אני מתמחה בהתמודדות עם בעיות התנהגות בכיתה ובפיתוח אסטרטגיות פרו-אקטיביות לצמצום קשיי התנהגות, לצד מומחיות בשילוב תלמידים עם צרכים מיוחדים במערכת החינוך הרגילה. מומחית בהוראה מותאמת לתלמידים עם הפרעות קשב, ליקויי למידה ובעיות רגשיות-התנהגותיות. כיוון שאני עוסקת שנים רבות בהכשרת מורים בחינוך המיוחד אז יש לי מומחיות בהוראה דיפרנציאלית בכיתה ההטרוגנית ובשיטות יעילות לניהול כיתה.

ד"ר חגית ענבר פירסט
הוראה אקדמית, מרצה
המחלקה לפסיכולוגיה, הפקולטה למדעי החברה והרוח
M.A בניתוח התנהגות
תחומי התמחות
קורסים נבחרים
היבטים תפקודיים של קשב והשלכותיהם
התפתחות תקינה ולקויה מינקות להתבגרות
ליקויי למידה והפרעות התנהגות
שילוב והוראה מותאמת בכיתה ההטרוגנית
תלמידים עם צרכים מיוחדים ומשפחותיהם
פרסומים נבחרים
-
ענבר–פירסט, ח', אייבזו ש' ויריב א' (2024). תלמידאות לקויה כמקרה מבחן ליחסי מורים–הורים. מפגש לעבודה חינוכית–סוציאלית, 56, 60-37.
ענבר–פירסט, ח' ואייבזו, ש' (2023). הדרכה פדגוגית היברידית: קיוון להכשרה ואימון. רב גוונים – מחקר ושיח, 23, 150-127.
ענבר–פירסט, ח', אייבזו, ש' ומידן, ה' (2021). הכשרה מקוונת לטיפול בילדים צעירים עם עיכובים התפתחותיים. חוקרים @ הגיל הרך, 12, 140-107.
ענבר–פירסט, ח. (2016). עמדות מורים חדשים וותיקים כלפי פנייה לעזרה בהתמודדות עם בעיות התנהגות בכיתה. מעגלי חינוך, 6, 173-148.
ענבר–פירסט, ח' (2013). עמדות מורים כלפי פנייה לעזרה או הימנעות ממנה בהתמודדות עם בעיות התנהגות בכיתה. דפים, 55, 29 – 58.
Levy, M., Gottfried, R., & Inbar-Furst, H. (2024). Educational Beliefs of Special Education Teachers and Principals Working in Short-Term Emergency Shelter On-Site Schools. Creative Education, 15(1), 46-67. https://doi.org/10.4236/ce.2024.151003
Ayvazo, S., Inbar-Furst, H. & Meadan, H. (2023). Training Special Education Preservice Teachers: Exploring the Use of the i-PiCS Program. Education and Treatment of Children, https://doi.org/10.1007/s43494-023-00112-x
Inbar-Furst, H., & Landau, Y.E. (2022). Including students with emotional and behavioural disorders: Case management work protocol. Perspectives on Urban Education Journal, 20 (1). Volume 20 Issue 1 (Fall 2022) | Penn GSE Perspectives on Urban Education (upenn.edu)
Ayvazo, S., Inbar-Furst, H., & Meadan, H. (2021). Technology-based model to support and enhance field experience in special education training programs in Israel. Journal of Higher Education Theory and Practice, 21(9), 15-26. https://doi.org/10.33423/jhetp.v21i9
Inbar-Furst, H., Ayvazo, S., Yariv, E., Aljadeff, E. (2021). Inservice teachers' self-reported strategies to address behavioral engagement in the classroom. Teaching and Teacher Education. 106, 103466. https://doi.org/10.1016/j.tate.2021.103466
Inbar-Furst, H., Douglas, S. N., & Meadan, H. (2020). Promoting caregiver coaching practices within early intervention: Reflection and feedback. Early Childhood Education Journal, 48(1), 21-27. https://doi.org/10.1007/s10643-019-00980-2
תחביבים
טיולים, מוזיקה, תיאטרון