכונית והעולמית יעסיקו אותנו במסגרת מקרי המבחן השונים, והניסיון להבין תופעות עכשוויות כטרור מתאבדים,  פונדמנטליזם ,הח'ליפותהאסלאמיתועוד
    2 ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60
    ב' 0254071-00 פרופ' נמרוד לוז  ג' 12:00-13:30

    עירונים כחלוצים
    "אנחנו החלוצים נבנה את תל אביב" כך אומר השיר. אכן, החלוצים ועובדי האדמה היו לוז החזון, אולם בנו בעיקר את תל אביב. במה חידשה ובמה שימרה ההתיישבות הציונית? מה תפקידן וכוחן של נשים במושבות הציוניות ? הקורס יאיר את פועלם של גרעינים אמוניים ויבחן את הקמתן של ערי פיתוח פריפריאליות. נכיר ערי בדואים בנגב ונאתר את שוליותם של כפרים דרוזים.
    2 ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60
    ב' 0254230-00 טרם נקבעקורס מתוקשב

    רגיונאלי כרמל
    הקורס יעסוק בהיכרות רגיונלית של רכס הכרמל על שלל מרכיביו מן המסד הגיאוגרפיפיסי עבור לביוטי והאנושי. במהלך הקורס ננתח את התפתחות המערכת הנופית של מפגש רכס הכרמל הגירני עם הים התיכון וכן נכיר גם את מישור חוף הכרמל. התפתחות גיאולוגית וביולוגית של הצומח והחי המקומי בד בבד עם בחינת יחסי האדם והנוף בחלוף התקופות הפרהיסטוריות וההיסטוריות. במהלך לימוד תולדות האדם באזור יושם דגש על הקשרים בין נתוניו הפיסיים והביוטיים של האזור לבין תופעות ההתיישבות תוך הסתייעות בממצא הארכיאולוגי.
    2 ש"ס / 2  נ"ז / ש' / 60
    א' 0255191-00-00 ד"ר רם בוכניק  ג' 12:00-13:30

    רגיונאלי גליל מערבי
    בקורס זה נתעמק בהיבטים שונים של הגאוגרפיה הרגיונלית של הגליל המערבי ובשימוש במחוללי בינה מלאכותית בלימוד האזור. בהתבסס על הביקורת של יונס ואחרים על הצורך בגאוגרפיה רגיונלית חדשה נבחן את הגליל המערבי כמרחב מקומי מורכב המעוצב ברמות שונות של תהליכים חברתיים, כלכליים ופוליטיים.  במסגרת זו נעסוק בהבטים פיסיים וסביבתיים, בהתפתחויות היסטוריות ייחודיות ונופי תרבות, בדפוסי התיישבות ופסיפס אתניחברתי בעידן המודרני, בתפקידה של התיירות באזור ויכולתה לייצר דינמיקות חדשות, ובהקשר הגיאופוליטי של הסמיכות לגבול הלבנון והשלכותיה על האזור. נערער על התפיסה הקלסית והתיאורית של האזור כיחידה תחומה ולכידה ועל הקשרים הדטרמיניסטים בין היבטים פיזיים לאנושיים ובמקום זאת נתבונן באזור כמסגרת דינמית המושפעת מתהליכים ברמה המקומית, אזורית לאומית וגלובלית.  הקורס ישלב הרצאות, סיורים ומצגות בהובלת סטודנטים. לפרויקטים הסופיים שלהם, הסטודנטים יבחרו נושא ספציפי הקשור לגיאוגרפיה האזורית של הגליל המערבי. במסגרת הקורס נלמד גם שימוש בכלי בינה מלאכותית (AI) למחקר אקדמי וכתיבת עבודות/מיצגים ויזואליים ולימוד אזור הגליל המערבי.
    2 ש"ס / 2  נ"ז / ש' / 60
    ב' 0255401-00 טרם נקבע  ג' 10:00-11:30

