מעבדות חדשנות
מטרת הקמת המעבדה לחדשנות היא לאפשר לסטודנטים עם סיום התואר, למצוא פתרונות חדשים, לאתגרים שמעסיקים אותנו בחיינו, תוך למידה ופיתוח מיומנויות של חשיבה יזמית ובניית תוכנית פרקטית ליישום.
היישום יכול להיעשות במגוון נושאים, כגון: פיתוח שווקים חדשים, ייעול תהליכים, פיתוח מוצרים חדשים, העמקת חווית הלקוח, יישומים טכנולוגיים מתקדמים, ובעיקר חדשנות בענף התיירות.
בפועל – נביא אתגרים ורעיונות חדשים ומעשיים ונהפוך אותם למציאות באמצעות כלים פרקטיים שילמדו בשיעורים.2 ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60
ב' 222278 ד"ר דליה זליקוביץ', ד' 14:00-15:30
חשבונאות ומימון למנהלים א'+ב' (שיעור+תרגיל)
הקניית ידע ראשוני ומתקדם בחשבונאות, רכישת כלים תיאורטיים ומעשיים החיוניים לעבודת המנהל בתעשיית התיירות. בין הנושאים הנלמדים בקורס: יסודות החשבונאות, עקרונות והנחות, מבנה דוחות כספיים, טכניקות רישום חשבונאי, עריכת רישומי התאמה והכנת דו"חות כספיים, רכוש ומלאי, הון, עודפים והתחייבויות, תזרים מזומנים, ניהול עסקים בינלאומיים.
4 ש"ס / 4 נ"ז / ש' / 60
א' 222051 מר מוחמד זידאני, ב' 10:00-11:30
ב' 222061 מר מוחמד זידאני, ד' 09:30-11:00
2 ש"ס / ת'
א' 222051 מר אורי שחם, ב' 15:00-15:45
ב' 222051 מר אורי שחם, ד' 11:15-12:00
שיטות מחקר כמותיות א'
הקורס יעסוק בהקניית מושגי יסוד בשיטות מחקר במדעי ההתנהגות: מערכי מחקר, שיטות דגימה, תקיפות ומהימנות, פיתוח
חשיבה מחקרית ביקורתית, הכרת מבנה העבודה המחקרית והדו"ח המחקרי ואתיקה במחקר.
4 ש"ס / 4 נ"ז / ה' / 60
א' 0272111 ד"ר טל סלע/ד"ר אוקסנה ניר ב' 12:00-13:30
שיטות מחקר תרגיל 22003
2 ש"ס / 6 נ"ז / ש'+ת' / 60
א' 0272112 גב' שרון בן–דוד/ ליאת אביטל ב' 14:00-14:45
מחקר שדה: חוויית התייר
הקורס יעניק לסטודנטיות והסטודנטים מיומנויות יסוד לביצוע מחקרי שדה בתיירות בגישה האיכותנית, בדגש על בירור חוויית התייר. מטרת הקורס היא לתת לסטודנטים כלים יישומיים לבירור חוויית התייר ולעבודת הניהול התיירותי הכוללת אינטראקציות אינטנסיביות עם עובדים ולקוחות. יתרונות הגישה האיכותנית הם בדגש שלה על הפרשנות של אנשים לחוויית חייהם ולהתנהלותם בחיי היום יום. נלמד להתבונן בתופעה או חוויה חברתית לא מתוך הנחה שיש מציאות אובייקטיבית שניתן לגלות אלא במטרה להבין אותה כפי שתופסים ומבינים אותה מי שחווים אותה. נתמקד בקורס בשלוש שיטות מחקר: ריאיון, תצפית משתתפת וניתוח שיח, בעזרת התנסות מעשית בשיטות אלה. במסגרת השיעורים נעסוק במרכיב התיאורטי בעיקר, בעוד שהתרגולים יוקדשו לעבודה על העבודות האישיות של הסטודנטים.
