מתעניינים/ות בלימודים במכללה האקדמית כנרת?

    תוכנית הלימודים במחלקה ללימודי דו חוגי תקשורת וניהול תיירות ומלונאות

    ראש המחלקה

    ד"ר ערן כתר

    חברי סגל במחלקה

    פרופ' אלון גלבמן, ד"ר ערן כתר, ד"ר הילה צבן, ד"ר עוזי פרוינדפיינשטיין, ד"ר אורית אונגר

    מורים מן החוץ

    פרופ' חזי ישראלי, ד"ר דליה זליקוביץ', ד"ר רונן שי, ד"ר מרון דוקטורי, עו"ד אמיר קליינמן, מר מוחמד זידאני, מר מיכאל שוורץ, גב' שרון בןדוד, גב' זהר צור, מר אורי שחם

    מרכזת המחלקה
    גב' קרן קרדי
    טל': 04-6653600
    פקס: 077-5653600
    שעות קבלה: ימים א'-ה' 09:30-12:00, 13:00-15:30

    Email: Tourism@kinneret.ac.il

    מטרת הלימודים

    B.A בניהול תיירות ומלונאות

    המחלקה לניהול תיירות ומלונאות מכשירה את דור העתיד של המנהלים, המתכננים ומקבלי החלטות בתעשיית התיירות בישראל. תוכנית הלימודים נבנתה תוך בחינה של תוכניות לימוד מקבילות מרחבי העולם, ובהתאמה לדרישות תעשיית התיירות והמלונאות הבין לאומיות. תוכנית הלימודים משלבת תכנים מתחומי תיירות, מלונאות ומנהל עסקים, וכוללת קורסים העוסקים בניהול, שיווק, תכנון ויזמות במגוון של תחומים מבוקשים ואטרקטיביים כגון מלונאות, מסעדנות, אטרקציות, אתרי תיירות, כנסים ואירועים. התוכנית משלבת לימודים תיאורטיים עם התנסות מעשית בסדנאות ובעבודה מעשית באתרי תיירות ומלונאות.

    הסטודנט יכול לבחור בין שתי התמחויות ראשיות: תיירות או מלונאות או לשלב ביניהן. קורסי הבחירה מאפשרים לשלב מגוון של התמחויות נוספות כגון תיירות מורשת, Travel Tech, קולינריה ומסעדנות, תעופה ונסיעות. במקביל ללימודים האקדמיים יוכלו הסטודנטים המעוניינים להתמחות בתחומים תיירותיים שונים לצורך קבלת תעודות הכשרה של יועץ תיירות ("סוכן נסיעות") ומפעיל תיירות נכנסת.

    התכנית פועלת בשיתוף גורמים מובילים בענף ובתעשייה ובניהם: משרד התיירות, התאחדות המלונות בישראל, איגוד מנהלי בתי מלון, לשכת מארגני תיירות נכנסת, התאחדות סוכני נסיעות ותיירות בישראל, רשות הטבע והגנים. למחלקה קשר הדוק עם גופים אלה וכן עם מגוון של מלונות, רשתות בתי מלון ואתרי תיירות באזור ובארץ.

    מבנה תכנית הלימודים

    התכנית בנויה מ-120 נ"ז המתפרשות על פני 6 סמסטרים (כ-20 נ"ז לסמסטר) ובסה"כ 3 שנים. נקודות אלו כוללות גם התמחות בעבודה מעשית באתרי תיירות ומלונאות בהיקף של כ-400 שעות המעניקות לסטודנט 4 נ"ז.

    תכנית הלימודים כוללת:

    1. ליבה מרכזית של קורסי חובה.
    2. קורסי בחירה המתמקדים בניהול תיירות ובניהול מלונאות.                                                      
    3. התמחות מעשית מודרכת בתיירות או במלונאות.
    4. קורסי מתודולוגיה ומחקר.                                                                                   
    5. סיורים, ימי עיון וכנסיםבמהלך הלימודים מתקיימים סיורים במגוון אתרי תיירות ומלונות באזורים שוניםבהתאם לקורסים הנלמדים. כמו כן, מתקיימים ימי עיון וכנסים בהשתתפות אנשי מפתח מתעשיית התיירות והמלונאות בארץ ובעולם.

    דגשים חשובים

    • הסטודנטיות והסטודנטים חייבים לקבל "פטור" מלימודי אנגלית עד סוף שנה ב'. במידה שלא יקבלו פטור יוכלו ללמוד בשנה ג' קורסי אנגלית בלבד.
    • בנוסף, תנאי מעבר משנה לשנה הם עמידה בציון ממוצע של מינימום 65.

    קורסי הכשרה וקורסי תוכן בשפה האנגלית

    על כל הסטודנטיות והסטודנטים ללמוד במהלך לימודיהם לתואר הראשון לפחות שני קורסים בשפה האנגלית.

    בדרישה זו יכולים להיכלל: קורסיהכשרהללמידתהשפהבמסגרתהיחידהלאנגלית

    (בהתאם לרמת הסיווג באנגלית של הסטודנט בתחילת לימודיו) ו/או קורסי תוכן אקדמיים הנלמדים באנגלית והנכללים בתכנית הלימודים הרגילה של הסטודנט.

    קורסי תוכן אשר יינתנו בשפה האנגלית יזכו בנ"ז לתואר.

    דירוג רמות האנגלית ההתחלתיות והיקף קורסי התוכן הנדרשים בשפה האנגלית לפי רמת האנגלית ההתחלתית:

    אנגלית טרום בסיסי א'

    אנגלית טרום בסיסי ב'

    אנגלית בסיסי

    אנגלית מתקדמים א'

    כל הנ"ל פוטרים מלימוד קורסי תוכן בשפה האנגלית.

    אנגלית מתקדמים ב' – יש ללמוד קורס תוכן אחד בהיקף של 2 נ"ז בשפה האנגלית

    פטור באנגליתיש ללמוד שני קורסי תוכן בהיקף של 4 נ"ז בשפה האנגלית

    ** במהלך הלימודים ובכפוף לשיקול דעת המחלקה אחד מקורסי הליבה יילמד בשפה האנגלית.

    פירוט תוכנית הלימודים

    שנה א'

    קוד הקורס

    שם הקורס

    סוג הקורס

    נ"ז

    ש"ס

    221020

    מבוא לתיירות

    שיעור

    2

    2

    221091

    גיאוגרפיה של תיירות

    שיעור

    2

    2

    221101

    תחבורה ותעופה בתיירות

    שיעור

    2

    2

    221111

    תיירות, חברהוסביבה

    שיעור

    2

    2

    221121

    המוצר התיירותי של ישראל

    שיעור

    2

    2

    221132

    מבואלמלונאות

    שיעור

    2

    2

    221226

    מפגשים עם תעשיית התיירות

    שיעור

    2

    2

    225111

    לינה ואירוח 360

    שיעור

    2

    2

    224031

    תיירות מורשת

    שיעור

    2

    2

    221211

    ניהול שירות וחוויה בתיירות ומלונאות

    שיעור

    2

    2

    מתודולוגיה

    מתודולוגיה

    מבוא לסטטיסטיקה א'+ תרגיל

    שיעור

    3

    3

    מתודולוגיה

    מבוא לסטטיסטיקה ב'+ תרגיל

    שיעור

    3

    3

    מתודולוגיה

    יישומי מחשב

    שיעור

    2

    2

    מתודולוגיה

    כתיבה אקדמית

    שיעור

    2

    2

    חטיבת חדשנות

    298102

    יסודות הכלכלה

    שיעור

    2

    2

    298101

    ארגז כלים לניהולמקוון

    שיעור

    2

    2

    298104

    ארגז כלים לניהול עסקים ויזמות

    שיעור

    2

    2

    298103

    ניהול פיננסי לעסקים

    שיעור

    2

    2

    298105

    יסודות השיווק והפרסום

    שיעור

    2

    2

    סה"כ שנה א'

    40

    40


    שנה ב'

    קוד הקורס

    שם הקורס

    סוג הקורס

    נ"ז

    ש"ס

    222161

    חשבונאות ומימון למנהלים א'+ תרגיל

    שיעור ותרגיל

    2

    2

    222171

    חשבונאות ומימון למנהלים ב'+ תרגיל

    שיעור ותרגיל

    2

    2

    221226

    מפגשים עם תעשיית התיירות

    שיעור

    2

    2

    222166

    קמפוסמחקראזוריבתיירות

    קמפוס

    4

    4

    222182

    תרגול אקסל לקמפוס

    תרגיל

    0

    1

    227045

    התמחות מעשית

    התמחות מעשית

    2

    2

    225081

    ניהול כנסים ואירועיםבחירה

    שיעור

    2

    2

    222221

    מחקר שדה: חוויית התייר

    שיעור

    2

    2

    222278

    מעבדות חדשנות

    שיעור

    2

    2

    223161

    ניהול צוותים ואנשים

    שיעור

    2

    2

    224191

    תיירות קרוזיםבחירה

    שיעור

    2

    2

    222261

    שימוש טכנולוגיה בתיירות ואירוח

    שיעור

    2

    2

    225021

    ניהול מזון ומשקאותבחירה

    שיעור

    2

    2

    סוגיות בפנאי

    שיעור

    2

    2

    225101

    תרבות היין והאלכוהולבחירה

    שיעור

    2

    2

    מתודולוגיה

    שיטות מחקר כמותיות +תרגיל

    שיעור

    3

    3

    חטיבת חדשנות

    298201

    חדשנות עסקית

    שיעור

    2

    2

    298202

    תקשורת בן אישית

    שיעור

    2

    2

    298204

    יזמות וכתיבת תכנית עסקית

    שיעור

    2

    2

    298205

    מאחורי הקלעים של הטכנולוגיה הדיגיטלית

    שיעור

    2

    2

    298203

    סטוריטלינג וכתיבת תוכן שיווקימקוון

    שיעור

    2

    2

    סה"כ שנה ב'