    מחלקה לחינוך וקהילה

    מנהיגות בקהילה
    בקורס נלמד לנתח את יחסי הגומלין בין שלוש מערכות: א. הפוליטיקה, בהוראתה כמבנה כוח. ב. החינוךבהוראתו כענף השפעה המבקש לטפח ערכים, ולהעצים את הכישורים ולמצות את פוטנציאל היחיד והקהילה. ג. מנהיגות בהוראתה כמנגנון לשינוי חברתי (ייחודי מצד משקלו הסגולי, עוצמותיו ואיכויותיו). במסגרת זו, מפגשי הקורס ידגימו וימחישו את המתח בין מערכות אלו. בכלל זה נדון בסוגיות הבאות: שאלת ההפרטה בחינוך; מעורבות הדרג הנבחר (שרי החינוך) בתכניות הלימוד; מנהיגות פוליטית והשפעתה על פוטנציאל המוביליות של הלומדים והקהילה; טיפוסי מנהיגים; חינוך בקונטקסט המתח שבין מרכז ופריפריה.
    2 ש"ס /2 נ"ז / ה' / 60 
    ב' 0261980 ד"ר יצחק דהן ד' אסינכרוני                                                                                              

    התנהגות ארגונית
    מטרת הקורס להקנות מושגים וכלים סוציולוגיים להבנה ולחקירה של מבנים ותהליכים ארגוניים, שינוי ארגוני, והתמודדות עם תופעות ארגוניות בחיי יום יום, להקנות מודעות לתרבות, פוליטיקה ותקשורת בארגון ולהשפעתם על ההתנהגות הארגונית. בנוסף, קיים רצון לעורר חשיבה ביקורתית וניתוחית במבט יישומי על תופעות ארגוניות.
    2 ש"ס / 6 נ"ז/ ס' /60 
    ב' 0261918 ד"ר פישר שלם אורית ב' 16:00-17:30

    מה הסיפור שלכם? שימוש בכלים סיפוריים בעבודת ההדרכה
    בקורס, הסטודנטים ייחשפו לגישה חינוכית טיפוליתהגישה הנרטיבית או בשמה האחר הגישה הסיפורית. גישה זו נותנת  כלים ליצירת קשר מכבד ומכיל עם אנשים, ומאפשרת לסטודנטיות.ים לגלות בעצמם ובאחרים, את הכוחות, יכולות, וכישורים  שיהפכו אותם לאנשי מקצוע ובני אדם טובים יותר. במסגרת השיעור ניחשף לעקרונות הגישה, ונתנסה במגוון גדול של כלים, והכל בדרך חוויתית ויצירתית. הקורס מועבר בדרך מקוונת והוא מורכב ממפגש פתיחה בזום, הרצאות מוקלטות קצרות+הפעלות מדי פעם, מפגש אמצע ומפגש סוף קורס. הציון מורכב משקלול של ביצוע הפעלות ומטלות. לקורס יהיו שעות קבלה בהתאם לצורך.
    2 ש"ס /2 נ"ז / ה' / 60 
    ב'  0263930 ד"ר גולן פלגפדידה אסינכרוני

    המחלקה לניהול משאבי אנוש

    ניהול רגשות בארגונים
    מטרת הקורס הינה היכרות עם תהליכים רגשיים המתרחשים בארגונים והקניית ידע וכלים לניתוח של רגשות בארגונים. ההנחה כי לרגשות תפקיד חשוב בתהליכים ארגוניים הולכת וצוברת תאוצה בעולם המחקר והניהול. קורס זה יציג את הידע העכשווי בתחום של רגשות בעולם העבודה תוך הסתכלות עתידית על נושאים הדורשים מחקר נוסף.
    2 ש"ס / 2 נ"ז ש' / 60
    ב' 280831 ד"ר מורן שנפרכהן ;  יום ד'  16:00-17:30

    ארגוני שירות
    מטרת קורס זה היא להציג את הידע העכשווי בתחום ארגוני השירות, תוך מתן דגש לניתוח הדינאמיקה בין נותני השירות ללקוחותיהם מהיבטים רגשיים. הקורס מקנה ידע, הבנה וכלים לניתוח מפגש השירות תוך הסתכלות עתידית על נושאים הדורשים מחקר נוסף.
    2 ש"ס / 2 נ"ז ש' / 60
    ב' 280831 ד"ר מורן שנפרכהן ; יום ב'  19:30-21:00