2 ש"ס / 2 נ"ז / ש'+ת' / 60
א' 222221 ד"ר הילה צבן, ג' 12:00-13:30
תרגיל 222232 גב' זהר צור, ב' 16:00-16:45
קמפוס מחקר אזורי בתיירות בדגש עירוני
העיר והמטרופולין, המאופיינים בקצב חיים שוקק, מציעים בסיס למגוון רחב של מיזמים תיירותיים ומשיכת קהל תיירים מגוון ורב. בקמפוס מחקר זה יתאפשר לסטודנטים לבצע היכרות מעמיקה עם מערכת התיירות העירונית והמטרופולינית, תוך מפגש בלתי אמצעי עם מנהלים בכירים וגורמי מפתח. במסגרת הקמפוס יידרש כל סטודנט ליישם יידע תיאורטי וכלים מחקריים מגוונים במהלך הלימוד העיוני והמעשי המעמיק של אזור תיירותי נבחר תוך ניתוח האתר הנבחר בהיבטים מקצועיים, ניהוליים, כלכליים, עסקיים ותיירותיים.
4 ש"ס / 4 נ"ז / ק' / 60
א' 222166 ד"ר אורית אונגר, ד' 10:30-12:00
ב' 222166 ד"ר אורית אונגר, ד' 16:00-17:30
תרגול אקסל לקמפוס, ב' 222182 גב' שרון בן–דוד, ד, 17:45-18:30
מפגשים עם תעשיית התיירות
תעשיית התיירות הינה תעשייה דינמית אשר במסגרתה פועלים יזמים, מנהלים ואנשי אקדמיה וממשל אשר מעצבים את דמותה ומתמודדים עם אתגרים מורכבים וייחודיים. קורס זה יאפשר מפגש עם מגוון אישים הפועלים בתעשיית התיירות אשר יחלקו עם משתתפי הקורס את הניסיון ואת נקודת המבט שלהם בפעילותם בתעשיית התיירות. במקביל, וכהשלמה למפגשים תתבצע העמקה בסוגיות תיירותיות–ניהוליות הקשורות למפגשים בקורס באמצעות דיונים וקריאת ספרות מחקרית ופרקטית.
2 ש"ס / 2 נ"ז / ה' / 60
א' 221216 ד"ר עוזי פרוינד– פיינשטיין, ג' 10:00-11:30
ניהול צוותים ואנשים
הכרות עם תהליכים של ניהול המשאב האנושי בכלל, ובתעשיית התיירות והמלונאות בפרט. הבנת הדרישות והציפיות של קהל הלקוחות והנגזרת כלפי העובדים וההתארגנות בענף. הבנת מערכת יחסי עבודה בהיבט הפסיכולוגי–הנעתי, המשפטי והארגוני. קונפליקטים ופתרונם. בין הנושאים הנלמדים בקורס: מקומו של הפרט בארגון, מערך משאבי אנוש בתעשיית התיירות והמלונאות, גיוס ומיון עובדים, הדרכה ופיתוח עובדים, הנעה ותגמול עובדים, תכנון קריירה לעובדים בתעשיית התיירות, התאגדויות מקצועיות בתעשיית התיירות והמלונאות בישראל, מערכת יחסי עבודה ודיני עבודה בסיסיים בתעשיית התיירות והמלונאות בישראל.
ק: יסודות הניהול 221051
2 ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60
א' 223161 ד"ר ערן כתר, ד' 08:30-10:00
ניהול מזון ומשקאות
הקניית ידע תיאורטי ומעשי בתחום שרותי המזון והמשקאות במלונאות. הקניית כלים לניהול, בקרה ושירות ללקוחות בתחום המזון והמשקאות בסביבה המלונאית. בין הנושאים הנלמדים בקורס: שירותי מזון ומשקאות בתיירות: השירות ללקוח כמוצר נלווה, לוגיסטיקה במזון ומשקאות, בטיחות והגיינה, תכנון תפריט, ניתוח עלויות ותמחור תפריט, ניהול תזמון אופטימלי, ניהול משאבי אנוש בשרותי מזמ"ש, יחסי הלקוח ושירותי ההסעדה.