    43

    44

    שנה ג'

    קוד הקורס

    שם הקורס

    סוג הקורס

    נ"ז

    ש"ס

    223011

    אתיקה והיבטים משפטיים בתיירות

    שיעור

    2

    2

    223181

    ניהול תיירות עסקית

    שיעור

    2

    2

    224171

    יחסי תיירים, מארחים וקהילה

    שיעור

    2

    2

    223161

    ניהול צוותים ואנשים

    שיעור

    2

    2

    223051

    ניהול מערכות נופש ופנאי א'

    שיעור

    2

    2

    223061

    ניהול מערכות נופש ופנאי ב'

    שיעור

    2

    2

    223071

    מפגשים עם תעשיית התיירות

    שיעור

    2

    2

    225021

    ניהול מזון ומשקאותבחירה

    שיעור

    2

    2

    223101

    תיירות קרוזיםבחירה

    שיעור

    2

    2

    223191

    סוגיות מתקדמות בשיווק תיירות

    שיעור

    2

    2

    225061

    סוגיות נבחרות בניהול מלונאי

    שיעור

    2

    2

    225081

    ניהול כנסים וארועיםבחירה

    שיעור

    2

    2

    225311

    דת, היסטוריה וארכיאולוגיה של ארץ ישראל

    שיעור

    2

    2

    223147

    סמינריון תכנון ופיתוח בתיירות

    סמינריון

    6

    4

    225101

    תרבות יין ואלכוהולבחירה

    שיעור

    2

    2

    224161

    Travel Tech

    שיעור

    2

    2

    רפרנט התמחויות

    התמחות

    0

    1

    סה"כ שנה ג'

    36

    35

    שנה א'

    מבוא לסטטיסטיקה א'

    בקורס יושם דגש על שיטות שונות לאיסוף נתונים, ארגון הנתונים ע"י טבלאות שכיחות, ניתוח הנתונים וסיכומם. ייעודו העיקרי של הקורס הינו הקניית ידע בפרוצדורות הסטטיסטיות המקובלות במדעי החברה. במסגרת הקורס נניח את אבני היסוד למחקר האמפירי, במטרה לאפשר קריאה והבנה של נתונים סטטיסטיים המופיעים במאמרים מדעיים. בין הנושאים הנלמדים בקורס: מושגי יסוד בסטטיסטיקה, סולמות מדידה, טבלאות שכיחות, הצגה גרפית, מדדי מרכז, מדדי פיזור, ציוני תקן, ההתפלגות הנורמאלית, מדגם ואוכלוסייה, בדיקת השערות, קשרים בין משתנים, מדדי קשר, רגרסיה, ניתוח שונות

    2 ש"ס / 2.5 נ"ז / ש' / 60

    א' 0271031 ד"ר אוקסנה ניר ד' 18:00-19:30

    מבוא לסטטיסטיקה א' – תרגיל

    1 ש"ס / 0 נ"ז / ת' / 60

    צ: 0271031

    א' 0271032 גב' שרון בן דוד/ גב' אביטל ליאת ד' 09:00-09:45

    מבוא לסטטיסטיקה ב'

    הקורס נועד להקנות לסטודנטים כלי יסוד בהבנת טכניקות סטטיסטיות וביישום מחקר. בקורס יושם דגש על שיטות שונות לאיסוף נתונים, ארגון הנתונים ע"י טבלאות שכיחות, ניתוח הנתונים וסיכומם. ייעודו העיקרי של הקורס הינו הקניית ידע בפרוצדורות הסטטיסטיות המקובלות במדעי החברה. במסגרת הקורס נניח את אבני היסוד למחקר האמפירי, במטרה לאפשר קריאה והבנה של נתונים סטטיסטיים המופיעים במאמרים מדעיים. בין הנושאים הנלמדים בקורס: מושגי יסוד בסטטיסטיקה, סולמות מדידה, טבלאות שכיחות, הצגה גרפית, מדדי מרכז, מדדי פיזור, ציוני תקן, ההתפלגות הנורמלית, מדגם ואוכלוסייה, בדיקת השערות, קשרים בין משתנים, מדדי קשר, רגרסיה, ניתוח שונות.

    2 ש"ס / 2.5 נ"ז / ש' / 60

    ב' 0271041 ד"ר אוקסנה ניר ד' 18:00-19:30

    מבוא לסטטיסטיקה ב' –תרגיל

    1 ש"ס / 0 נ"ז / ת' / 60

    צ: 0271041

    ב' 0271042 גב' שרון בן דוד/ גב' אביטל ליאת ד' 09:00-09:45

    כתיבה אקדמית

    קורס תשתית להכרת אופן החשיבה וכללי השיח הנהוגים בעולם האקדמי, תוך פיתוח חשיבה ביקורתית. הקורס יעסוק בהיכרות עם סוגים שונים של טקסטים אקדמיים וההבדל ביניהם לבין טקסטים אחרים, לימוד דרכים לקריאה יעילה של חיבורים אקדמיים, ביצוע נכון של אזכורים והפניות ביבליוגרפיות, רכישת מיומנויות יסוד בכתיבה של טקסטים אקדמיים והתמודדות עם כתיבת תשובות במבחנים.

    2 ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60

    ב' 0271021 ד"ר חיים חגי/ ד"ר ניסים כץ ג' 10:00-11:30

    יישומי מחשב

    במסגרת הקורס יוקנו עקרונות השימוש של היישומים השונים ותבנה תשתית שתשמש לצורך המשך לימוד עצמי הן של היישומים הנלמדים והן של יישומים נוספים. הלמידה תלווה בהתנסות מעשית.

    כגון: הכרת סביבת חלונות, מעבד תמלילים Word , גיליון אלקטרוני  Excel,  מחולל מצגות Power Point   ומיומנויות חיפוש מידע באופן יעיל ברשת האינטרנט. כל זאת, תוך דגש על פיתוח יכולות בעריכת עבודה אקדמית ושלוב בין היישומים לפי הצורך

    2 ש"ס / 1 נ"ז / סד' / 60

    א' 0271011 ד"ר אוקסנה ניר ד' 14:00-15:30

    מבוא לתיירות

    הכרה והבנה של התיירות כתחום יצרני ומוסדי בעל השלכות כלכליות, חברתיות ותרבותיות. ענף התיירות ידון מנקודות המבט של הצרכן והתעשייה תוך התייחסות למישור הגלובלי, האזורי והמקומי. החומר הנלמד משלב ידע מתחומים מדעיים שונים ונושאים מגוונים הקשורים אליו. הבנה והעמקת ההיכרות עם תעשיית התיירות בעולם ובארץ על מאפיינה השונים והתחומים המגוונים הקשורים לה. בין הנושאים הנלמדים בקורס: הגדרות בתחום התיירותהצגת ענף התיירות, התפתחות היסטורית ועכשווית של תופעת התיירות בעולם, התפתחות התיירות בישראל לאורך השנים, ארגונים בינלאומיים ומקומיים הפועלים בתעשיית התיירות, מרכיבים של תעשיית התיירות, מקומה של התיירות בכלכלה, כנסים, תערוכות וירידי תיירות, מגמות ותמורות עתידיות בתעשיית התיירות.

    2 ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60

    א' 221081 פרופ' אלון גלבמן, ג' 14:00-15:30

    גיאוגרפיה של תיירות

    תיירות היא תופעה המבוססת על תנועה בין מרחבים של גיאוגרפיה פיזית ואנושית. הקורס ידגיש את ההיבטים המרחביים של תופעת התיירות וידון בנושאים כגון: המרחב התיירותי והגדרותיו השונות, מרחבי המוצא והיעד, התפתחות המרחב התיירותי, גיאוגרפיה של יעדי תיירות בעולם ומשאבי תיירות. הקורס ישלב הבנה תיאורטית של תופעות תיירותיותמרחביות עם דוגמאות מתעשיית התיירות בישראל ובעולם.