    נשים מעוררות השראה
    המגמה המתמשכת של תעסוקת נשים בארץ ובעולם טומנת בחובה מספר לא מבוטל של אתגרים עבור נשים וכן עבור גברים
    מטרת הקורס לפרוש בפני המשתתפות והמשתתפים מגוון היבטים הקשורים בתעסוקת נשים בעולם העבודה: היבט חוקי, היבט תרבותי, היבט פסיכולוגי והיבט כלכלי. הקורס יעסוק בנושאים כמו תמורת בתעסוקת נשים בישראל על המגזרים שונים, העסקי, ציבורי והחברתי, בכלל זה נשים ערביות וחרדיות, החקיקה והאכיפה הנוגעת לתעסוקת נשים,  פערי שכר בין המגדרים, האתגר של בחירת קריירה, ניהול קריירה, קידום לתפקידים ניהוליים בסביבת תעסוקה שאינה "מסורתית",  קונפליקט ואיזון חייםעבודה בהיבט אישי וארגוני נשים יזמיות ועוד.

    הלמידה תעשה תוך חשיפה לחומר תיאורטי ומחקרי בנושאים אלה, לצד סדרת הרצאות של "נשים מעוררות השראה" מתחומי עיסוק שונים ומגזרים שונים, אשר ישתפו בהתנסות והתובנות שלהן בעולם העבודה בישראל.
    2 ש"ס / 2 נ"ז ש' / 60
    ב' 0280921 ד"ר ליבנה יעל  ד' 16:00-17:30

    אינטליגנציה רגשית חברתית
    האינטליגנציה הרגשית הוא תחום חדש יחסית בפסיכולוגיה הארגונית העוסק בסט היכולות הרגשיות והחברתית של האדם. יכולות אלה נמצאו קשורות באופן כללי ביכולת להתמודד בצורה אפקטיבית עם אתגרים ולהצליח בחיים ובעבודה, במיוחד בתפקידים העוסקים באנשים. מעבר לכך, יכולות האינטליגנציה הרגשיתחברתית מהוות חלק מרכזי ביכולות המאה ה 21 הנדרשות בעולם העבודה של היום וניתנות לפיתוח. בקורס נדון בתפקידם של משאבים רגשיים וחברתיים  בעולם העבודה בכלל ובמשאבי אנוש בפרט , ונעסוק ביכולות והכשירויות האישיות, הרגשיות והחברתיות של האדם בשני ממדים עיקריים: זה של אנשי משאבי האנוש עצמם וזה של העובדים והתהליכים הארגוניים עליהם הם מופקדים. הקורס יביא נקודת מבט תאורטית, מחקרית ויישומית. בפן התאורטי יילמדו תאוריות, המשגות מודלים ודרכי מדידה לאינטליגנציה רגשיתחברתית, יוצגו מחקרים עדכניים בתחום העוסקים בהשפעות האינטליגנציה הרגשיתחברתית, על עובדים, מנהלים ותהליכים ארגוניים ובבחינת דרכים אפקטיביות לפיתוחה. 
    בפן היישומי, הקורס הסדנאי יקנה כלים מעשיים לפיתוח יכולות האינטליגנציה הרגשיתחברתית של הסטודנטים בעצמם, באחרים ובהובלת תהליכים ארגוניים מבוססי אינטליגנציה רגשית. בין היכולות המרכזיות שיילמדו בפן התאורטי, המחקרי והיישומי גם יחד נכללות: מודעות עצמית רגשית, וויסות עצמי וניהול רגשות, דפוס חשיבה (מיינדסט) מתפתח , חשיבה חיובית ואופטימיות, אמפתיה ותקשורת אפקטיבית.
    2 ש"ס / 2 נ"ז ש' / 60
    ב' 280851 ד"ר דולב ניבה; יום ד' 16:00-17:30