2 ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60
א' 225021 ד"ר רונן שי, ג' 14:00-15:30
תרבות יין ואלכוהול
הקורס ייקח אותנו למסע מרתק שבו נחווה בצורה תאורטית ומעשית את ההשפעה הייחודית שיש לעולם היין על תעשיית האירוח בארץ ובעולם. נסקור את ההיסטוריה ארוכת השנים של ייצור היין והשפעתו הגלובלית על תרבויות, מדינות ודתות. נכיר את סוגי היין השונים, תהליכי הייצור בעבר ובהווה, צורות אחסון היין, ונכיר את הסגנונות העיקריים של יין. נבין את התרומה של היין בתעשיית האירוח ובתעשיית התיירות, נבקר ביקבים שונים בהם נחשף לתהליכי ייצור היין, אחסונו ושיווקו. במקביל נלמד להתאים את היין לאוכל ונלמד על תפקידו של מלצר היין (סומלייה) בתעשיית האירוח. הקורס יכלול גם סקירה של תיירות היין העולמית והמאפיינים הייחודיים בתיירות היין. סדנא מיוחדת תיוחד להכנת תפריט יינות של כל סטודנט למסעדה או בית קפה.
2 ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60
ב' 224171 ד"ר רונן שי, ג' 14:00-15:30
תיירות קרוזים
ענף תיירות הקרוזים התאפיין עד לפרוץ מגיפת הקורונה בשיעורי ביקוש גבוהים ופיתוח מואץ מבחינת מגוון מסלולי השייט ומגוון כלי–השייט ומאפייני השירות המסופקים על האוניה ומחוצה לה. למרות שרבים הספידו את תעשיית הקרוזים, אנו רואים התאוששות מרשימה בפעילות התעשייה ובביקושים לשייט. קורס זה מהווה בסיס להכרת תעשיית הקרוזים. בקורס נעסוק בייחודיות התעשייה, מאפייני הביקוש וההיצע לשירותי הקרוז, טכנולוגיות ומאפייני אוניות הקרוז השונות וכן חברות הקרוזים. כמו–כן נעסוק במאפייני המוצר בצדדים המשפטיים, התמודדות עם משברים (לרבות משבר הקורונה), אתגרי איכות הסביבה וגיוס ותפעול כח–אדם לסוגיו. הקורס יתמקד מבחינה גיאוגרפית באזור אגן הים התיכון, מעצם היותו מרחב מבוקש לפעילות קרוזים ויכולתו לספק נמלי עגינה לסיורי חוף מגוונים.
2 ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60
ב' 224191 ד"ר עוזי פרוינד– פיינשטיין, ג' 10:00-11:30
ניהול כנסים ואירועים
תכנון מערך התפעול בהתאם למיצוב הפרויקט בשוק, גודלו, הסביבה העסקית בה הוא פועל, אופק ציפיות הלקוחות והפניה להרכבי הארנק השונים. התכנון יכלול את סוגי ומגוון שרותי היצעי המזון ומשקאות השונים הקיימים במתחמי אירוח מסוג זה. בהתייחס לסוג האירועים, הפקת האירוע כמכלול מרגע המכירה ועד ההקמה, הביצוע וסיום האירוע תוך התייחסות למערך שימור הלקוחות בעתיד, כל זאת תוך התייחסות לסגנונות שירות והגשה מותאמים. טכניקות עדכניות לתכנון ובניה של אולמי אירועים וכנסים, לרבות תכנון המודל, בניית מטבח ושירותי מטבח ועד לתכנון שטח ההסעדה מבחינת גודל, מס' מקומות, סוג הישיבה, סגנון ההגשה וסוגי תפריטים. תכנון כ"א עפ"י סוג המתחם– בניית מתכונת– קליטה ואיוש תקנים–
סוגי ההדרכות הנדרשים להכשרת כ"א ע"פ סטנדרט השירות שנקבע מטבח, שירות ברים, מכירות ותפעול.
2 ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60
א' 225051 מר מיקי שוורץ, ד' 16:00-17:30
סוגיות בפנאי
מטרת הקורס היא להתוודע למרכזיותה של תרבות הפנאי בעידן הנוכחי, המכונה לעתים "עידן הפנאי". במסגרת הקורס נכיר לעומק את המושגים "פנאי" ו"נופש" בעבר ובהווה, בהקשרים רב–תחומיים ולפיכך נתייחס להקשר התרבותי, החברתי, הכלכלי, ההתנהגותי, הפוליטי, ההיסטורי והדתי שבתוכו צומחת תרבות הפנאי, ובשינויים של תרבות הפנאי לאורך מחזור החיים של האדם. הקורס יקנה לסטודנטים כלים להבנה ולניתוח ביקורתי של תופעה חברתית זו, בין היתר בעזרת עבודת חקר בצוות והתבוננות רפלקסיבית על עצמם.