    2 ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60

    א' 221091 ד"ר הילה צבן, ד' 16:00-17:30

    תחבורה ותעופה בתיירות

    הקורס עוסק במקומה ותפקידיה של המערכת התחבורתית כמערכת תומכת בתעשיית התיירות. הקורס יעסוק בכל תצורות התחבורה: יבשה, אויר וים, עם דגש מיוחד לתחבורה אווירית. נתמקד בתפקידיה של המערכת התחבורתית ברמה הגלובלית, האזורית והמקומית. הקורס יעסוק בגורמי המערכת התחבורתית ויחסי הגומלין ביניהם, מבנה רשתות תחבורה ומאפייניהן, עונתיות בתחבורה, מאפיינים עולמיים בהתפתחות מערכות התחבורה, דרכי מימון מערכות תחבורה, ותהליך תכנון תחבורה בעולם ובארץ.

    2 ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60

    ב' 221101 ד"ר עוזי פרוינד פיינשטיין, ג' 12:00-13:30

    תיירות, חברה וסביבה

    בקורס זה נעמוד על ההשלכות החברתיות והסביבתיות שיש לתיירות, במבט גלובלי. הקורס יתחלק לארבעה חלקים: ראשית, נכיר את מאפייני היעד התיירותי ונתייחס למודלים מרכזיים בתיירות. שנית, נתייחס להשלכות חברתיות של תיירות על אוכלוסייה מקומית. שלישית, נתייחס להשלכות הסביבתיות של התיירות ולהיבטים של אקולוגיה. רביעית, נתייחס לאלטרנטיבות שהתפתחו בעקבות הניסיון לצמצם את נזקי התיירותתיירות בת קיימא ותיירות אלטרנטיבית. הקורס מקנה כלים להכרה, בחינה וניתוח של מגמות וכיוונים בהתפתחות התיירות בעולם ובישראל, תוך שימוש במודלים ותאוריות המהווים כלים שימושיים ויישומיים לניתוח ביקורתי והשוואתי בין חקרי מקרה מגוונים בניהול של יעדים תיירותיים.

    2 ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60

    ב' 221111 ד"ר הילה צבן, ד' 16:00-17:30

    המוצר התיירותי של ישראל

    הקניית ידע, הבנה וכלים מעשיים בתחומים העיקריים של תפעול תיירות בישראל: תיירות נכנסת, תיירות פנים ותיירות יוצאת. הקניית כלים תיאורטיים ומעשיים לתכנון וארגון טיולים בארץ ובחו"ל. התייחסות למטייל כלקוח ובחינת כלל ההיבטים הכרוכים בטיול ובארגונו. מפגש עם אנשי שטח: מנהלים ואנשי ביצוע. בין הנושאים הנלמדים בקורס: הטיול מאורגן לחו"ל, פסטיבלים תיירותיים, אירוח כפרי בארץ, תעופה פנים ארצית, עמותות תיירות, הטיול המאורגן בארץ, צליינות, טיולי תמריץ, אטרקציות תיירותיות ייחודיות.

    2 ש"ס / 2 נ"ז / סד' / 60

    א' 221121 ד"ר ערן כתר, ד' 10:30-12:00

    מבוא למלונאות

    קורס מבוא למלונאות א' נועד לחשוף את הסטודנטים לתעשיית המלונאות והאירוח בישראל ובעולם תוך תשומת לב למאפייניה הייחודיים, מגמות עכשוויות ואתגרים עתידיים. באופן ספציפי, הקורס יעסוק בהתפתחות תעשיית המלונאות לאורך השנים, בסוגים השונים של ניהול ואירוח בתעשייה, במחלקות המלון השונות ובמשאב האנושי. כמו כן, במסגרת הקורס יחשפו הסטודנטים לסוגיות, אתגרים ומגמות בתעשייה כגון הכלכלה השיתופית, אירוח בעולם טכנולוגי, רשתות חברתיות וסוגיות אתיות וסביבתיות בענף המלונאות

    2 ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60

    א' 221132 ד"ר רונן שי, ג' 12:00-13:30

    מפגשים עם תעשיית התיירות

    תעשיית התיירות הינה תעשייה דינמית אשר במסגרתה פועלים יזמים, מנהלים ואנשי אקדמיה וממשל אשר מעצבים את דמותה ומתמודדים עם אתגרים מורכבים וייחודיים. קורס זה יאפשר מפגש עם מגוון אישים הפועלים בתעשיית התיירות אשר יחלקו עם משתתפי הקורס את הניסיון ואת נקודת המבט שלהם בפעילותם בתעשיית התיירות. במקביל, וכהשלמה למפגשים תתבצע העמקה בסוגיות תיירותיותניהוליות הקשורות למפגשים בקורס באמצעות דיונים וקריאת ספרות מחקרית ופרקטית.

    2 ש"ס / 2 נ"ז /  ה' / 60

    א' 221216 ד"ר עוזי פרוינדפיינשטיין, ג' 10:00-11:30

    לינה ואירוח 360
    תעשיית התיירות והאירוח ממשיכה להתפתח ולהתאים את עצמה לשינויים בעולם העכשווי. שינויים אלו באים לידי ביטוי בטעמם, העדפותיהם וצרכיהם של התיירים אשר מחפשים חוויות חדשות, לא שגרתיות וברות קיימא. הקורס יבחן את תעשיית האירוח על כל גווניה השונים ויחשוף את הסטודנטים.יות למגמות, סוגיות, והתפתחויות בתעשייה זו. במסגרת זו, הקורס ידון בגישות תיאורטיות רלוונטיות כגון הכלכלה השיתופית ופיתוח בר קיימא לצד דוגמאות למגוון אפשרויות לינה אלטרנטיביות כגון גלמפינג, אירוח ביתי ועוד.

    2 ש"ס / 2 נ"ז /  ה' / 60

    ב' 221216 ד"ר אורית אונגר, ד' 10:30-12:00

    תיירות מורשת

    תיירות מורשת עוסקת בייצוג התיירותי של תרבויות, אנשים וסיפורים מהעבר. בין היתר, תיירות מורשת מתייחסת לאתרי טבע, מורשת תרבותית, מורשת אדריכלית, מורשת דתית, מורשת ארכיאולוגית, מורשת מלחמה, מורשת קולינרית ומורשת אומנותית. בתוך מגוון רחב זהכיצד ניתן לאפיין מורשת? איך לנהל מערכי ביקוש והיצע? וכיצד ניתן לשמר ולנהל מורשת? מתוך שאלות ניהוליות אלה עולות גם דילמות רבות: איזה מורשת להציג? מה האג'נדה העומדת מאחורי המורשת? והאם פיתוח תיירותי יסייע לשימור המורשת או יביא להכחדתה?

    2 ש"ס / 2 נ"ז /  ה' / 60

    ב' 224031 ד"ר הילה צבן, ג' 14:00-15:30

    ניהול שירות וחוויה בתיירות ומלונאות

    תעשיית התיירות והמלונאות הן חלק מתעשיית השירותים, ולכן התפקיד המרכזי שלה הוא אספקת חוויית שירות אשר עומדת בציפיות הלקוחות ומשביעה את רצונם. היכולת לספק שירות ברמה גבוה וחוויה מעולה מאפשרים לספקים בתעשיית התיירות והמלונאות לבדל את עצמם מהמתחרים ולהפוך למובילי השוק בתחומם. יכולת זו גם תבטיח את רמת הרווחיות אליה הם שואפים. קורס זה נועד להניח את היסודות לנושא ניהול השירות והחוויה, והוא יעסוק בהגדרת מושגים מקובלים, הצגת כלי מדידה בתחום השירות והחוויה, הכשרת כוחאדם שירותי, קביעת מדדי איכות שירות, והכרת כלים טכנולוגיים למדידת ואספקת שירות.

    2 ש"ס / 2 נ"ז /  ה' / 60

    ב' 221211 ד"ר עוזי פרוינדפיינשטיין, ד' 14:00-15:30

    יסודות השיווק והפרסום

    שיווק הינו תהליך גג אסטרטגי אשר מטרתו לייצר, לתקשר ולהעביר ערך ללקוחות. בעידן המודרני בו ההיצעים עולים על הביקושים, שיווק ויצירת לקוחות עומדים בלב הפעילות העסקית של כל ארגון. הקורס יעסוק בסוגיות יסוד בשיווק ובפרסום: מחקר שיווקי, בניית אסטרטגיה שיווקית, מיצוב ויתרון תחרותי, יצירת תמהיל שיווק, תכנון ערוצי שיווק ופרסום, וניהול תקשורת שיווקית (מרקום) וקמפיין. הקורס יציג אספקטים תאורטיים ומקצועיים של הגישה האסטרטגית לשיווק, תוך מתן דגש על הכרת מושגי יסוד, רכישת כלים מעשיים, והכרת הפרקטיקה בתחום.