    סביבה ארגונים וחברה
    כיום, מתגברים הקולות הרואים במשבר הסביבתי כאתגר הגדול ביותר העומד לפתחם של ארגונים, מדינות ופרטים במאה ה-21 ולאחריה. היות ומגמותיו של המשבר מחייבות שינויים מרחיקי לכת בעולמות התעסוקה, הייצור, והצריכה, ניהול אסטרטגי מוצלח אינו יכול להתעלם מעומקו ואופיו של האתגר הסביבתי. לאור הבנה כי אין זה סביר שמצב שלעסקים כרגילעתיד להימשך, כבר כעת אירגונים נדרשים להתאמות פרקטיות וכן של דפוסי חשיבה. מטרת הקורס, אם כן, להציג מבוא לסוגיה הסביבתית והקשרה לארגונים בכלכלה המודרנית. בחלקו הראשון של הקורס יחשפו הסטודנטים לדיונים תיאורטיים בסוגיות של אקולוגיה וקיימות עסקית, כלכלית, וחברתית. על מנת להציג את התמונה המורכבת של המשבר ומשמעויותיו האפשריות, התכנים יעסקו בדיונים ממדעי הטבע, החברה והרוח על מנת להציג תמונת מבט אינטרדיסציפלינרית. נבחן שאלות באקולוגיה, אתיקה סביבתית וצדק אקולוגי, ניהול סביבתי, כלכלה סביבתית וכן תפיסות של ערך ושל טבע המעצבות את האופן בו אנו מנהלים את החברה והכלכלה. בחלקו השני של הקורס ייחשפו הסטודנטים למקרי בוחן בתעשיות ספציפיות בישראל ובעולם שאופן ארגונן קשור ישירות לאתגר הסביבתי, ובכללן פעילות של ארגונים בתחומים של אנרגיה חלופית, גישה למים, איכות הקרקע והאוויר. העמקת ההבנה תעשה ע"י דיון מושגי וניתוח אירועים כדי לחזק את יכולתם של הסטודנטים לנתח פרקטיקות ניהוליות וארגוניות ביחס למשבר.
    2 ש"ס / 2 נ"ז ש' / 60
    א' 0280941  ד"ר גורה עוז ; יום ו' 11:45-13:15

    חשיבה ביקורתית לניהול
    במובנים רבים, האופנים בהם אנו מארגנים ומנהלים את הקשרים שלנו עם בניאדם ועם הסביבה נתונים במשבר. מקומות העבודה שלנו הופכים תובעניים יותר ויותר, האופן בו המערכת הכלכלית מאורגנת תורם להיווצרות והחרפתן של בעיות חברתיות ואקולוגיות, והאופי הדמוקרטי של חברות מערביות עומד במבחן ונמצא באיום. קורס זה הינו קורס מתקדם לתלמידי ניהול בשנת הלימודים האחרונה, המציג את ושואב מגישות ביקורתיות לחקר עולמות הניהול והעבודה. הקורס, אם כן, מקנה תפיסה ביקורתית לתלמידי ניהולכלומר, מקנה את המיומנות ואת ההזדמנות לחשוב באופן ביקורתי על ה'מובן מאליו' של עולם הניהול והעבודה המודרניים. מיומנות זו תקודם ע"י דיוני עומק בהיסטוריה ובמשמעות של פרקטיקות ניהול וארגון, תוך בחינה ואיתגור עצמיים. במהלך הקורס נבחן יחדיו כיצד כל אחד מאיתנו תורם לכינונן של הלוגיקות המוסדיות של הקפיטליזם המאוחר (ה'מובן מאליו' של עולם הניהול המודרני), כיצד אנו הופכים לממשי את ההבניות החברתיות עליהן נשענת העבודה הארגונית, וכיצד אנו מארגנים את עצמנו ונתונים כסובייקטים לפעולת הארגון תוך הימצאות ביחסי שליטה עם סובייקטים אחרים.
    2 ש"ס / 2 נ"ז ש' / 60
    ב' 0280971 ד"ר גורה עוז; יום ו'  11:30-13:00 – קורס משולב פרונטלי וירטואלי