2 ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60
ב' 222111 ד"ר הילה צבן, ג' 12:00-13:30
התמחות מעשית
הקורס הינו קורס מלווה להתמחות המעשית, הן בענפי המלונאות והן בתפעול וניהול עסקי תיירות. במהלך הקורס יפגשו הסטודנטים.יות את המציאות בשטח ויוכלו ליישם את החומר התיאורטי הנלמד בקורסים האקדמיים השונים בתואר, תוך פיתוח ראיה ביקורתית. חשיפה מעשית לענפים השונים בתעשייה וצבירת ניסיון אישי, חיונית להבנתם.ן המקיפה של הסטודנטים את ענף התיירות והמלונאות.
2 ש"ס / 2 נ"ז / ה' / 60
א' 227045 ד"ר אורית אונגר, ד' 11:30-12:15
ב' 227045 ד"ר אורית אונגר, ג' 08:30-09:15
ניהול צוותים ואנשים
הכרות עם תהליכים של ניהול המשאב האנושי בכלל, ובתעשיית התיירות והמלונאות בפרט. הבנת הדרישות והציפיות של קהל הלקוחות והנגזרת כלפי העובדים וההתארגנות בענף. הבנת מערכת יחסי עבודה בהיבט הפסיכולוגי–הנעתי, המשפטי והארגוני. קונפליקטים ופתרונם. בין הנושאים הנלמדים בקורס: מקומו של הפרט בארגון, מערך משאבי אנוש בתעשיית התיירות והמלונאות, גיוס ומיון עובדים, הדרכה ופיתוח עובדים, הנעה ותגמול עובדים, תכנון קריירה לעובדים בתעשיית התיירות, התאגדויות מקצועיות בתעשיית התיירות והמלונאות בישראל, מערכת יחסי עבודה ודיני עבודה בסיסיים בתעשיית התיירות והמלונאות בישראל.
2 ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60
א' 223161 ד"ר ערן כתר, ד' 08:30-10:00
שימוש טכנולוגיה בתיירות ואירוח
קורס "שימוש טכנולוגיה בתיירות ואירוח" מתמקד בטכנולוגיות חדשות אשר להן השפעה משמעותית על תחום התיירות והאירוח. במהלך הקורס, נלמד על השימושים המגוונים שעושים בענף התיירות בטכנולוגיות שונות ונעמוד על האתגרים וההזדמנויות שמביאות איתן טכנולוגיות אלו הן על ניהול התיירות והן על חווית התייר.ת.
2 ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60
א' 222261 דר' אונגר אורית, ד' 14:00-15:30
חדשנות עסקית
בעולם העסקים העכשווי, המאופיין בתחרותיות רבה ובשינויים עסקיים וסביבתיים תכופים, חדשנות מהווה מנוע משמעותי להצלחה, צמיחה ואף הישרדות עסקית. קורס חדשנות עסקית נועד להקנות לסטודנטים טעימה מעולם הידע הרחב והעדכני העוסק בניהול חדשנות ויחשוף את הסטודנטים הן למושגי מפתח והן לשיטות וכלים המעודדים חשיבה יצירתית המובילה לחדשנות עסקית. במהלך הקורס יחשפו הסטודנטים לכלים תיאורטיים לצד מקרי בוחן מגוונים שימחישו את חשיבותה של חדשנות עסקית והדרכים להשיגה.
1 ש"ש / 2 נ"ז / ש' / 60
א' 298201-00 ד"ר אורית אונגר ג' 17:45-19:15 (עובדים)
תקשורת בין אישית
מיומנויות תקשורת בין אישית מהוות כלי מפתח בפיתוח מערכות יחסים בריאות ואפקטיביות בכל תחומי החיים. מיומנויות אלה חשובות מאוד גם בכל ההיבטים של עולם העבודה, כולל בעבודה עם עמיתים בתוך הארגון או העסק, בעבודה מול לקוחות, ספקים וכיו״ב. מטרת הקורס לפתח בקרב הסטודנטים מיומנויות לתקשורת בין אישית אפקטיבית בתוך הבנה ומודעות לעצמם ולזולתם. במסגרת הקורס הסטודנטים ילמדו תיאוריות יסוד בחקר התקשורת הבין אישית, יתנסו בזיהוי ומיפוי של דפוסי תקשורת בין אישיים שלהם ושל הזולת, ויפתחו מיומנויות תקשורת בהתאמה למצבים שונים בעולם העבודה.