    2 ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60

    ב' 0298105 ד"ר ערן כתר, ג' 17:45-19:15

    ארגז כלים לניהול

    קורס ארגז כלים לניהול, נועד לחשוף את הסטודנטים לתיאוריות מובילות מתחום הניהול תוך תשומת לב לאופיו הדינמי של עולם העבודה העכשווי. במסגרת זו, יחשפו הסטודנטים לכלים ניהוליים מגוונים אשר בעזרתם ניתן לבצע את המשימות החשובות של המנהל הכוללות: תכנון, ארגון, הנהגה ובקרה. כלים אלה מהווים גם יסוד להבנה ארגונית עמוקה והתמודדות עם הסביבה הארגונית, תופעות ארגוניות בחיי יוםיום, ולהכרת התנהגות הפרט בתוך הארגון

    2 ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60

    א' 0298101 ד"ר אורית אונגר, ג' 16:00-17:30

    יסודות הכלכלה

      במסגרת הקורס, הסטודנטים יכירו את ענף הכלכלה משני היבטים עיקריים. הראשון הוא אקדמי טהור ומתייחס לבסיס התיאורטי של הכלכלה. במסגרת זו יכירו הסטודנטים את מבנה השוק התחרותי, פונקציות הביקוש וההיצע ושיווי המשקל בשוק. ההיבט השני הוא מעשי, ומתייחס למספר מרכיבים המלווים את הפעילות הכלכלית. במסגרת זו יוגדרו המטרות ודפוסי הפעילות של השוק הפרטי והמערכת הציבורית וכן הקשרים ביניהן. יוסברו נושאים כמו שער החליפין, מדד המחירים לצרכן, ריכוזיות ורווחיות בסקטור הפרטי, תקציב, מיסוי ומסחר בינלאומי.

    2 ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60

    א' 0298102 ד"ר עוזי פרוינדפיינשטיין, ג' 17:45-19:15

    ניהול פיננסי לעסקים

    הקורס יתמקד בניהול הפיננסי של עסקים קטנים. חלקו הראשון של הקורס יעסוק בעקרונות היסוד של חשבונאות והנהלת חשבונותחישוב כפול, דו"ח רווח והפסד ומאזן. בחלקו השני ייחשף הסטודנט לעקרונות פיננסיים ראשוניים, כמו תשואה על ההון, שיעור הרווחיות, תשואה לעובד. יילמדו שיטות לקבלת החלטות, בתנאי וודאות וחוסר וודאות, כמו גם פעילות בתנאי סיכון עסקי. החלק השלישי של הקורס יעסוק בתמונה הכללית של הכנת תוכנית עסקית על היבטיה השונים: ארגון וכוח אדם, תוכנית פיננסית ותוכנית שיווקית,

    2 ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60

    ב' 0298103 ד"ר נתן תירוש, ג' 16:00-17:30

    ארגז כלים לניהול עסקים ויזמות

    קורס ארגז כלים לניהול עסקים ויזמות הוא המשכו של הקורס ארגז כלים לניהול עסקים אשר הניח את יסודות הניהול והרקע התיאורטי. קורס זה, מכיל כלים ופרקטיקות להתמודדות עם מצבים ניהוליים מורכבים בעולם עכשווי משתנה, תוך מתן דגש לניהול עסקים קטנים ובינוניים. הקורס יתמקד באסטרטגיות ניהול וילמדו בו נושאים כגון חזון ואסטרטגיה, ניהול קונפליקטים, תרבות ארגונית, ניהול שינויים ועוד. כל אלה יסייעו למנהל לפתח מודעות גבוה ולהשיג תוצאות טובות יותר עבור הארגון וכן יעודדו את החשיבה היזמית הנדרשת בעולם העבודה המשתנה

    2 ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60

    ב' 0298104 ד"ר אורית פישרשלם, מקוון

    שנה ב'

    מעבדות חדשנות

    מטרת הקמת המעבדה לחדשנות היא לאפשר לסטודנטים עם סיום התואר, למצוא פתרונות חדשים, לאתגרים שמעסיקים אותנו בחיינו, תוך למידה ופיתוח מיומנויות של חשיבה יזמית ובניית תוכנית פרקטית ליישום.
    היישום יכול להיעשות במגוון נושאיםכגון: פיתוח שווקים חדשים, ייעול תהליכים, פיתוח מוצרים חדשים, העמקת חווית הלקוח, יישומים טכנולוגיים מתקדמים, ובעיקר חדשנות בענף התיירות.
    בפועל – נביא אתגרים ורעיונות חדשים ומעשיים ונהפוך אותם למציאות באמצעות כלים פרקטיים שילמדו בשיעורים.2 ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60
    ב' 222278 ד"ר דליה זליקוביץ', ד' 14:00-15:30

    חשבונאות ומימון למנהלים א'+ב' (שיעור+תרגיל)

    הקניית ידע ראשוני ומתקדם בחשבונאות, רכישת כלים תיאורטיים ומעשיים החיוניים לעבודת המנהל בתעשיית התיירות. בין הנושאים הנלמדים בקורס: יסודות החשבונאות, עקרונות והנחות, מבנה דוחות כספיים, טכניקות רישום חשבונאי, עריכת רישומי התאמה והכנת דו"חות כספיים, רכוש ומלאי, הון, עודפים והתחייבויות, תזרים מזומנים, ניהול עסקים בינלאומיים.

    4 ש"ס / 4 נ"ז / ש' / 60

    א' 222051 מר מוחמד זידאני, ב' 10:00-11:30

    ב' 222061 מר מוחמד זידאני, ד' 09:30-11:00

    2 ש"ס / ת'

    א' 222051 מר אורי שחם, ב' 15:00-15:45

    ב' 222051 מר אורי שחם, ד' 11:15-12:00

    שיטות מחקר כמותיות א'

    הקורס יעסוק בהקניית מושגי יסוד בשיטות מחקר במדעי ההתנהגות: מערכי מחקר, שיטות דגימה, תקיפות ומהימנות, פיתוח

    חשיבה מחקרית ביקורתית, הכרת מבנה העבודה המחקרית והדו"ח המחקרי ואתיקה במחקר.                                                                                                                  
    4
    ש"ס / 4 נ"ז / ה' / 60

    א' 0272111 ד"ר טל סלע/ד"ר אוקסנה ניר ב' 12:00-13:30

    שיטות מחקר תרגיל 22003

    2 ש"ס / 6 נ"ז / ש'+ת' / 60

    א' 0272112 גב' שרון בןדוד/ ליאת אביטל ב' 14:00-14:45                                                                              

    מחקר שדה: חוויית התייר

    הקורס יעניק לסטודנטיות והסטודנטים מיומנויות יסוד לביצוע מחקרי שדה בתיירות בגישה האיכותנית, בדגש על בירור חוויית התייר. מטרת הקורס היא לתת לסטודנטים כלים יישומיים לבירור חוויית התייר ולעבודת הניהול התיירותי הכוללת אינטראקציות אינטנסיביות עם עובדים ולקוחות. יתרונות הגישה האיכותנית הם בדגש שלה על הפרשנות של אנשים לחוויית חייהם ולהתנהלותם בחיי היום יום. נלמד להתבונן בתופעה או חוויה חברתית לא מתוך הנחה שיש מציאות אובייקטיבית שניתן לגלות אלא במטרה להבין אותה כפי שתופסים ומבינים אותה מי שחווים אותה. נתמקד בקורס בשלוש שיטות מחקר: ריאיון, תצפית משתתפת וניתוח שיח, בעזרת התנסות מעשית בשיטות אלה. במסגרת השיעורים נעסוק במרכיב התיאורטי בעיקר, בעוד שהתרגולים יוקדשו לעבודה על העבודות האישיות של הסטודנטים.

    2 ש"ס / 2 נ"ז / ש'+ת' / 60

    א' 222221 ד"ר הילה צבן, ג' 12:00-13:30

    תרגיל  222232 גב' זהר צור, ב' 16:00-16:45

    קמפוס מחקר אזורי בתיירות בדגש עירוני

    העיר והמטרופולין, המאופיינים בקצב חיים שוקק, מציעים בסיס למגוון רחב של מיזמים תיירותיים ומשיכת קהל תיירים מגוון ורב. בקמפוס מחקר זה יתאפשר לסטודנטים לבצע היכרות מעמיקה עם מערכת התיירות העירונית והמטרופולינית, תוך מפגש בלתי אמצעי עם מנהלים בכירים וגורמי מפתח. במסגרת הקמפוס יידרש כל סטודנט ליישם יידע תיאורטי וכלים מחקריים מגוונים במהלך הלימוד העיוני והמעשי המעמיק של אזור תיירותי נבחר תוך ניתוח האתר הנבחר בהיבטים מקצועיים, ניהוליים, כלכליים, עסקיים ותיירותיים.

    4 ש"ס / 4 נ"ז / ק' / 60

    א' 222166 ד"ר אורית אונגר, ד' 10:30-12:00

    ב' 222166 ד"ר אורית אונגר, ד' 16:00-17:30

    תרגול אקסל לקמפוס, ב' 222182 גב' שרון בןדוד, ד, 17:45-18:30

    מפגשים עם תעשיית התיירות

    תעשיית התיירות הינה תעשייה דינמית אשר במסגרתה פועלים יזמים, מנהלים ואנשי אקדמיה וממשל אשר מעצבים את דמותה ומתמודדים עם אתגרים מורכבים וייחודיים. קורס זה יאפשר מפגש עם מגוון אישים הפועלים בתעשיית התיירות אשר יחלקו עם משתתפי הקורס את הניסיון ואת נקודת המבט שלהם בפעילותם בתעשיית התיירות. במקביל, וכהשלמה למפגשים תתבצע העמקה בסוגיות תיירותיותניהוליות הקשורות למפגשים בקורס באמצעות דיונים וקריאת ספרות מחקרית ופרקטית.