    המחלקה ללימודים רב תחומיים

    כלים ליזמות במאה ה-21- קורס משלב עשייה
    בעולם המשתנה בקצב מהיר, השיח איננו סביב מקצועות העתיד אלא סביב הכישורים הנחוצים. היכולות להמציא את עצמך מחדש, לסגל אסטרטגיות למידה שונות, לעבוד עם אנשים ולהוציא רעיון אל הפועל יהיו הכרחיים להצלחה. מטרות הקורס הן:
    1. הקניית ארגז הכלים של המאה ה-21 הקורס מתמקד ביכולות הנעת תהליכים, תקשורת בינאישית, העברת מסרים אפקטיבית, עמידה מול קהל ורתימת אנשים לרעיון שלא מתוקף סמכות וכוח. הנחת היסוד היא שיזמות היא עמוד תווך בהנעת תהליכים בעידן החדש.
    2. הקניית חשיבה יזמית יזמות היא היכולת להפוך רעיון למציאות. הסטודנטים לומדים במהלך הקורס כלים שיאפשרו להם להוביל תהליכים בכל אספקט אחר בחיים
    3. הקניית תחושת מסוגלות הלמידה בקורס מתבצעת תוך תרגול ומתן משוב. הסטודנטים לומדים שביכולתם לעמוד מול קהל, להציג רעיון, לחשוב שונה ולחדש
    4. חיבורים ויצירת קהילה מקומית אנו שמים לנו לדגש לייצר חיבורים בין הסטודנטים ובין קהילת העסקים המקומית. קשר זה הינו חיבור בין שוק התעסוקה לעובדי המחר.

    סטטיסטיקה ושיטות מחקר מתקדמות

    הקורס סטטיסטיקה ושיטות מחקר מתקדמות מיועד לסטודנטים בשנה ב'-ג' המתעדים המשך לימודים לתארים מתקדמים וסטודנטים המגלים עניין בסטטיסטיקה ושיטות מחקר. הקורס יקנה ידע תאורטי ומעשי על שיטות מחקר מתקדמות במדעי החברה לצד לימוד שיטות סטטיסטיות מתקדמות. הנושאים העיקריים בקורס יכללו לימוד של מערכי מחקר ניסויים מתקדמים לצד הקניית ידע בסטטיסטיקה היסקית בסיסית ומתקדמת (בדיקת השערות וטעויות הסקה, אמידה סטטיסטית, מבחני T, F, חי-בריבוע, מערכי מחקר פקטוריאליים, ANOVA חד ודו-גורמי, מדידות חוזרות, חישוב גדלי אפקט ועוצמה סטטיסטית). בנוסף לכך, יילמדו מודלי רגרסיה פשוטה ומרובה (הנחות הרגרסיה, מתאם חלקי, משתני דמי, אינטראקציות במודלי רגרסיה). עם סיום הקורס בהצלחה יוכל הסטודנט לתכנן מחקרים הכוללים מערכי מחקר מורכבים ולנתח את תוצאותיהם, לבדוק השערות על פרמטרים שונים, לנתח נתונים באמצעות SPSS בכדי להתמודד עם שאלות מחקר שונות ומודלים סטטיסטיים, לחזות ולנבא תוצאות על סמך מודלים שונים ולכתוב דו"ח מחקר הכולל פרק תוצאות הנשען על מודלים סטטיסטיים מתקדמים.
    לימודי קדם: מבוא לסטטיסטיקה א' וב' (ציון 90 ומעלה), שיטות מחקר א' או קורס מקביל, SPSS

    בדיקות תוכנה ואוטומציה QA
    קורס איכותי הפותח את דלת הכניסה לתחום בודקי תוכנה של עולם ההייטק.
    במהלך הקורס תקבלו את הכלים המקצועיים לאוטומציה של תהליך. כלים אשר יסייעו לכם לעריכת תהליך מהיר איכותי ומדויק יותר מכל ביצוע ידני. המיומנויות ודרכי החשיבה הנרכשים במהלך הקורס מקנים ערך מוסף גם בנתיבים עתידיים של הקריירה המקצועית שלכם ויאפשר לכם מגוון רחב יותר של אפשרויות תעסוקה במהלך הלימודים ועם סיומם. בוגרי הקורס יקבלו תעודת בודק תוכנה מטעם בית הספר ללימודי הייטק במכללה.
    6 ש"ס/ 6 נ"ז/ש'/60
    ב' 0001019 טרם נקבע ג' 16:00-21:00

    קורסי ספורט
    כדורגל
    העלאת הכושר הגופני, שיפור היכולות הטכניות והפיזיות בתחום הכדורגל. במהלך הקורס הסטודנט ירכוש ידע עיוני על כושר גופני לאורך חיים בריא.
    יוגה
    יוגה כשיעור משלים למען בריאות הגוף והנפש. בשיעור נתרגל יוגה ויניאסה דינאמית ומאתגרת. נעבוד על חיזוק שרירי ליבה, יציבה נכונה, גמישות השרירים ועמוד השדרה.