1 ש"ש / 2 נ"ז / ש' / 60
ב' 298202-00 ד"ר עידית מנוסביץ ג' 19:30-21:00 (עובדים)
סטוריטלינג וכתיבת תוכן שיווקי
סטוריטלינג הנה היכולת לספר סיפור בצורה מהודקת ומעניינת, כזו שתרתום את קהל היעד למותג ולחברה, תעורר נאמנות ותניע לפעולה – ובמילים אחרות, למכור חוויה במקום מוצרים. נכון להיום, מדובר בכלי שהתרחב מעבר לגבולות עולם השיווק ואשר משרת אנשי עסקים ויזמים המעוניינים לגייס משקיעים, למתג ולבדל את מוצריהם ולקדם תכנים באופן אותנטי וייחודי. כתיבה שיווקית הנה פועל יוצא של סטוריטלינג, ובעולם בו בעלי עסקים נדרשים ליצור חזון אסטרטגי–שיווקי, להתמודד עם משברים תדמיתיים ולמשוך תשומת לב בזירה עמוסת מתחרים – חיוני שילמדו את הטכניקות היישומיות ויתפסו בעלות על הנרטיב שהם מקדמים.
מטרת הקורס היא הקניית ידע תיאורטי לצד התנסות יישומית בתחום הכתיבה השיווקית והסטוריטלינג במגוון הפלטפורמות הדיגיטליות הנפוצות כיום.
1 ש"ש / 2 נ"ז / ש' / 60
ב' 298203-00 ד"ר טל פרידמן מקוון (עובדים)
יזמות וכתיבת תכנית עסקית
עסקים קטנים ובינוניים הינם אחד הרכיבים המרכזיים בפיתוח כלכלי מקומי ומהווים רכיב חשוב בפיתוח יזמות וחדשנות. כיצד ניתן לפתח עסקים מצליחים? כיצד מזהים הזדמנות עסקית? כיצד ניתן לנתח ביקושים והיצעים בשוק? איך בונים אסטרטגיה עסקית, שיווקית ותפעולית לעסק חדש? כיצד ניתן להעריך את ההצלחה הכלכלית של עסק זה? הקורס יציג בפני המשתתפים סוגיות מפתח ביזמות, ילמד את תהליך הכנת התוכנית העסקית, ויקנה כלים יישומיים בתכנון, פיתוח וניהול עסקי.
1 ש"ש / 2 נ"ז / ש' / 60
ב' 298204-00 ד"ר רונן שי ג' 17:45-19:15 (עובדים)
מאחורי הקלעים של הטכנולוגיה הדיגיטלית
מרחב הסייבר מהווה זירה בה שחקנים פוליטיים וחברתיים שונים – מדינות, תאגידי אינטרנט, ארגוני חברה אזרחית וגופים בינלאומיים – נאבקים על שליטה. קורס זה מתמקד בחקר המתרחש "מאחורי הקלעים" של האינטרנט. מלחמות סייבר, פרטיות ומעקב, רשתות חברתיות, זכויות דיגיטליות, ותוכנות נוזקה הם רק חלק מהנושאים בהם נדון בקורס זה במהלך הסמסטר. במסגרת הקורס ילמדו הסטודנטים על אודות השחקנים הפוליטיים והחברתיים השונים הפועלים במרחב זה וידעו לנתח לעומק את המאבקים הפוליטיים, הכלכליים, המשפטיים, הטכנולוגיים והחברתיים אשר מעצבים ומכוננים את המרחב האינטרנטי בו אנו חיים ופועלים בזירה הלאומית והבינלאומית.
1 ש"ש / 2 נ"ז / ש' / 60
א' 298205-00 ד"ר אפרת דסקל ג' 16:00-17:30 (עובדים)