    2 ש"ס / 2 נ"ז /  ה' / 60

    א' 221216 ד"ר עוזי פרוינדפיינשטיין, ג' 10:00-11:30

    ניהול צוותים ואנשים

    הכרות עם תהליכים של ניהול המשאב האנושי בכלל, ובתעשיית התיירות והמלונאות בפרט. הבנת הדרישות והציפיות של קהל הלקוחות והנגזרת כלפי העובדים וההתארגנות בענף. הבנת מערכת יחסי עבודה בהיבט הפסיכולוגיהנעתי, המשפטי והארגוני. קונפליקטים ופתרונם. בין הנושאים הנלמדים בקורס: מקומו של הפרט בארגון, מערך משאבי אנוש בתעשיית התיירות והמלונאות, גיוס ומיון עובדים, הדרכה ופיתוח עובדים, הנעה ותגמול עובדים, תכנון קריירה לעובדים בתעשיית התיירות, התאגדויות מקצועיות בתעשיית התיירות והמלונאות בישראל, מערכת יחסי עבודה ודיני עבודה בסיסיים בתעשיית התיירות והמלונאות בישראל.

    ק: יסודות הניהול 221051

    2 ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60

    א' 223161 ד"ר ערן כתר, ד' 08:30-10:00

    ניהול מזון ומשקאות

    הקניית ידע תיאורטי ומעשי בתחום שרותי המזון והמשקאות במלונאות. הקניית כלים לניהול, בקרה ושירות ללקוחות בתחום המזון והמשקאות בסביבה המלונאית. בין הנושאים הנלמדים בקורס: שירותי מזון ומשקאות בתיירות: השירות ללקוח כמוצר נלווה, לוגיסטיקה במזון ומשקאות, בטיחות והגיינה, תכנון תפריט, ניתוח עלויות ותמחור תפריט, ניהול תזמון אופטימלי, ניהול משאבי אנוש בשרותי מזמ"ש, יחסי הלקוח ושירותי ההסעדה.

    2 ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60

    א' 225021  ד"ר רונן שי, ג' 14:00-15:30

    תרבות יין ואלכוהול

    הקורס ייקח אותנו למסע מרתק שבו נחווה בצורה תאורטית ומעשית את ההשפעה הייחודית שיש לעולם היין על תעשיית האירוח בארץ ובעולם. נסקור את ההיסטוריה ארוכת השנים של ייצור היין והשפעתו הגלובלית על תרבויות, מדינות ודתות. נכיר את סוגי היין השונים, תהליכי הייצור בעבר ובהווה, צורות אחסון היין, ונכיר את הסגנונות העיקריים של יין. נבין את התרומה של היין בתעשיית האירוח ובתעשיית התיירות, נבקר ביקבים שונים בהם נחשף  לתהליכי ייצור היין, אחסונו ושיווקו. במקביל נלמד להתאים את היין לאוכל ונלמד על תפקידו של מלצר היין (סומלייה) בתעשיית האירוח. הקורס יכלול גם סקירה של תיירות היין העולמית והמאפיינים הייחודיים בתיירות היין. סדנא מיוחדת תיוחד להכנת תפריט יינות של כל סטודנט למסעדה או בית קפה.

    2 ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60

    ב' 224171 ד"ר רונן שי, ג' 14:00-15:30

    תיירות קרוזים

    ענף תיירות הקרוזים התאפיין עד לפרוץ מגיפת הקורונה בשיעורי ביקוש גבוהים ופיתוח מואץ מבחינת מגוון מסלולי השייט ומגוון כליהשייט ומאפייני השירות המסופקים על האוניה ומחוצה לה. למרות שרבים הספידו את תעשיית הקרוזים, אנו רואים התאוששות מרשימה בפעילות התעשייה ובביקושים לשייט. קורס זה מהווה בסיס להכרת תעשיית הקרוזים. בקורס נעסוק בייחודיות התעשייה, מאפייני הביקוש וההיצע לשירותי הקרוז, טכנולוגיות ומאפייני אוניות הקרוז השונות וכן חברות הקרוזים. כמוכן נעסוק במאפייני המוצר בצדדים המשפטיים, התמודדות עם משברים (לרבות משבר הקורונה), אתגרי איכות הסביבה וגיוס ותפעול כחאדם לסוגיו. הקורס יתמקד מבחינה גיאוגרפית באזור אגן הים התיכון, מעצם היותו מרחב מבוקש לפעילות קרוזים ויכולתו לספק נמלי עגינה לסיורי חוף מגוונים.

    2 ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60

      ב'  224191 ד"ר עוזי פרוינדפיינשטיין, ג' 10:00-11:30

    ניהול כנסים ואירועים

    תכנון מערך התפעול בהתאם למיצוב הפרויקט בשוק, גודלו, הסביבה העסקית בה הוא פועל, אופק ציפיות הלקוחות והפניה להרכבי הארנק השונים. התכנון יכלול את סוגי ומגוון שרותי היצעי המזון ומשקאות השונים הקיימים במתחמי אירוח מסוג זה. בהתייחס לסוג האירועים, הפקת האירוע כמכלול מרגע המכירה ועד ההקמה, הביצוע וסיום האירוע תוך התייחסות למערך שימור הלקוחות בעתיד, כל זאת תוך התייחסות לסגנונות שירות והגשה מותאמים. טכניקות עדכניות לתכנון ובניה של אולמי אירועים וכנסים, לרבות תכנון המודל, בניית מטבח ושירותי מטבח ועד לתכנון שטח ההסעדה מבחינת גודל, מס' מקומות, סוג הישיבה, סגנון ההגשה וסוגי תפריטים. תכנון כ"א עפ"י סוג המתחםבניית מתכונתקליטה ואיוש תקנים
    סוגי ההדרכות הנדרשים להכשרת כ"א ע"פ סטנדרט השירות שנקבע מטבח, שירות ברים, מכירות ותפעול.

    2 ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60

    א' 225051 מר מיקי שוורץ, ד' 16:00-17:30

    סוגיות בפנאי

    מטרת הקורס היא להתוודע למרכזיותה של תרבות הפנאי בעידן הנוכחי, המכונה לעתים "עידן הפנאי". במסגרת הקורס נכיר לעומק את המושגים "פנאי" ו"נופש" בעבר ובהווה, בהקשרים רבתחומיים ולפיכך נתייחס להקשר התרבותי, החברתי, הכלכלי, ההתנהגותי, הפוליטי, ההיסטורי והדתי שבתוכו צומחת תרבות הפנאי, ובשינויים של תרבות הפנאי לאורך מחזור החיים של האדם. הקורס יקנה לסטודנטים כלים להבנה ולניתוח ביקורתי של תופעה חברתית זו, בין היתר בעזרת עבודת חקר בצוות והתבוננות רפלקסיבית על עצמם.

    2 ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60

    ב' 222111 ד"ר הילה צבן, ג' 12:00-13:30

    התמחות מעשית

    הקורס הינו קורס מלווה להתמחות המעשית, הן בענפי המלונאות והן בתפעול וניהול עסקי תיירות. במהלך הקורס יפגשו הסטודנטים.יות את המציאות בשטח ויוכלו ליישם את החומר התיאורטי הנלמד בקורסים האקדמיים השונים בתואר, תוך פיתוח ראיה ביקורתית. חשיפה מעשית לענפים השונים בתעשייה וצבירת ניסיון אישי, חיונית להבנתם.ן המקיפה של הסטודנטים את ענף התיירות והמלונאות

    2 ש"ס / 2 נ"ז / ה' / 60

    א' 227045 ד"ר אורית אונגר, ד' 11:30-12:15

    ב'  227045 ד"ר אורית אונגר, ג' 08:30-09:15

    ניהול צוותים ואנשים

    הכרות עם תהליכים של ניהול המשאב האנושי בכלל, ובתעשיית התיירות והמלונאות בפרט. הבנת הדרישות והציפיות של קהל הלקוחות והנגזרת כלפי העובדים וההתארגנות בענף. הבנת מערכת יחסי עבודה בהיבט הפסיכולוגיהנעתי, המשפטי והארגוני. קונפליקטים ופתרונם. בין הנושאים הנלמדים בקורס: מקומו של הפרט בארגון, מערך משאבי אנוש בתעשיית התיירות והמלונאות, גיוס ומיון עובדים, הדרכה ופיתוח עובדים, הנעה ותגמול עובדים, תכנון קריירה לעובדים בתעשיית התיירות, התאגדויות מקצועיות בתעשיית התיירות והמלונאות בישראל, מערכת יחסי עבודה ודיני עבודה בסיסיים בתעשיית התיירות והמלונאות בישראל.