    כושר ואורח חיים בריא
    הקורס יעסוק בפעילות גופנית כמשפרת איכות חיים, מונעת מחלות ומקדמת אורח חיים פעיל ובריא. במסגרת הקורס יערכו אימוני כושר, עיצוב וחיטוב לצד הקניית ידע בתחום גוף האדם ותזונה נכונה. הסטודנט יקבל כלים וטיפים להתנהלות יום יומית בריאה ואיכותית ובמקביל ישפר את הכושר הגופני האישי שלו. הסטודנט יתנסה בסגנונות אימון שונים כמו אינטרוולי, התנגדות וכוח, תחנות וכו.

    קורסי תוכן באנגלית

    Teams’ Development and management
    Managing a team, in all its aspects, is a complex organizational task. This course will explore fundamental concepts in team development and management, their creation, and maintenance. The course exposes students to the world of team management and development, focusing on the anagers' and team members' needs and motivating factors, as well as the implications of these on the individual and the organization.
    After an introduction and review of the essence of team management in the global world and the characteristics of teams, the lectures will deal with group processes and their analysis and accepted processes in teams. Subsequently, methods for building/developing a team and building cohesion will be learned while addressing interaction and management processes within and between teams and their impact on performance. The course will also address virtual teamwork, which is part of the challenges of the new world and the reality of the COVID-19 pandemic that has accelerated work processes in this context.

    Talking Politics: Public Deliberation and Framing
    as higher education institutions, we seek to prepare our students for the careers of tomorrow, providing them with opportunities for international learning that will keep them competitive in the constantly changing global market. This course is part of WILLIAM initiative in Erasmus+, which involves 12 Israeli and European academic ome within higher education. In today’s dynamic and interconnected world, global collaboration is rising. Careers are increasingly demanding a broad range of professional competencies, and we know that the jobs of tomorrow will require strong cross-cultural skills, and transversal skills. Thus, this course is designed to cultivate an international-at-home experience for our students, by engaging students from Israel and Romania in the learning of public deliberation.

    Personal and organizational career
    In the modern age, the career management process is becoming central in the organization's strategic and individual elements. The course will discuss the changing nature of career structures and the significance of these changes in the career planning, management, and development process. We will also engage in relevant strategies and skills in managing the careers and success of individuals in organizations and the job market today. We will address career management processes in the organizational aspect, including talent management.

    The basics of the archaeological survey in the Land of Israell
    בקורס נלמד ונעשה הכירות עם המתודה של הסקר הארכיאולוגי תוך לימוד בכיתה וגם השתתפות מעשית בסקר השדה, איסוף ממצאים, מיונם וזיהוי. בנוסף נלמד על תולדות הסקרים בארץ, ומתודות שונות של סקרים במזרח התיכון. נתעסק גם בהצגת נתונים על מפה וניתוח תפוצת הפריטים ומשמעותם למחקר הארכיאולוגי.

    Current Trends in Tourists, Hosts and Community Relations
    תיירות המאה ה-21 ובעיקר ההתפתחות של סוגים שונים של תיירות אלטרנטיבית מתאפיינת בעיצוב מחדש של יחסי תייר, מארח וקהילה. במסגרת הקורס נעסוק בתהליכים השונים שהביאו להתפתחות ולשינוי זה ובהשפעות הדבר על הקהילה המארחת. נעסוק בסוגים חדשים של תיירות ובחוויית התיירות השונה שהם מבקשים לייצר עבור התיירים והמארחים. נתייחס גם להשפעות החיוביות והשליליות של סוגי תיירות אלה על קהילות מקומיות וכל זאת דרך הצגת דוגמאות מהעולם ומהארץ.

    21st century tourism and especially the development of different types of alternative tourism is characterized by a reshaping of tourist, host and community relations. In this course, we will discuss the various processes that led to this development and the effects it has on the host community. We will deal with new types of tourism and the different tourism experience they seek to produce for the tourists and hosts. We will also address the positive and negative effects of these types of tourism on local communities by presenting examples from Israel and from around the world.