    2 ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60

    א' 223161 ד"ר ערן כתר, ד' 08:30-10:00

    שימוש טכנולוגיה בתיירות ואירוח

    קורס "שימוש טכנולוגיה בתיירות ואירוח" מתמקד בטכנולוגיות חדשות אשר להן השפעה משמעותית על תחום התיירות והאירוח. במהלך הקורס, נלמד על השימושים המגוונים שעושים בענף התיירות בטכנולוגיות שונות ונעמוד על האתגרים וההזדמנויות שמביאות איתן טכנולוגיות אלו הן על ניהול התיירות והן על חווית התייר.ת.

    2 ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60

    א' 222261 דר' אונגר אורית, ד' 14:00-15:30

    חדשנות עסקית

    בעולם העסקים העכשווי, המאופיין בתחרותיות רבה ובשינויים עסקיים וסביבתיים תכופים, חדשנות מהווה מנוע משמעותי להצלחה, צמיחה ואף הישרדות עסקית. קורס חדשנות עסקית נועד להקנות לסטודנטים טעימה מעולם הידע הרחב והעדכני העוסק בניהול חדשנות ויחשוף את הסטודנטים הן למושגי מפתח והן לשיטות וכלים המעודדים חשיבה יצירתית המובילה לחדשנות עסקית. במהלך הקורס יחשפו הסטודנטים לכלים תיאורטיים לצד מקרי בוחן מגוונים שימחישו את חשיבותה של חדשנות עסקית והדרכים להשיגה.

    1 ש"ש / 2 נ"ז / ש' / 60

    א' 298201-00 ד"ר אורית אונגר ג' 17:45-19:15 (עובדים)

    תקשורת בין אישית

    מיומנויות תקשורת בין אישית מהוות כלי מפתח בפיתוח מערכות יחסים בריאות ואפקטיביות בכל תחומי החיים. מיומנויות אלה חשובות מאוד גם בכל ההיבטים של עולם העבודה, כולל בעבודה עם עמיתים בתוך הארגון או העסק, בעבודה מול לקוחות, ספקים וכיו״ב. מטרת הקורס לפתח בקרב הסטודנטים מיומנויות לתקשורת בין אישית אפקטיבית בתוך הבנה ומודעות לעצמם ולזולתם. במסגרת הקורס הסטודנטים ילמדו תיאוריות יסוד בחקר התקשורת הבין אישית, יתנסו בזיהוי ומיפוי של דפוסי תקשורת בין אישיים שלהם ושל הזולת, ויפתחו מיומנויות תקשורת בהתאמה למצבים שונים  בעולם העבודה.

    1 ש"ש / 2 נ"ז / ש' / 60

    ב' 298202-00 ד"ר עידית מנוסביץ ג' 19:30-21:00 (עובדים)

    סטוריטלינג וכתיבת תוכן שיווקי

    סטוריטלינג הנה היכולת לספר סיפור בצורה מהודקת ומעניינת, כזו שתרתום את קהל היעד למותג ולחברה, תעורר נאמנות ותניע לפעולהובמילים אחרות, למכור חוויה במקום מוצרים. נכון להיום, מדובר בכלי שהתרחב מעבר לגבולות עולם השיווק ואשר משרת אנשי עסקים ויזמים המעוניינים לגייס משקיעים, למתג ולבדל את מוצריהם ולקדם תכנים באופן אותנטי וייחודי. כתיבה שיווקית הנה פועל יוצא של סטוריטלינג, ובעולם בו בעלי עסקים נדרשים ליצור חזון אסטרטגישיווקי, להתמודד עם משברים תדמיתיים ולמשוך תשומת לב בזירה עמוסת מתחריםחיוני שילמדו את הטכניקות היישומיות ויתפסו בעלות על הנרטיב שהם מקדמים.

    מטרת הקורס היא הקניית ידע תיאורטי לצד התנסות יישומית בתחום הכתיבה השיווקית והסטוריטלינג במגוון הפלטפורמות הדיגיטליות הנפוצות כיום.

    1 ש"ש / 2 נ"ז / ש' / 60

    ב' 298203-00 ד"ר טל פרידמן מקוון (עובדים)

    יזמות וכתיבת תכנית עסקית

    עסקים קטנים ובינוניים הינם אחד הרכיבים המרכזיים בפיתוח כלכלי מקומי ומהווים רכיב חשוב בפיתוח יזמות וחדשנות. כיצד ניתן לפתח עסקים מצליחים? כיצד מזהים הזדמנות עסקית? כיצד ניתן לנתח ביקושים והיצעים בשוק? איך בונים אסטרטגיה עסקית, שיווקית ותפעולית לעסק חדש? כיצד ניתן להעריך את ההצלחה הכלכלית של עסק זה? הקורס יציג בפני המשתתפים סוגיות מפתח ביזמות, ילמד את תהליך הכנת התוכנית העסקית, ויקנה כלים יישומיים בתכנון, פיתוח וניהול עסקי.

    1 ש"ש / 2 נ"ז / ש' / 60

    ב' 298204-00 ד"ר רונן שי ג' 17:45-19:15 (עובדים)

    מאחורי הקלעים של הטכנולוגיה הדיגיטלית

    מרחב הסייבר מהווה זירה בה שחקנים פוליטיים וחברתיים שונים – מדינות, תאגידי אינטרנט, ארגוני חברה אזרחית וגופים בינלאומיים – נאבקים על שליטהקורס זה מתמקד בחקר המתרחש "מאחורי הקלעיםשל האינטרנט. מלחמות סייבר, פרטיות ומעקב, רשתות חברתיות, זכויות דיגיטליות, ותוכנות נוזקה הם רק חלק מהנושאים בהם נדון בקורס זה במהלך הסמסטר. במסגרת הקורס ילמדו הסטודנטים על אודות השחקנים הפוליטיים והחברתיים השונים הפועלים במרחב זה וידעו לנתח לעומק את המאבקים הפוליטיים, הכלכליים, המשפטיים, הטכנולוגיים והחברתיים אשר מעצבים ומכוננים את המרחב האינטרנטי בו אנו חיים ופועלים בזירה הלאומית והבינלאומית.

    1 ש"ש / 2 נ"ז / ש' / 60

    א' 298205-00 ד"ר אפרת דסקל ג' 16:00-17:30 (עובדים)

    שנה ג'

    אתיקה והיבטים משפטיים בתיירות

    הקניית ידע בתחומים המשפטיים והאתיים המשיקים לתעשיית התיירות המקומית והעולמית. הידע הבסיס ילווה בדוגמאות של פסקי דין בסוגיות תיירותיות. בין הנושאים הנלמדים בקורס: השיטה המשפטית חוקתית בישראל, היבטים משפטיים עסקיים, היבטים משפטיים בתיירות, דינים בתיירות בישראל ובעולם, אמנות ויחסים בין לאומיים, מחויבות משפטית של גורמי תיירות, חוקי דת ותיירות, פסקי דין בסוגיות תיירותיות.

    2 ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60

    ב' 223011 עו"ד אמיר קלניימן, ב' 10:00-13:30 (אחת לשבועיים)

    יחסי תיירים, מארחים וקהילה

    תיירות המאה ה-21 ובעיקר ההתפתחות של סוגים שונים של תיירות אלטרנטיבית מתאפיינת בעיצוב מחדש של יחסי תייר, מארח וקהילה. במסגרת הקורס נעסוק בתהליכים השונים שהביאו להתפתחות ולשינוי זה ובהשפעות הדבר על הקהילה המארחת. נעסוק בסוגים חדשים של תיירות ובחוויית התיירות השונה שהם מבקשים לייצר עבור התיירים והמארחים. נתייחס גם להשפעות החיוביות והשליליות של סוגי תיירות אלה על קהילות מקומיות וכל זאת דרך הצגת דוגמאות מהעולם ומהארץ.

    2 ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60

    א' 224171 ד"ר הילה צבן, ג' 14:00-15:30

    ניהול תיירות עסקית

    קורס ניהול תיירות עסקית נועד לחשוף את הסטודנטים לתיירות העסקית, המהווה חלק נכבד מתעשיית התיירות ובעלת חשיבות כלכלית רבה. הקורס יתמקד בהכרות עם התיירות העסקית על פלחיה השונים ויעסוק בשילוב בין תיירות, פנאי ועבודה בעולם גלובלי תוך תשומת לב למפגש הרב תרבותי וחוויתם התיירותית של תיירי העסקים. במהלך הקורס נבחן את התיירות העסקית בעזרת תיאוריות מתחום חקר התיירות והניהול ונחשף לאופן ניהול השירותים הייחודיים שתעשיית התיירות מציעה לתיירים העסקיים.

    2 ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60

    ב' 224161 ד"ר אורית אונגר, ד' 14:00-15:30

    ניהול צוותים ואנשים

    הכרות עם תהליכים של ניהול המשאב האנושי בכלל, ובתעשיית התיירות והמלונאות בפרט. הבנת הדרישות והציפיות של קהל הלקוחות והנגזרת כלפי העובדים וההתארגנות בענף. הבנת מערכת יחסי עבודה בהיבט הפסיכולוגיהנעתי, המשפטי והארגוני. קונפליקטים ופתרונם. בין הנושאים הנלמדים בקורס: מקומו של הפרט בארגון, מערך משאבי אנוש בתעשיית התיירות והמלונאות, גיוס ומיון עובדים, הדרכה ופיתוח עובדים, הנעה ותגמול עובדים, תכנון קריירה לעובדים בתעשיית התיירות, התאגדויות מקצועיות בתעשיית התיירות והמלונאות בישראל, מערכת יחסי עבודה ודיני עבודה בסיסיים בתעשיית התיירות והמלונאות בישראל.

    2 ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60

    א' 223161 ד"ר ערן כתר, ד' 08:30-10:00

    ניהול מערכות נופש ופנאי א' + ב'

    הבנת התהליכים הניהוליים המשפיעים על תפקודן של מערכות תיירותיות וקשרי הגומלין שבין האילוצים השונים. הקניית כלים יסודיים לניתוח הצלחות וכשלים של פרויקטים תיירותיים שונים. הקניית כלים לתכנון אופטימלי של מוצרים נבחרים בתרבות הפנאי והנופש. בין הנושאים הנלמדים בקורס: סביבת הפרוייקט התיירותי, גורמי השפעה על הצלחת פרוייקט תיירותי, מתאם בין פרוייקט תיירותי לאוכלוסיית היעד, אילוצים בתכנון תיירות, בחינות התכנות לפרוייקטים תיירותיים, מאפייני המוצר התיירותי, הגדרות המוצר התיירותי על פי רמת שירות, השלכות מאפייני המוצר התיירותי על תהליכי תכנון וניהול, תהליך הקמת ותפעול פרוייקט תיירותי, ניתוח מקרי חקר מישראל ומהעולם.

    4 ש"ס / 4 נ"ז / ש' / 60

    א' 223051  פרופ' חזי ישראלי, ד' 10:30-12:00

    ב' 223061  פרופ' חזי ישראלי, ג' 12:00-13:30

    דת, היסטוריה וארכיאולוגיה של ארץ ישראל

    הסטודנט יכיר את רצף האירועים ההיסטוריים ואת מאפייני התקופות ההיסטוריות ארכיאולוגיות של ארץ ישראל. באמצעות תהליך של הכרות ושליטה בסיסית עם ההיסטוריה והארכיאולוגיה של ארץ ישראל, תיוצר הכרות בסיסית עם אוצרות התיירות והמורשת של מדינת ישראל. הסטודנט ילמד ויכיר את מערכת הקשרים בין דת לתיירות, נעסוק במופעים שונים של תופעת העלייה לרגל או הצליינות והיבטיה התיירותיים הן בעבר ועד ימינו. זאת, תוך הדגמה משלוש הדתות המרכזיותיהדות, נצרות ואסלאם. בנוסף, הסטודנט ילמד ויכיר דוגמאות לאתרי תיירות מרכזיים בישראל עבור עולי הרגל בני הדתות השונות, יבין את חשיבותם וילמד אודות משמעותם עבור עולי הרגל.

    2 ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60

    א' 223141 ד"ר מרון דוקטורי, ג' 16:00-17:30

    ניהול כנסים ואירועים

    תכנון מערך התפעול בהתאם למיצוב הפרויקט בשוק, גודלו, הסביבה העסקית בה הוא פועל, אופק ציפיות הלקוחות והפניה להרכבי הארנק השונים. התכנון יכלול את סוגי ומגוון שרותי היצעי המזון ומשקאות השונים הקיימים במתחמי אירוח מסוג זה. בהתייחס לסוג האירועים, הפקת האירוע כמכלול מרגע המכירה ועד ההקמה, הביצוע וסיום האירוע תוך התייחסות למערך שימור הלקוחות בעתיד, כל זאת תוך התייחסות לסגנונות שירות והגשה מותאמים. טכניקות עדכניות לתכנון ובניה של אולמי אירועים וכנסים, לרבות תכנון המודל, בניית מטבח ושירותי מטבח ועד לתכנון שטח ההסעדה מבחינת גודל, מס' מקומות, סוג הישיבה, סגנון ההגשה וסוגי תפריטים. תכנון כ"א עפ"י סוג המתחםבניית מתכונתקליטה ואיוש תקנים
    סוגי ההדרכות הנדרשים להכשרת כ"א ע"פ סטנדרט השירות שנקבע מטבח, שירות ברים, מכירות ותפעול.

    2 ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60

    א' 225051 מר מיקי שוורץ, ד' 16:00-17:30

    סוגיות מתקדמות בשיווק תיירות

    שיווק הנו רכיב קריטי בתכנון, פיתוח וניהול תיירות. שיווק תיירות מייצר את הקשר ההכרחי בין מערך ההיצעים של היעד התיירותי ובין מערך הביקושים של קהלי היעד. בעידן הנוכחי של שווקי מקור גלובליים, סביבה דיגיטלית דומיננטית, החרפת התחרות ומעבר למיקוד בפלחי שוקתפקיד השיווק בתיירות הופך לדינאמי, יצירתי ומאתגר במיוחד. הקורס יתמקד בפרקטיקות מתקדמות של שיווק תיירותי ויעניק למשתתפי הקורס כלים מעשיים לניהול השיווק של יעדים, אטרקציות ושירותי תיירותעם דגש על הסביבה הדיגיטלית.

    2 ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60

    א' 223161 ד"ר ערן כתר, ג' 12:00-13:30

    סוגיות נבחרות בניהול מלונאי

    לימוד עקרונות ניהול ואסטרטגיות עסקיות הנהוגות בענף המלונאות. הקניית כלים לבנייה, עיצוב ובחינה של סביבה עסקית במלונות ברמת המלון הבודד וברמת רשת ארצית ובין לאומית. בין הנושאים הנלמדים בקורס: עקרונות המדיניות העסקית, ניתוח סביבה תחרותית, כלים אסטרטגיים, רשתות ניהול, מיזוגים, עסקות חבילה, השקעות בתיירות, חברותבת, ניתוחי אירועים מהארץ ומהעולם.

    2 ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60

    א' 225061  מר מיקי שוורץ, ד' 18:00-19:30

    סמינריון תכנון ופיתוח תיירות

    הבנת מורכבות תהליך פיתוח וניהול מערכות אירוח ובחינת השלכותיו הכלכליות, החברתיות והסביבתיות. הצגת שיטות לתכנון תיירותי מבוקר ויצירת תיירות בת קיימא. הערכת כושר נשיאה. בין הנושאים הנלמדים בקורס: בחינה של התכנות פיתוח מערכות אירוח בתיירות, מערכות אילוצים, התאמה בין אופי מערכות האירוח לאזור ולאוכלוסיית היעד, התאמת תשתיות ובחינת כושר נשיאה, בדיקת התכנות לאור עקרונות תיירות בת קיימא, הערכת השפעות אזוריותכלכליות, הכנה בחינה וניתוח של תוכניות אב, טכניקות לכתיבת עבודה סמינריונית במבנה מדעי.

    ק: השלמת דרישות החובה לשנים א' וב', קמפוס מחקר אזורי בתיירות (בדגש עירוני) 222166

    4 ש"ס / 4 נ"ז / סמ' / 60

    א' 223147 פרופ' אלון גלבמן, ד' 14:00-15:30

    ב' 223136 פרופ' אלון גלבמן, ד' 08:30-11:30 (שיעורים כפולים עד מאי9

    תרבות יין ואלכוהול

    הקורס ייקח אותנו למסע מרתק שבו נחווה בצורה תאורטית ומעשית את ההשפעה הייחודית שיש לעולם היין על תעשיית האירוח בארץ ובעולם. נסקור את ההיסטוריה ארוכת השנים של ייצור היין והשפעתו הגלובלית על תרבויות, מדינות ודתות. נכיר את סוגי היין השונים, תהליכי הייצור בעבר ובהווה, צורות אחסון היין, ונכיר את הסגנונות העיקריים של יין. נבין את התרומה של היין בתעשיית האירוח ובתעשיית התיירות, נבקר ביקבים שונים בהם נחשף  לתהליכי ייצור היין, אחסונו ושיווקו. במקביל נלמד להתאים את היין לאוכל ונלמד על תפקידו של מלצר היין (סומלייה) בתעשיית האירוח. הקורס יכלול גם סקירה של תיירות היין העולמית והמאפיינים הייחודיים בתיירות היין. סדנא מיוחדת תיוחד להכנת תפריט יינות של כל סטודנט למסעדה או בית קפה.

    2 ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60

    ב' 224171 ד"ר רונן שי, ג' 14:00-15:30

    תיירות קרוזים

    ענף תיירות הקרוזים התאפיין עד לפרוץ מגיפת הקורונה בשיעורי ביקוש גבוהים ופיתוח מואץ מבחינת מגוון מסלולי השייט ומגוון כליהשייט ומאפייני השירות המסופקים על האוניה ומחוצה לה. למרות שרבים הספידו את תעשיית הקרוזים, אנו רואים התאוששות מרשימה בפעילות התעשייה ובביקושים לשייט. קורס זה מהווה בסיס להכרת תעשיית הקרוזים. בקורס נעסוק בייחודיות התעשייה, מאפייני הביקוש וההיצע לשירותי הקרוז, טכנולוגיות ומאפייני אוניות הקרוז השונות וכן חברות הקרוזים. כמוכן נעסוק במאפייני המוצר בצדדים המשפטיים, התמודדות עם משברים (לרבות משבר הקורונה), אתגרי איכות הסביבה וגיוס ותפעול כחאדם לסוגיו. הקורס יתמקד מבחינה גיאוגרפית באזור אגן הים התיכון, מעצם היותו מרחב מבוקש לפעילות קרוזים ויכולתו לספק נמלי עגינה לסיורי חוף מגוונים.

    2 ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60

      ב'  224191 ד"ר עוזי פרוינדפיינשטיין, ג' 10:00-11:30

    Travel Tech

    ענף ה-Travel Tech מהווה את המפגש בין עולמות הסטארטאפ, טכנולוגיה וחדשנות לבין עולמות התיירות והמלונאות. הצמיחה של ענף זה הולכת ומואצת בשנים האחרונות, ובישראל פועלות כיום מאות חברות הזנק בתחום, אשר מגייסות מיליוני דולרים רבים ומייצרות מאות משרות בתחום מלהיב וצומח זה. הקורס יקנה למשתתפים הכרות עם טכנולוגיות מפתח בתחום (בינה מלאכותית, למידת מכונה, מציאות רבודה, מחשוב ענן, אוטומציה), ידע על תהליכי צמיחה והתפתחות של חברות הזנק, הכרות עם יזמים וחממות טרוולטק הפועלות בישראל, וארגז כלים לפיתוח קריירה בתחום. הקורס ילמד בשפה האנגלית.

    2 ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60

    ב' 224161 ד"ר ערן כתר, ג' 16:00-17:30

    מפגשים עם תעשיית התיירות

    תעשיית התיירות הינה תעשייה דינמית אשר במסגרתה פועלים יזמים, מנהלים ואנשי אקדמיה וממשל אשר מעצבים את דמותה ומתמודדים עם אתגרים מורכבים וייחודיים. קורס זה יאפשר מפגש עם מגוון אישים הפועלים בתעשיית התיירות אשר יחלקו עם משתתפי הקורס את הניסיון ואת נקודת המבט שלהם בפעילותם בתעשיית התיירות. במקביל, וכהשלמה למפגשים תתבצע העמקה בסוגיות תיירותיותניהוליות הקשורות למפגשים בקורס באמצעות דיונים וקריאת ספרות מחקרית ופרקטית.

    2 ש"ס / 2 נ"ז /  ה' / 60

    א' 221216 ד"ר עוזי פרוינדפיינשטיין, ג' 10:00-11:30

    התמחות מעשית במלונאות: ניהול מלונאי

    לימוד תוך התנסות של עבודת הניהול ברמת המחלקה, האגף והמלון. הלימוד המעשי מתבצע בליווי צמוד של מנהלים ברמות השונות. הליווי המקצועי כולל שיתוף בנושאים שונים בהם מטפל המנהל, תהליך קבלת החלטות והאצלת סמכויות מבוקרת. בין הנושאים הנלמדים בקורס: ליווי תהליכי קבלת החלטות ברמות הניהוליות השונות, הבנת אופן ניהול ושיווק המלון, הקשר עם גורמי חוץ ביצוע מטלות מונחות ותכנון על פי יעדים.

    2 ש"ס / 2 נ"ז / ה' / 60

    א' 227035 מר רונן שי, בתאום מראש

    ב' 227035 מר רונן שי, בתאום מראש

    מתעניינים/ות בלימודים באקדמית כנרת?

    מלאו את פרטיכם/ן ויועץ לימודים יחזור אליכם בהקדם!

      תמונה - איתי שוורצטוך

      איתי שוורצטוך

      "במהלך לימודי לתואר ראשון במחלקה לניהול תיירות ומלונאות התקבלתי לתכנית ההתמחות בחברת אמסלם טורס, מה שהוביל אותי מיד עם סיום לימודי להשתלב בחברה. אני מועסק באמסלם טורס, עדיין,…
      תומר תירם

      תומר תירם

      "אחרי 10 שנים בתחום המלונאות כיום אני עובד בחברת Oracle העולמית כבר 5 שנים בתוך יחידה שנקראת Oracle Hospitality שמספקת פתרונות תכנה וחומרה ניהול ותפעול מלונות, מסעדות, קרוזים,…
      תמונה - ליאור חיון

      ליאור חיון

      "במלונאות התאהבתי כשעבדתי בצוות בידור בקלאב מד באילת, עוד לפני הצבא, בהיותי בת 17. אחרי הצבא חזרתי בדיוק לאותה עבודה, והיה לי ברור שאני רוצה להתפתח בתחום. אוהבת…
      תמונה - נדב ברכה

      נדב ברכה

      "נדב ברכה נשוי +3 גר בקיבוץ שדה נחמיה גליל עליון בעל תואר ראשון בגיאוגרפיה תיירות במכללת כנרת. בעת לימודי התואר שילבתי עבודה במלונאות באזור (רות רימונים צפת, מפרץ…
      תמונת בוגר - יקיר כנפו

      יקיר כנפו

      כל חיי סבבו סביב עולם האירוח, הבנתי שיש לי צורך בלימודים אקדמאים כדי לחבר את כל עיסוקיי לשפה עסקית משותפת, לאחר מכינה קדם אקדמאית המשכתי ישר לתואר, במהלך…

      • לימודי תואר ראשון ותואר שני במכללה האקדמית כנרת

        שרון בן דוד

        הוראה אקדמית

        המחלקה לניהול תיירות ומלונאות
      • לימודי תואר ראשון ותואר שני במכללה האקדמית כנרת

        צור זהר

        הוראה אקדמית

        המחלקה לניהול תיירות ומלונאות
      • ד"ר אונגר אורית

        המחלקה לניהול תיירות ומלונאות, הפקולטה למדעי החברה והרוח
      • מר שורץ מיכאל

        המחלקה לניהול תיירות ומלונאות, הפקולטה למדעי החברה והרוח
      • ד"ר זליקוביץ' דליה

        המחלקה לניהול תיירות ומלונאות, הפקולטה למדעי החברה והרוח
      • לימודי תואר ראשון ותואר שני במכללה האקדמית כנרת

        ד"ר וייס הילה

        הוראה אקדמית

        היחידה ללימודי אנגלית, המחלקה לניהול תיירות ומלונאות, מכינות קדם אקדמיות
      • גלבמן אלון

        פרופ' גלבמן אלון

        ראש התכנית לתואר שני בניהול תיירות ומלונאות

        המחלקה לניהול תיירות ומלונאות, הפקולטה למדעי החברה והרוח
      • פרוינד פיינשטיין עוזי_4091

        ד"ר פרוינד-פיינשטיין עוזי

        המחלקה ללימודים רב-תחומיים, המחלקה לניהול תיירות ומלונאות, הפקולטה למדעי החברה והרוח
      • כתר ערן

        ד"ר כתר ערן

        ראש המחלקה לניהול תיירות ומלונאות

        המחלקה ללימודים רב-תחומיים, המחלקה לניהול תיירות ומלונאות, הפקולטה למדעי החברה והרוח
      • ד"ר צבן הילה

        ד"ר צבן הילה

        המחלקה למדעי ההתנהגות, המחלקה לניהול תיירות ומלונאות, המחלקה לתקשורת, הפקולטה למדעי החברה והרוח
      • לימודי תואר ראשון ותואר שני במכללה האקדמית כנרת

        מר קליינמן אמיר

        הוראה אקדמית, מייסד וראש משרד עורכי דין אמיר קליינמן המעניק שירותים משפטיים לעוסקים (לא לצרכנים) בענף התיירות.

        המחלקה לניהול תיירות ומלונאות, הפקולטה למדעי החברה והרוח
      • לימודי תואר ראשון ותואר שני במכללה האקדמית כנרת

        מר שחם אורי

        סגל עמית

        המחלקה לניהול תיירות ומלונאות, הפקולטה להנדסה, הפקולטה למדעי החברה והרוח, משאבי אנוש
      • ישראלי יחזקאל

        פרופ' ישראלי יחזקאל

        המחלקה לניהול תיירות ומלונאות, הפקולטה למדעי החברה והרוח
      • ד"ר שי רונן

        המחלקה לניהול תיירות ומלונאות, הפקולטה למדעי החברה והרוח
      • מר מינגלגרין דוד

        הוראה אקדמית

        המחלקה לניהול תיירות ומלונאות, הפקולטה למדעי החברה והרוח
      • ד"ר דוקטורי מרון

        הוראה אקדמית, מנהל המכינות

        המחלקה לניהול תיירות ומלונאות, הפקולטה למדעי החברה והרוח, מכינות קדם אקדמיות